Με την Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου να παρουσιάζει μείωση κατά 12,3% το πρώτο τρίμηνο του έτους (Q1, 2022), η Stellantis επιβεβαίωσε την ισχυρή της θέση τόσο στα Επιβατικά Αυτοκίνητα, όσο και στα Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα (LCV) με μερίδιο αγοράς 21% και την 1η θέση σε σημαντικές αγορές (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο και Ελλάδα).
Στο Q1 του 2022 οι Peugeot και Citroën βρίσκονται στο top 10 των μαρκών, ενώ η Stellantis έχει 5 μοντέλα στις 10 πρώτες θέσεις (Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa και Fiat Panda), με το Peugeot 208 να είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
Παράλληλα η Stellantis επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση και στην Ευρωπαϊκή αγορά των LCV με μερίδιο αγοράς 34%, το οποίο αντανακλά τις πωλήσεις ύψους 145.000 οχημάτων το πρώτο τρίμηνο.
Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο από τη δημιουργία της, η Stellantis επιβεβαιώνει τον ηγετικό της ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και συνεχίζει την πορεία της προς την ενεργειακή μετάβαση, με στόχο να διασφαλίσει κινητικότητα για όλους και παράλληλα να το πετύχει αυτό με σεβασμό προς το περιβάλλον, με την Ευρώπη να παίζει κομβικό ρόλο στο στρατηγικό πλάνο του Ομίλου, “Dare Forward 2030”.
Υψηλή διείσδυση της Stellantis στην αγορά οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων (LEV)
Στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων (LEV)[2], στα Επιβατικά Οχήματα και τα LCV, η Stellantis είναι ο ηγέτης2 στο Q1 του 2022 σε σημαντικές Ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Ιταλία (35,7% μερίδιο αγοράς), η Γαλλία (30,3%), η Ισπανία (21,8%) και η Πολωνία (14,9%). Το ίδιο διάστημα ο Όμιλος είναι ο ηγέτης στις πωλήσεις LEV ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην EU30 με μερίδιο αγοράς 44,5%.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500 και οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των Peugeot 3008, και Peugeot 208 με συνολικές πωλήσεις άνω των 34.000 μονάδων το πρώτο τρίμηνο του έτους επιβεβαιώνουν τη θέση τους ανάμεσα στα πλέον δημοφιλή LEV οχήματα στην Ευρώπη. Ειδικότερα στο Q1 2022 το νέο 500 είναι το 3ο δημοφιλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη (1o στην Ελλάδα) και το Peugeot 3008 είναι το τρίτο PHEV, ενώ το Compass είναι το 2ο δημοφιλέστερο PHEV στην Ελλάδα (1o στα PHEV 4×4).
Αυτό αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη για τη Stellantis στην Ευρώπη ότι βρίσκεται σε πορεία να επιτύχει το 100% των ταξινομήσεων της να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Από την δημιουργία του Ομίλου πριν περίπου ένα χρόνο υπήρξε έντονη εστίαση στον εξηλεκτρισμό ως εγγύηση για τον εκδημοκρατισμό των μετακινήσεων και την προστασία του πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές.
«Ο στρατηγικός μας στόχος για την εξηλεκτρισμένη κίνηση στηρίζεται στην επένδυση άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο από το 2021 έως το 2025 σε λύσεις εξηλεκτρισμού και λογισμικού, με στόχο την ουδετερότητα εκπομπών ρύπων έως το 2038. Η στρατηγική περιλαμβάνει το λανσάρισμα μοντέλων που θα είναι όλο και περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον και συνεργασίες με στόχο την εξεύρεση λύσεων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας, αλλά και στη δημιουργία βιώσιμων κυκλικών οικονομιών», σχολίασε ο κ. Maxime Picat, Chief Operating Office Enlarged Europe της Stellantis.
[1] EU 30 perimeter, which includes EU 27 (excluding Malta), Iceland, Norway, Switzerland and UK
[2] Estimated data. LEV retail sales based on Company estimates and include Citroën Ami and Opel Rocks-e