Θεωρείται η «εμπορικότερη» έκδοση της γκάμας του Opel Mokka, καθώς σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων. Μια εβδομάδα συμβίωσης μαζί του, επιβεβαιώνει τον λόγο για τον οποίο είναι η αιχμή του δόρατος του “Best Seller”!
Γνωριμία
Η τρίτη και δημοφιλέστερη έκδοση της δεύτερης γενιάς του Opel Mokka, που βασίζεται στην πλατφόρμα CMP της πρώην PSA, «φοράει» τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής.
Εξωτερική σχεδίαση
Διαθέτοντας όμορφο και δυναμικό design, και το νέο πρόσωπο “Vizor” της Opel, η δεύτερη γενιά του Mokka όπως και οι άλλες δύο εκδόσεις δείχνει νεανικό, με αναφορές στο Opel Manta του 1970.
Ιδιαίτερα το αυτοκίνητο που είχαμε στην κατοχή μας, είχε στοιχεία όπως η διπλή απόληξη της εξάτμισης, η κόκκινη οροφή και τα “total black” χαρακτηριστικά, που τονίζουν τον σπορ προσανατολισμό του μοντέλου.
Εσωτερικό
Το γνώριμο εσωτερικό με κορυφαίας ποιότητας υλικά, συναρμογή και εργονομία, σε συνδυασμό με το κόκκινο πλαίσιο και την απομίμηση ανθρακονήματος, ξεδιπλώνει τον “total”σπορτίφ χαρακτήρα του!
Παράλληλα ξεχωρίζει το “Pure Panel” με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και την ψηφιακή οθόνη αφής των 10 ιντσών, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto, αναδεικνύοντας την οδηγοκεντρική φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Τα ημιμπάκετ δερμάτινα καθίσματα,«κουμπώνοντας» την μέση και την πλάτη παρέχουν εξαιρετική στήριξη των σωμάτων των επιβατών.
Κινητήρας
Η δυναμική εμφάνιση αντικατοπτρίζεται κάτω από το καπό, με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και υπόσχεται πολλές συγκινήσεις, ιδιαίτερα για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης!
Στον δρόμο
Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και η δυναμική εμφάνιση, προμηνύουν σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά στα πρότυπα των Sport Hatchbacks! Ας το επιβεβαιώσουμε σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη κινείται με ευκολία, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Δεν θα προβληματίσει σε ελιγμούς, ενώ ο κινητήρας είναι αρκετά νευρικός με άμεση ανταπόκριση.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο, ο οδηγός θα αντιληφθεί την σφιχτή ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο. Το εξάρι χειροκίνητο σασμάν, ταιριάζει και αναδεικνύει την δύναμη του κινητήρα. Το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό σε δρόμους με στροφές, προσφέροντας κορυφαίο κράτημα!
Στον αυτοκινητόδρομο, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης αναδεικνύεται, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Είναι σταθερό χωρίς να προβληματίζει η σκληρή ανάρτηση, προσφέροντας παράλληλα την απαιτούμενη άνεση. Άλλωστε το αυτοκίνητο θεωρείται “autobahn approved”, που σημαίνει πως είναι αποδεκτό στον πιο διάσημο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη.
Γενικά με τρία προφίλ οδήγησης (Sport, Normal και Eco), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εκείνο που ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες και διαθέσεις του. Στην επιλογή Sport αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, το αυτοκίνητο γίνεται πιο ζωηρό και ο ήχος του τούρμπο… απόλαυση!
Σε ποιους απευθύνεται
Το Opel Mokka με τον κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων μιλάει στην καρδιά του καταναλωτικού κοινού. Δυναμικό με σπορτίφ συμπεριφορά και ικανοποιητικές επιδόσεις, είναι μια ποιοτική Value For Money επιλογή για νέους και όσους αισθάνονται νέοι, για οικογενειάρχες και για οποιονδήποτε χρειάζεται ένα σύγχρονο SUV για τις αποδράσεις του!
Συμπέρασμα
Η Opel αξιοποίησε, με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό πλαίσιο CMP, βάζοντας την δίκη της σφραγίδα σε ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Ειδικά ο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, «ταιριάζει γάντι» στο αυτοκίνητο, δίνοντας του την σπορ σπίθα και κάνοντας το ακόμα πιο θελκτικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.5-5.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
123-126 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.1 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
202 km/h |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.2 κιλά/Hp, 108.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.2 κιλά/Nm, 191.7 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
130 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
108.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
F12XHT |
Κυβισμός κινητήρα |
1199 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.5 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1200 κιλά |
Μέγιστο βάρος |
1715 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
515 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
350 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1105 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
44 l |
Μέγιστο φορτίο |
70 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1200 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4151 mm |
Πλάτος |
1791 mm |
Ύψος |
1531 mm |
Μεταξόνιο |
2557 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.32 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.08 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τροχοί |
215/65 R 16 |
Τιμή
Η τιμή του εξατάχυτου Mokka των 1.2 λίτρων και 130 Hp, ξεκινάει από τις 24.350€ στην έκδοση Pure, 24.450 στην έκδοση Bold που είχαμε στην κατοχή μας και καταλήγει στις 26.750€ για την πιο πλούσια έκδοση More.