Δοκιμή Renault Twingo 1.0 TCe: Η άλλη διάσταση στα αυτοκίνητα πόλης (Φωτο)

Εβδομαδιαία «συμβίωση» με ένα 100% αστικό μοντέλο, το Renault Twingo

Νίκος Μιχαλόπουλος

Πίσω κινητήρας, πίσω κίνηση, εκμετάλλευση της καμπίνας στο έπακρο! Αυτό είναι το Renault Twingo και σας το παρουσιάζουμε παρακάτω!

Γνωριμία

Το όνομα του μοντέλου προήλθε από το συνδυασμό των λέξεων: «Twist», «Swing» και «Tango».

Το Twingo έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1992 και η παραγωγή του άρχισε το 1993, η οποία κράτησε μέχρι το 2007, χρονιά που λανσαρίστηκε η δεύτερη που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2014, όπου λανσαρίστηκε το σημερινό μοντέλο.

Πρόκειται για το αυτοκίνητο που εκπροσωπεί την Renault στην κατηγορία Α των αυτοκινήτων πόλης. Ουσιαστικά είναι ο ιδρυτής της κατηγορίας των πολυμορφικών πόλης. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.

Εξωτερική σχεδίαση

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές που παράγονταν αποκλειστικά σε τρίθυρα αμαξώματα, το νέο Twingo ακολουθεί την μόδα της εποχής και προσφέρεται μόνο ως πεντάθυρο. Μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το Smart ForFour, γεγονός που του δίνει μια νέα αρχιτεκτονική σε σύγκριση με τους προκατόχους του, έχοντας τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

Στο εμπρός μέρος βλέπουμε καθαρές γραμμές  που σχηματίζουν ένα όμορφο «χαμογελαστό πρόσωπο». Τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED παραθέτουν στο παρελθόν, θυμίζοντας μικρογραφία του Renault 5. Λόγω της απουσίας του κινητήρα το μπροστινό τμήμα είναι πολύ μικρό. Έτσι, παρέχει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου στην καμπίνα αλλά και εξαιρετική ορατότητα.

Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από την πρωτότυπη και εύκολα αναγνωρίσιμη σφηνοειδή σιλουέτα. Οι πίσω πόρτες με την κρυφή λαβή δίνουν μια πιο σπορ εικόνα. Αξιοσημείωτη είναι η πινελιά του αεραγωγού στο πίσω αριστερό φτερό που αφενός χρησιμεύει για τον αερισμό του κινητήρα στο πίσω μέρος, αφετέρου δίνει μια εικόνα δυναμισμού.

Το πίσω μέρος είναι επίσης χαριτωμένο και δείχνει σαν να χαμογελάει. Τα πίσω φωτιστικά σώματα αγκαλιάζουν την φιμέ πέμπτη πόρτα από πλεξιγκλάς, δίνοντας του μια γνώριμη εικόνα.

Στο σύνολο του το αυτοκίνητο είναι στιλάτο με δυναμικές γραμμές, εύκολα αναγνωρίσιμο και με τον δικό του χαρακτήρα.

Εσωτερικό

Το ίδιο μοτίβο αντικρίζουμε και στο εσωτερικό. Λιτό με ρετρό πινελιές δίνει μια ευχάριστη εικόνα. Η διχρωμία με τις άσπρες λεπτομέρειες  στο ταμπλό, στους αεραγωγούς, στις επενδύσεις τον θυρών και στις ραφές των καθισμάτων αφήνει μια σπορ αίσθηση, που ενισχύεται από τα ημιμπάκετ καθίσματα, τα οποία παρέχουν καλή στήριξη του σώματος των επιβατών.  Κεντρικά στην κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής 7 ιντσών, συμβατή με Android Auto και Apple AirPlay.

Οι χώροι, σε αναλογία με τις διαστάσεις του, είναι ικανοποιητικοί, ενώ η χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 174 λίτρα έως τα 980 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα. Τέλος η Renault πρόσεξε πολύ το φινίρισμα, τοποθετώντας καλής ποιότητας υλικά στην καμπίνα.

