Νίκος Μιχαλόπουλος
Με συμπαγείς διαστάσεις, αλλά με «ψυχή» μεγαλύτερου αυτοκινήτου και με ελάχιστη κατανάλωση, το Honda Jazz e:HEV έγινε ο ιδανικότερος συνοδοιπόρος στην εξερεύνηση των Καλαβρύτων.
Γνωριμία
Το Honda Jazz είναι η ευρωπαϊκή έκδοση του παγκόσμιου MPV του B-Segment, πιο γνωστό εκτός Γηραιάς Ηπείρου με το όνομα Fit. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2001, ενώ από το 2020 διανύει την τέταρτη γενιά του, με σημαντικότερο πλεονέκτημα, την υβριδική τεχνολογία. Το Jazz για περισσότερες από δυο δεκαετίες έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού επάξια για την πρακτικότητα και την άνεση του. Η τελευταία όμως γενιά του δημοφιλούς μικρού έχει να αναδείξει πολλές νέες λεπτομέρειες του πολύπλευρου του χαρακτήρα!
Εξωτερική σχεδίαση
Απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν ένα όμορφο συμπαγές σύνολο, διατηρώντας την κλασική σιλουέτα του ενός όγκου των προκατόχων του.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED που ενώνονται νοητά μέσω της λεπτής μαύρης γραμμής στο κάτω μέρος της μάσκας. Αντίθετα το επάνω μέρος της, ως συνέχεια του καπό, διαθέτει το χρώμα του αμαξώματος, σχηματίζοντας ένα πολύ όμορφο «πρόσωπο».
Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από ανοδικά νεύρα που τονίζουν την σιλουέτα του αυτοκινήτου. Οι γνώριμες γραμμές του προσδίδουν χαρακτήρα, καθιστώντας το εύκολα αναγνωρίσιμο, καθώς η Honda επέλεξε να διατηρήσει την σχεδιαστική συνέχεια ως εξέλιξη των προηγούμενων γενεών, ωθούμενη προφανώς από την επιτυχία του μοντέλου.
Το πίσω μέρος αλλάζει μοτίβο, υιοθετώντας ένα πιο «άγριο» και σοβαρό ύφος. Τα επίσης μεγάλα και ανάγλυφα φωτιστικά σώματα, κάθονται στην βάση του παραθύρου της πέμπτης πόρτας και ουσιαστικά είναι το βασικό στοιχείο του σχεδιασμού, αφού προσδίδουν την τελική εικόνα του πίσω μέρους, η οποία θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εσωτερικό
Μπαίνοντας μέσα, σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή το ευήλιο εσωτερικό του. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ εστιάζει στην άνεση και την πρακτικότητα.
Αναλυτικότερα ο σχεδιασμός του εσωτερικού διακρίνεται από λιτές και απλές γραμμές. Κεντρικά, ακολουθώντας τις ανάγκες της εποχής δεσπόζει η οθόνη αφής του infotainment 9 ιντσών συμβατή με Apple AirPlay και Android Auto. Στα αξιοσημείωτα είναι οι δυο θήκες δεξιά και αριστερά του ταμπλό, οι οποίες θα εκτιμηθούν από τους εμπρός επιβάτες. Το επίπεδο πάνω μέρος αυξάνει την ορατότητα αλλά και την πρακτικότητα. Στο ταμπλό επίσης, στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχουν δυο ντουλαπάκια, ένα κλασικό στο κάτω μέρος και ένα «έξυπνο» και πρακτικό στο επάνω.
Πίσω από το ομολογουμένως όμορφο τιμόνι των δύο ακτίνων βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Η εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου βρίσκεται στον μέγιστο βαθμό και διαθέτει πολλές θήκες για αντικείμενα στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Αναμφίβολα όμως το μεγαλύτερο πρακτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου ακούει στην ονομασία “Honda Magic Seats”. Τα «μαγικά» πίσω καθίσματα της Honda, στα οποία ανασηκώνεται το κάτω μέρος, αφήνοντας χώρο για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων στο πίσω μέρος.
Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος, ευνοώντας την πολύωρη οδήγηση, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τα φινιστρίνια παρέχουν την απόλυτη ορατότητα.
Τέλος ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 298 λίτρα, ενώ με πλήρως αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει μέχρι τα 1.250.
Στον δρόμο
Το Honda Jazz e:HEV μετά από ένα μαραθώνιο οδοιπορικό περίπου 700 χιλιομέτρων σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδόστρωμα, ξεδίπλωσε όλες τις χάρες του, δείχνοντας τις ικανότητες του. Έτσι λοιπόν…
Στην πόλη το αυτοκίνητο παίζει «εντός έδρας». Οι συμπαγείς διαστάσεις σε συνδυασμό με το σαφές τιμόνι και την υποδειγματική ορατότητα κάνουν πολύ εύκολο, οποιονδήποτε ελιγμό χρειαστεί. Εντός του αστικού ιστού κινείται κατά 80% με τον ηλεκτροκινητήρα με το θερμικό μοτέρ να μπαίνει σε λειτουργία για να φορτίσει την μπαταρία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολύ μικρή κατανάλωση της τάξης των 3 λίτρων στα 100 χλμ, τα οποία με οικονομική οδήγηση μπορεί να είναι αρκετά πιο χαμηλά.
