Η Hyundai ανακοίνωσε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου τη δέσμευσή της να γίνει ανθρακικά ουδέτερη έως το 2045. Μάλιστα 10 χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2035, θα σταματήσει την πώληση στην Ευρώπη μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ολοκληρωμένη στρατηγική της Hyundai για την επίτευξη αυτού του στόχου στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: καθαρή κινητικότητα, πλατφόρμες επόμενης γενιάς και πράσινη ενέργεια. «Σύμφωνα με το όραμα της εταιρείας μας, Progress for Humanity, η Hyundai Motor είναι αποφασισμένη να κάνει το σωστό για τον κόσμο. Η κλιματική αλλαγή είναι μια αδιαμφισβήτητη πρόκληση που χρειάζεται τη μέγιστη και επείγουσα προσοχή όλων. Η Hyundai Motor δεσμεύεται να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα στα παγκόσμια προϊόντα και τις δραστηριότητές της έως το 2045 και θα κάνουμε επενδύσεις σε καθαρότερες μεταφορές και πιο πράσινες λύσεις ενέργειας για να επιτύχουμε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους», δήλωσε ο Jaehoon (Jay) Chang, Πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Company.
Η πορεία προς την ουδετερότητα του άνθρακα περνά από δύο ορόσημα. Το πρώτο είναι η μείωση κατά 75% στις εκπομπές άνθρακα (σε σχέση με το 2019) έως το 2040 και το δεύτερο είναι η ανθρακική ουδετερότητα στα προϊόντα της και στις παγκόσμιες δραστηριότητες έως το 2045.
Πυλώνας 1: Καθαρή κινητικότητα
Από την πρώτη παρουσίαση πρωτότυπου ηλεκτρικού οχήματος το 1991, η Hyundai Motor έχει σημειώσει πρόοδο προς τη μείωση του άνθρακα και δεσμεύεται να αυξήσει σταδιακά το μερίδιο πωλήσεων των οχημάτων μηδενικών ρύπων (ZEV) τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το 2030, η Hyundai στοχεύει το 30 % των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων της να είναι ZEV και ως το 2040, η εταιρεία αναμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEVs) και τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV) θα φτάσουν το 80 % των συνολικών πωλήσεων της. Σε ορισμένες περιοχές, η Hyundai Motor σχεδιάζει να προσφέρει μόνο ZEV στην Ευρώπη, ξεκινώντας από το 2035 και ως το 2040 θα καταργήσει σταδιακά όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα σε μεγάλες αγορές.
Πυλώνας 2: Πλατφόρμες επόμενης γενιάς
Η εταιρία έχει πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις σε πλατφόρμες επόμενης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει ένα καινοτόμο σύνολο επιλογών κινητικότητας, όπως το Urban Air Mobility (UAM) και τα αυτόνομα οχήματα, προσφέροντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων χωρίς ανθρακικό αποτύπωμα. Αυτές οι πλατφόρμες είναι επίσης σύμφωνες με το όραμα της εταιρείας με την ονομασία «Πρόοδος για την Ανθρωπότητα» και δείχνει τη δέσμευση της να ενισχύσει την αστική βιωσιμότητα για τις μελλοντικές γενιές.
Πυλώνας 3: Πράσινη ενέργεια
Η στρατηγική ουδέτερου άνθρακα της Hyundai Motor δεν σταματά στα οχήματα ZEV. Στοχεύει στην παροχή καθαρότερων και πιο πράσινων ενεργειακών λύσεων για όλους. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας, αλλά και την πραγματοποίηση μακροπρόθεσμων επενδύσεων σε μελλοντικές τεχνολογίες, όπως πράσινο υδρογόνο με βάση ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, Vehicle-to-grid (V2G) και Second Life Battery Energy Storage System (SLBESS ).
Το πράσινο υδρογόνο που λαμβάνεται από την ηλεκτρόλυση του νερού που παράγεται από πηγές ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα αναμένεται να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα. Η Hyundai Motor σχεδιάζει να δημιουργήσει υποδομές πράσινου υδρογόνου σε χώρες με ισχυρή κυβερνητική υποστήριξη και άφθονες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το Vehicle-to-grid (V2G) είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας που επιτρέπει την επαναφορά ενέργειας στο δίκτυο από την μπαταρία ενός EV. Επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση της ζήτησης ενέργειας ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, διδάσκοντας έτσι την εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα. Αυτή τη στιγμή η Hyundai πραγματοποιεί αρκετά πιλοτικά προγράμματα V2G με διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς στην αγορά. Η εταιρεία σχεδιάζει να εφαρμόσει τη λειτουργία V2G στα επερχόμενα μοντέλα της BEV.
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας δεύτερης ζωής (SLBESS) μετατρέπει της μπαταρίες στο τέλος του κύκλου ζωής τους σε ένα νέο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Η Hyundai εργάζεται αυτήν τη στιγμή με διάφορους τοπικούς ενεργειακούς εταίρους για την εκτέλεση πιλοτικών έργων για την εμπορική επαναχρησιμοποίηση μπαταριών EV δεύτερης ζωής. Επίσης, η εταιρεία έχει προγραμματιστεί να δοκιμάσει μια εφαρμογή μικρού μεγέθους SLBESS στη Γερμανία το επόμενο έτος.
Πηγή: motorone.gr