Εξόρμηση στην Ερέτρια με το υγραεριοκίνητο Renault Captur 1.0 TCe LPG (Φωτό)

Μέγιστη οικονομία για το αστικό SUV της Renault με όπλο το υγραέριο

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Renault εμπιστεύεται και έχει επενδύσει πολύ στο υγραέριο. Το Captur 1.0 TCe είναι σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία, ένα από τα πιο σημαντικά της μοντέλα! Μια εβδομάδα συμβίωσης μαζί του, μας επιβεβαιώνει τον λόγο!

Γνωριμία

Το Captur είναι ο εκπρόσωπος της Renault στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2013 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019, χρόνια που παρουσιάστηκε η δεύτερη και σημερινή.

Εξωτερική σχεδίαση

Πιστό στο “family look” της γαλλικής εταιρείας, ακολουθεί τις στιλιστικές επιλογές, που βλέπουμε στο Clio και το Megane.

Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, αντικρίζουμε την ογκώδη μάσκα με ενσωματωμένο Off Road προφυλακτήρα, που καλύπτει την πρόσοψη και φιλοξενεί στο κέντρο σε μεγάλο μέγεθος, το χαρακτηριστικό ρόμβο – διαμάντι. Πλαισιώνεται από μοντέρνους Full LED τραπεζοειδείς προβολείς, που εκτείνονται στο κάτω μέρος, δημιουργώντας την αίσθηση πως «κουμπώνουν» στον προφυλακτήρα, όπως και στο Renault Clio.

Στο προφίλ πρωταγωνιστούν οι δυναμικές ανοδικές γραμμές, με έντονα νεύρα στα πίσω φτερά, που συνθέτουν μια χαρακτηριστική σιλουέτα, εύκολα αναγνωρίσιμη. Οι νίκελ πινελιές του χαρίζουν μια φινέτσα ανάλογη της γαλλικής καταγωγής του, ενώ η μαύρη οροφή εφαρμοζει ομοιόμορφα στο υπόλοιπο αμάξωμα.

Το σχεδόν κάθετο πίσω μέρος, δείχνει δυναμικό και όμορφο με απλές γραμμές, που φιλοξενεί τα μεγάλα LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, δίνοντας του ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα.

Εσωτερικό

Η Renault φρόντισε το εσωτερικό του Captur με μαλακά και ποιοτικά υλικά, δίνοντας του μοντέρνα αισθητική. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει το “Smart Cockpit”, με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, που φιλοξενεί το infotainment Easy Link της Renault, με όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και ρυθμίσεις του οχήματος και είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Το όμορφο φινίρισμα με την λωρίδα αλουμινίου, να αποτυπώνεται κατά μήκος του ταμπλό, του δίνει μια πιο ποιοτική αισθητική αναδεικνύοντας τη γαλλική κομψότητα. Ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι διαθέτει τόσο αναλογικές, όσο και ψηφιακές ενδείξεις.

Στο σύνολο της η καμπίνα είναι άνετη και ποιοτική, ευρύχωρη με άριστη εργονομία και πολλές θήκες, προβάλλοντας ένα πιο πολυμορφικό ύφος. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται από 422 έως και 536lt, με τη χρήση του συρόμενου πίσω καθίσματος, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, αγγίζει τα 1.275 λίτρα.

Κινητήριο σύνολο

Κάτω από το καπό συναντάμε, τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου του 1.0 λίτρου, απόδοσης 100 ίππων και 170 Nm ροπής.

Η εναλλαγή του καυσίμου γίνεται, είτε με το πάτημα του κουμπιού LPG, είτε αυτόματα όταν τελειώσει το καύσιμο σε ένα από τα δύο ρεζερβουάρ.

Στον δρόμο

Από τη θεωρία περνάμε στην πράξη για να δούμε την συμπεριφορά του Renault Captur 1.0 TCe σε πραγματικές συνθήκες!

Στην πόλη ως αστικό Crossover κινείται ευέλικτα χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής του τιμονιού, μόλις 11.1 m. Η υψηλή θέση οδήγησης παρέχει υποδειγματική ορατότητα, κάνοντας ευχάριστη και άνετη την οδήγηση εντός του αστικού ιστού.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να γίνονται αισθητές στην καμπίνα, απορροφώντας τους κραδασμούς, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης, συγκρατώντας το αμάξωμα και στις απότομες στροφές, χωρίς να παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις. Το Renault Captur είναι ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο για ένα ασφαλές ταξίδι!

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση της καμπίνας. Παράλληλα η άνεση της ανάρτησης και το στιβαρό πλαίσιο, προβάλλουν τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου!