Στον αυτοκινητόδρομο το Honda Jazz αποκαλύπτει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Στιβαρό και σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες με πολύ καλά επίπεδα ηχομόνωσης στην καμπίνα, δημιουργεί την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ωστόσο με το αυτοκίνητο δεν θέλεις να τρέξεις, αλλά να απολαύσεις την διαδρομή. Εξαιρετική είναι η λειτουργία του ενεργού Cruise Control, προφέροντας εμπειρία αυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα όταν χάνονται οι διαγραμμίσεις από το οδόστρωμα, σε συνθήκες κίνησης και όταν υπάρχει ομίχλη προκειμένου ο οδηγός να έχει τον έλεγχο στο 100%. Το κύριο πλεονέκτημα της χρήσης του, εκτός από την ξεκούραστη οδήγηση είναι πως προσφέρει περαιτέρω οικονομία. Στον αυτοκινητόδρομο ο δείκτης της κατανάλωσης κυμάνθηκε γύρω στα 5 με 5.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση και εξαιρετικά σταθερό ακόμα και σε απότομες, ανηφορικές στροφές. Ο οδηγός δεν θα αισθανθεί σε καμία περίπτωση έλλειψη ισχύος, αφού όταν χρειαστεί περισσότερη δύναμη, ο ηλεκτροκινητήρας στέλνει την επιπλέον ροπή, συμβάλλοντας παράλληλα στην οικονομία. Παρόλα αυτά η κατανάλωση ήταν πιο τσιμπημένη φτάνοντας τα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ωστόσο στην κατάβαση αναπληρώνει με το παραπάνω, αφού χρησιμοποιεί κυρίως τον ηλεκτροκινητήρα με την κατανάλωση να δείχνει 1,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Γενικά το αυτοκίνητο όπου και να κινείται είναι οικονομικό στον υπερθετικό βαθμό, παραμένοντας διασκεδαστικό και ευχάριστο. Παράλληλα για τους πιο απαιτητικούς είναι σταθερό και στιβαρό, αποπνέοντας το αίσθημα της ασφάλειας.
Κινητήριο Σύνολο
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση στους εμπρός τροχούς από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική απόδοση είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, αρκετή ισχύς για να πραγματοποιήσει το 0-100 σε 9,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 173 χιλιόμετρα την ώρα.
Η καινοτομία του υβριδικού συστήματος e:HEV έγκειται στο γεγονός πως επιδιώκει να κινεί το όχημα κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα. Για να το πετύχει αυτό ο θερμικός κινητήρας χρησιμεύει ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και κατ’επέκταση του ηλεκτροκινητήρα, πετυχαίνοντας εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις. Ειδικότερα το νέο Honda Jazz παρέχει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγηση ως εξής:
– EV Drive: Αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση
– Hybrid Drive: Συνδυασμένη παροχή ενέργειας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα.
– Engine Drive: Χρήση μόνο του θερμικού κινητήρα.
Προορισμός
Το Honda Jazz e:HEV στάθηκε η αφορμή για μια εξόρμηση στα ανοιξιάτικα και πάντα μαγευτικά Καλάβρυτα, ανακαλύπτοντας αξιοθέατα για τα οποία θα μιλήσουμε εκτενώς σε άλλο άρθρο.
Σε ποιους απευθύνεται
Ως αυτοκίνητο του B Segment έχει σαφή αστικό προσδιορισμό. Οι δυνητικοί αγοραστές του Honda Jazz e:HEV είναι νέοι οικογενειάρχες που κινούνται κυρίως εντός του αστικού ιστού και παράλληλα χρειάζονται ένα αυτοκίνητο με άπλετους χώρους και ασφαλές. Για όσους η οικονομία χρήσης αποτελεί βασικό κριτήριο στην επιλογή του αυτοκινήτου, αλλά και σε όσους επιζητούν όλα τα παραπάνω, αλλά χρειάζονται και ένα αυτοκίνητο για μικρές και μεγάλες αποδράσεις με κοινό παρανομαστή… την οικονομία!
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα το Honda Jazz e:HEV παραδίδει μαθήματα οικονομικής οδήγησης και παράλληλα προκαλεί να το οδηγήσεις με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ένα μεταφορικό «εργαλείο» με το ελάχιστο κόστος χρήσης δίνοντας υβριδική λύση στην πρόσφατη σοβαρή ενεργειακή κρίση… αφού ξεχνάς να το γεμίσεις… Ξεπερνά κάθε προσδοκία στον τομέα της οικονομίας, παραμένοντας ένα ασφαλές και σύγχρονο αυτοκίνητο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
MVP – Πολυμορφικό |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση κατανάλωση καυσίμου (WLTP) σύμφωνα με την Honda |
3.8-3.9 l/100 km |
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) σύμφωνα με την Honda |
4.5-4.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
102-104 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.4-9.5 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
174 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
EURO 6d-TEMP |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.3 κιλά/Hp, 88.8 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.9 κιλά/Nm, 206 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
Ηλεκτρικός κινητήρας |
|
Ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα |
109 Hp |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπή |
253 Nm |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Συνολική ισχύς συστήματος |
109 Hp |
Ροπή συστήματος |
253 Nm |
Μηχανή εσωτερικής καύσης |
|
Ισχύς |
98 Hp @ 5500-6400 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
65.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
131 Nm @ 4500-5000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
LEB8 |
Κυβισμός κινητήρα |
1498 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
73 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
89.5 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
13.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, VTEC EVTC |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Μέγιστο βάρος |
1710 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
464-482 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
304 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1205 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
Μέγιστο φορτίο |
35 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4044 mm |
Πλάτος |
1694 mm |
Ύψος |
1526 mm |
Μεταξόνιο |
2517 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
136 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.1 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) |
1 e-CVT |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τιμόνι |
Ηλεκτρικό |
Τροχοί |
185/60 R15 88H 185/55 R16 87H |
Τιμή
Ο κατάλογος τιμών ξεκινάει από τις 22.700 ευρώ για την έκδοση Comfort, ενώ η κορυφαία έκδοση σε επίπεδο εξοπλισμού, Executive, αγγίζει τις 26.500 ευρώ.