Στον δρόμο

Πως τα πάει όμως σε πραγματικές συνθήκες; Μπορεί να ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης; Τα ερωτήματα αυτά απαντώνται αναλυτικά παρακάτω.

Στην πόλη το Renault Twingo βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον.  Ευέλικτο και νευρικό, πραγματοποιεί τους απαραίτητους ελιγμούς όποτε χρειάζεται, με κύκλο στροφής μόλις 4,3 μετρά. Ευκολοδήγητο, χωράει παντού και με εξαιρετική ορατότητα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο «λύση» για την αστική κινητικότητα.

Στο επαρχιακό δίκτυο θα κινηθεί χωρίς να προβληματίσει, παραμερίζοντας τον αστικό προσανατολισμό του και υιοθετώντας χαρακτήρα «αυτοκινήτου βόλτας» αφού παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση και με καλή ορατότητα. Ο πίσω τοποθετημένος κινητήρας που δίνει την κίνηση στους πίσω τροχούς αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα, ειδικά σε αναφορικούς δρόμους.    

Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με ασφάλεια, όπως κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Ωστόσο λόγω του καθαρά αστικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι προτιμότερο να μην αναπτύξετε υψηλές ταχύτητες.

Γενικά είναι ένα σβέλτο αυτοκίνητο με σαφή αστικό προσανατολισμό, το οποίο δεν θα αρνηθεί μικρές και χαλαρές αποδράσεις όταν χρειαστούν.   

Κινητήρας

Το βάρους μόλις 914 kg κινείται από έναν κινητήρα 998 cc που αποδίδει 65 PS/5.300 rpm και ροπή 95 Nm/4.000 rpm. Συνδυάζεται με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων, αρκετά ελαστικό στην χρήση. Το σύνολο προσφέρει μικτή κατανάλωση κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων, μόλις 116 g/km, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Σε ποιους απευθύνεται

Το Renault Twingo λόγω του αστικού προσανατολισμού του, αποτελεί βασική επιλογή για δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Όντας νεανικό μπορεί να αποτελέσει την προτίμηση των φοιτητών. Επίσης, ως βασικό αυτοκίνητο, όσων χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για καθημερινές μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού.

Συμπέρασμα

Με αίσθηση από τα παλιά, επαναφέρει με τον καλύτερο τρόπο την αρχιτεκτονική «όλα πίσω», υπενθυμίζοντας τα πλεονεκτήματα της RR διάταξης στα αυτοκίνητα πόλης!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

4

Πόρτες

5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d-TEMP

Αναλογία βάρους/ισχύος

14.1 κιλά/Hp, 71.1 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

9.6 κιλά/Nm, 103.9 Nm/τόνος

Ισχύς

65 Hp @ 6250 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

65.1 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

95 Nm @ 4000 σ.α.λ.

Θέση του κινητήρα

Πίσω, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

B4D

Κυβισμός κινητήρα

998 cm3

Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων

3 σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

71 mm

Διαδρομή εμβόλιου

84.1 mm

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα καυσίμου

Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

914 κιλά

Μέγιστο βάρος

1331 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

417 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

174 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

980 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

35 l

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

3614 mm

Πλάτος

1646 mm

Ύψος

1544 mm

Μεταξόνιο

2492 mm

Απόσταση από το έδαφος

160 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

8.75 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Πίσω

Κινητήρας

Πίσω

Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων)

5

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Πίσω ανάρτηση

Ανάρτηση De-Dion

Εμπρός φρένα

Τεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Ταμπουρά

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα Διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

185/60 R15

Τιμή

Οι τιμές στους καταλόγους ξεκινάνε από 12.980 € για την βασική έκδοση In-Touch και φτάνουν τις 14.980 για την Intens της δοκιμής μας.