Γενικά σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε την πραγματική οικονομία στην τσέπη, που επιτυγχάνεται μέσω του κινητήρα διπλού καυσίμου. Η τιμή του υγραερίου στην Αττική είναι στο 0,85€ το λίτρο, σαφώς πολύ οικονομικότερο σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, καθώς οι τιμές τους έχουν χτυπήσει «κόκκινο»! Παράλληλα η μέση κατανάλωση καυσίμου, είτε επρόκειτο για βενζίνη, είτε για υγραέριο, άγγιξε το λογικότατο νούμερο των 7,5 λίτρων/100 χιλιόμετρα. Η αίσθηση του αυτοκίνητου ωστόσο, είναι καλύτερη με τη χρήση της βενζίνης, με την οποία το αυτοκίνητο γίνεται πιο «νευρικό».

Προορισμός

Σε απόσταση μιάμισης ώρας από Αθήνα, απέναντι από τις βόρειες ακτές της Αττικής, στον Νότιο Ευβοϊκό βρίσκεται η κωμόπολη της Ερέτριας. Κατά την αρχαιότητα αποτέλεσε μια σημαντική Πόλη – Κράτος.

Η πόλη της κλασικής εποχής ιδρύθηκε περίπου τον 9ο αιώνα π.Χ. Η ονομασία της πόλης προέρχεται από το: ρέτης (=κωπηλάτης).

Κοντά στην πόλη βρίσκεται το Πεζονήσι, ευρύτερα γνωστό ως το «Νησί των Ονείρων. Το χερσαίο μέρος της Ερέτριας ενώνεται μέσω μιας γέφυρας με το νησί και ο επισκέπτης μπορεί να το προσεγγίσει ακόμα και με τα πόδια. Σε μόλις 66 στρέμματα γης γνώρισε έντονη τουριστική ανάπτυξη τη δεκαετία του 60’. Το 1967 η Χούντα παραχώρησε στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, ορίζοντας μια περίοδο 70 χρόνων για χρήση και εκμετάλλευση, ωστόσο με την πτώση της παραχωρήθηκε στο Δήμο Ερέτριας για την εκμετάλλευση του.

Σε ποιους απευθύνεται

Το ιδανικό αυτοκίνητο για νέους οικογενειάρχες, που αρέσκονται σε εξορμήσεις και ταξίδια, επιζητώντας την μέγιστη οικονομία. Ωστόσο δεν μπορούν να διαθέσουν περισσότερα από 22.000 ευρώ. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, βρίσκονται σε συνδυασμό με την με υποδειγματική ενεργητική ασφάλεια και  τους χώρους ενός μεγαλύτερου SUV.

Συμπέρασμα

Η Renault εμπιστεύεται το υγραέριο και εφοδιάζει το Captur, με τον κινητήρα LPG του ενός λίτρου. Στέκεται απέναντι στις υβριδικές προτάσεις της αγοράς, με εξίσου χαμηλές εκπομπές ρύπων και μικρή κατανάλωση, αλλά με πολύ πιο προσιτό κόστος κτήσης, που σημαίνει πιο γρήγορη απόσβεση! Και όλα αυτά… χωρίς να θυσιάσει την ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος κουπέ

Crossover

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ

Μέση συνδυασμένη καυσίμου (WLTP)

5.9 l/100 km

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση υγραερίου  (WLTP) (LPG)

7.7 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

134 g/km

Εκπομπές CO2 (LPG) (WLTP)

119 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη / υγραέριο (LPG)

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6

Αναλογία βάρους/ισχύος

13.5 κιλά/Hp, 74.1 Hp/τόνος

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

14,3 (Βενζίνη)/13,0 (LPG)

Τελική ταχύτητα

168 (Βενζίνη)/173 (LPG)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

100 Hp

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

100.1 Hp/l

Θέση του κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

H4D 460

Κυβισμός κινητήρα

999 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Θέση των κυλίνδρων

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα καυσίμου

Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

4.2 l

Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα

Συνδεθείτε για να δείτε.

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1349 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

425 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

404-536 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

48 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG)

40 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1200 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4227 mm

πλάτος

1797 mm

Ύψος

1576 mm

Μεταξόνιο

2639 mm

Απόσταση από το έδαφος

142 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

11.1 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Τάμπουρα

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

215/60 R17

μέγεθος των ζάντων

17


Τιμή

Η Renault υιοθετεί ανταγωνιστική εμπορική πολιτική για το Captur LPG 1.0 TCe και το φέρνει στις εκθέσεις, από 21.180 ευρώ στην έκδοση “Expression”, ενώ η πιο πλούσια “Dynamic” ξεκινάει από τις 23.330 ευρώ.

Δείτε επίσης 

«Υγραεριοκίνητη» εξόρμηση με το Renault Clio 1.0 TCe LPG (Φωτό)