Η Toyota Motor Corporation ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή για τον Σεπτέμβριο κατά 40% σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό της.
Η ιαπωνική εταιρεία προστίθεται στην λίστα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που περιορίζουν την παραγωγή οχημάτων λόγω της παγκόσμιας έλλειψης chip (ημιαγωγών).
Έκανε γνωστό πάντως ότι διατηρεί τους ετήσιους στόχους πωλήσεων και παραγωγής.
Η επιτυχία της Toyota στην καλύτερη αντιμετώπιση της έλλειψης chip σε σχέση με τους ανταγωνιστές της οφείλεται στα μεγαλύτερα αποθέματα chip που συγκέντρωνε, βάσει ενός σχεδίου που υιοθέτησε μετά τον σεισμό του 2011 και την πυρηνική καταστροφή της Fukushima.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, σύμφωνα με τον όγκο πωλήσεων, επανέλαβε πρόσφατα τον παγκόσμιο στόχο παραγωγής της για 9,3 εκατομμύρια οχήματα για το οικονομικό έτος που τελειώνει τον Μάρτιο, καθώς και το στόχο πωλήσεων των 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων στην ίδια περίοδο.
«Ο παγκόσμιος στόχος παραγωγής 9,3 εκατομμυρίων λαμβάνει υπόψη ορισμένα ρίσκα», δήλωσε Kazunari Kumakura, στέλεχος της εταιρίας, στους δημοσιογράφους. «Θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους».
Η Toyota ανέφερε ότι οι περικοπές του Σεπτεμβρίου θα επηρεάσουν την παραγωγή σε 14 εργοστάσια στην Ιαπωνία καθώς και σε άλλες χώρες και ότι η εταιρεία θα μειώσει την προγραμματισμένη παγκόσμια παραγωγή της τον Σεπτέμβριο κατά περίπου 360.000 οχήματα.
Από αυτά, 140.000 οχήματα αφορούν σε ιαπωνικά εργοστάσια, ενώ τα υπόλοιπα στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα, την Ευρώπη και άλλες ασιατικές χώρες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως μειώνουν την παραγωγή λόγω της πολύμηνης έλλειψης chip, αλλά η αύξηση των κρουσμάτων COVID -19 στην Ιαπωνία, τις Φιλιππίνες, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και τη Μαλαισία, που φιλοξενούν εργοστάσια αυτοκινήτων και εργοστάσια κατασκευής chip, οδήγησαν σε μεγαλύτερες μειώσεις παραγωγής.
Η γερμανική Volkswagen δήλωσε ότι μπορεί να χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω την παραγωγή της και ότι αναμένεται η προσφορά chip κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους να είναι «πολύ ασταθής και περιορισμένη».
Η Ford Motor Co ανακοίνωσε ότι θα κλείσει προσωρινά το εργοστάσιο συναρμολόγησής στο Kansas City όπου κατασκευάζεται το best-seller pickup F-150, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών που σχετίζονται με τα αυξημένα κρούσματα στη Μαλαισία.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Toyota είχε επισημάνει ένα απρόβλεπτο επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω των νέων κρουσμάτων COVID-19 στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, της έλλειψης εξαρτημάτων και των αυξανόμενων τιμών υλικών.
Οι μετοχές της Toyota έκλεισαν στο 4,4% σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση τους από τον Δεκέμβριο του 2018, ρίχνοντας τον μέσο όρο του δείκτη Nikkei στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά μηνών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη σταματήσει τις γραμμές συναρμολόγησης σε ορισμένα ιαπωνικά εργοστάσια από τα τέλη Ιουλίου έως τις αρχές Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου της Tahara, λόγω της αύξησης των λοιμώξεων στο Βιετνάμ που είχαν περιορίσει την παροχή εξαρτημάτων.
Πληροφορίες του πρακτορείου Reuters αναφέρουν ότι αυτόν τον μήνα ότι η Toyota διέκοψε και την παραγωγή σε μια γραμμή συναρμολόγησης στο Guangzhou της Κίνας, στην οποία συνεργάζεται με την κινεζική Guangzhou Automobile Group Co Ltd.
Και στην Ταϊλάνδη, η Toyota ανέστειλε την παραγωγή τον περασμένο μήνα σε τρία εργοστάσια λόγω έλλειψης εξαρτημάτων που σχετίζονται με την πανδημία.
Πηγή: motorone.gr