Ferrari Purosangue: Ποια εμπορική στρατηγική θα ακολουθήσει για το πρώτο της SUV;

Η Ferrari δεν σκοπεύει να ακολουθήσει τις Lamborghini και Porsche, οι οποίες διπλασιάζουν γρήγορα τις παγκόσμιες πωλήσεις τους μετά το ντεμπούτο των πρώτων τους SUV

Νίκος Μιχαλόπουλος

«Η Purosangue δεν θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 20% των πωλήσεων της εταιρείας, κατά μέσο όρο», αυτήν την δήλωση έκανε την περασμένη Πέμπτη ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Ferrari, Enrico Galliera, με αφορμή την αποκάλυψη του βιομηχανικού σχεδίου της για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Ωστόσο η διατήρηση αυτού του ποσοστού από την ανάπτυξη μπορεί να έχει κάποιες δυσκολίες.

Όταν ρωτήθηκε πόσες παραγγελίες έχει ήδη λάβει η Ferrari για την Purosangue, ο Galliera επιβεβαίωσε πως: «Η ζήτηση θα είναι πρόβλημα για την εταιρεία, αν και θετικό».

Είναι αισιόδοξος γιατί αφού αποκάλυψε το SUV την Τετάρτη στους σημερινούς ιδιοκτήτες της Ferrari στο Μαρανέλο, «η αντίδραση τους ήταν ενθουσιώδης».  Είπε ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους πιστούς πελάτες της Ferrari «θέλουν να την αγοράσουν», με αποτέλεσμα να υπάρχει ήδη ένας τεράστιος κατάλογος παραγγελιών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ιστορικό ρεκόρ στο ξεπούλημα μοντέλων ακόμη και προτού παρουσιαστούν επίσημα, δελεάζοντας τους υπάρχοντες πελάτες της να προσθέσουν τα τελευταία μοντέλα της εταιρείας στις συλλογές τους.

Η Purosangue θα παρουσιαστεί επίσημα τον Σεπτέμβριο και οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.

Οι αναλυτές αναρωτήθηκαν πόσο όγκο θα προσέθετε το Purosangue στις συνολικές πωλήσεις της Ferrari.  Η εταιρεία πούλησε 11.155 αυτοκίνητα το 2021, από 9.119 το προηγούμενο έτος.

Η Ferrari κατέστησε σαφές, ωστόσο, ότι το νέο μοντέλο δεν θα έχει αντίκτυπο παρόμοιο με αυτό της Urus για τη Lamborghini ή της Cayenne για την Porsche.

«Δεν θέλουμε να διπλασιάσουμε τους όγκους μας», δήλωσε ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna.

Συγκριτικά, η Porsche πούλησε 54.234 αυτοκίνητα το 2001, ένα έτος πριν λανσάρει την Cayenne.  Μέχρι το 2005 ο όγκος της γερμανικής μάρκας ήταν 96.794.  Πέρυσι η Porsche πούλησε το ρεκόρ 301.915 αυτοκινήτων, με την Cayenne και το μικρό της αδερφάκι, την Macan, να αντιπροσωπεύουν συνολικά το 57% αυτού του συνόλου.

Η Lamborghini ανακοίνωσε ότι αυτό το μήνα η Urus έγινε το best-seller όλων των εποχών, σημειώνοντας τα αποτελέσματα στο συντομότερο χρονικό διάστημα στην ιστορία της εταιρείας.  Από το ντεμπούτο της στην αγορά το 2018, έχουν κατασκευαστεί 20.000 μονάδες της Urus.  Πέρυσι, το μοντέλο αντιπροσώπευε το 60% των ετήσιων πωλήσεων ρεκόρ της Lamborghini, σημειώνοντας 8.405 μονάδες.

Η Ferrari έκανε γνωστό τον περασμένο μήνα ότι η Purosangue θα διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης V-12.

Ο Galliera τόνισε ότι το SUV αναμένεται να «ενισχύει την προσφορά σπορ αυτοκινήτων στη γκάμα της Ferrari».

Ενώ ο Vigna αποκάλυψε : «Οι πελάτες που το έχουν δοκιμάσει συμφώνησαν ότι είναι πραγματικά ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο».