To σχεδόν απόκοσμο hypercar της βρετανικής φίρμας εισέρχεται και επισήμως στην τετράτροχη πραγματικότητα καθώς η Aston Martin ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του πρώτου αντιτύπου της Βαλκυρίας, δίνοντας στη δημοσιότητα ορισμένες ακόμα λεπτομέρειες για την πληθωρική προσωπικότητά της.
Αρχικά να σημειωθεί ότι έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν 150 μονάδες του coupe, μια διαδικασία η οποία φιλοξενείται στην έδρα της Aston Martin στο Gaydon και υλοποιείται χειροποίητα και απαιτεί 2.000 εργατοώρες για κάθε αντίτυπο. Θα ακολουθήσουν οι 85 μονάδες της Spyder έκδοσης και οι μόλις 40 της αγωνιστικών προδιαγραφών παραλλαγής της με τα διακριτικά AMR Pro. Όπως συνηθίζεται για το είδος, όλα τα παραπάνω έχουν ήδη βρει τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι θα καταβάλλουν τίμημα που ξεκινά από τα 2,7 εκ. ευρώ για την coupe έκδοση.
Να σημειωθεί επίσης ότι κάθε μία μονάδα που κατασκευάζεται θα πραγματοποιεί τα πρώτα της χιλιόμετρα στην πίστα του Silverstone πριν παραδοθεί στον ιδιοκτήτη της προκειμένου να διασφαλιστεί και να πιστοποιηθεί ότι κάθε Βαλκυρία μπορεί να αντεπεξέλθει στις υψηλές αγωνιστικές προσδοκίες που έχει υποσχεθεί.
Με αφορμή την παραγωγή της πρώτης Βαλκυρίας, ο επικεφαλής της βρετανικής φίρμας, Tobias Moers δήλωσε: «Είναι πολύ υπερήφανη στιγμή για εμάς η ολοκλήρωση του πρώτου μας hypercar. Το πρόγραμμα εξέλιξης της Aston Martin Valkyrie δοκίμασε τα όρια όλων όσοι ενεπλάκησαν και δούλεψαν ακατάπαυστα για αυτό αλλά η δέσμευσή μας στο όνειρο είχε ως αποτέλεσμα ένα πραγματικά συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μονοθέσιο F1 για τον δρόμο. Η Valkyrie γεννήθηκε από την εμμονική προσήλωση μιας μεγάλης ομάδας μηχανικών και τεχνικών που δούλεψαν εντατικά προκειμένου να την οδηγήσουν στην παραγωγή. Είμαι σίγουρος ότι οι πελάτες μας θα απολαύσουν όσα κατάφεραν».
Υπενθυμίζεται ότι η Valkyrie εφοδιάζεται με υβριδικό σύνολο η οποία συνδυάζει V12 6,5 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και σύστημα KERS επιρροών F1 αποδίδοντας συνδυαστικά 1.150 ίππους και 900 Nm ροπής.
Για την ιστορία, η εξέλιξη του κινητήριου συνόλου φέρει την υπογραφή της Cosworth και της Red Bull Racing η οποία αξιοποίησε την τεχνογνωσία της από την F1. Μέρη του κινητήρα όπως π.χ. οι στροφαλοφόροι, οι εκκεντροφόροι και τα πιστόνια έχουν χυτευθεί αυτούσια για περισσότερη ανθεκτικότητα ενώ στοιχεία όπως οι μπιέλες κατασκευάζονται από τιτάνιο για τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Εν προκειμένω το βάρος του V12 περιορίζεται σε μόλις 206 κιλά.
Επίσης ο κινητήρας αποτελεί δομικό στοιχείο του σοφιστικέ πλαισίου της Valkyrie που εξαλείφει την ανάγκη μηχανικής σύνδεσης ανάμεσα στους μπροστινούς και τους πίσω τροχούς. Επίσης όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ο σχεδιασμός του κατασκευασμένου από ανθρακόνημα αμαξώματος έχει σμιλευτεί με γνώμονα τη βελτιστη αεροδυναμική και τις επιδόσεις. Να σημειωθεί ότι το hypercar προσφέρει την απόλυτη αναλογία 1/1 κιλών ανά ίππο ενώ στην περίπτωση της πιο σκληροπυρηνικής έκδοσης AMR Pro η παραγωγή της κάθετης δύναμης φτάνει και τα 1.000 κιλά.