Quantcast

Δοκιμή BMW 220i Coupe: Η απόλυτη “Fun to Drive” εμπειρία οδήγησης (Φωτό)

Με ένα γνήσιο “Fun to Dive” αυτοκίνητο όπως η BMW 220i, η εβδομαδιαία εμπειρία μπορεί να χαρακτηριστεί ως και συγκλονιστική!

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Αδιαμφισβήτητα ένα από τα κυρία χαρακτηριστικά στο DNA της BMW είναι το σπορ στοιχείο, που ενσαρκώνεται ιδιαίτερα μέσω των δυναμικών κουπέ.

Γνωριμία

Η BMW Σειρά 2 Coupe έρχεται να συνεχίσει τον θρύλο που δημιούργησαν τα ιστορικά κουπέ της βαυαρικής εταιρείας. Με τις συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4.537, πλάτος  1.838 και ύψος  1.390 mm) δικαιωματικά είναι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας των δίπορτων κουπέ της εταιρείας και κατατάσσεται στην κατηγορία C. Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2014 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2021, χρονιά κατά την οποία αντικαταστάθηκε από την σημερινή.

Εξωτερική σχεδίαση

Έχοντας σύγχρονο και μοντέρνο σχεδιασμό η BMW κάνει έμμεση αναφορά στο παρελθόν, με σιλουέτα που θυμίζει εκείνη της θρυλικής 2002 ti του 1974.

Στο εμπρός μέρος η χαρακτηριστική μάσκα με δυναμικά «νεφρά», χωρίς ακρότητες τραβάει το βλέμμα ενώ πλαισιώνεται από νέας σχεδίασης Full Led φωτιστικά σώματα.

Το μυώδες πλαϊνό μέρος με τα φουσκωμένα φτερά είναι σαγηνευτικό και ολοκληρώνεται με το μακρύ καπό, την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα των επιβατών και την κεκλιμένη οροφή, σχηματίζοντας μια σφηνοειδή σιλουέτα.

Η δυναμική εικόνα ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος με τον κομψό τρίτο όγκο που κυλάει ομαλά σαν συνέχεια της οροφής και τελειώνει με μια διακριτική και όμορφη αεροτομή.

Τα πίσω LED φώτα θυμίζουν εκείνα της θρυλικής Series 02 ενώ η εικόνα ολοκληρώνεται στο κάτω μέρος με τον αεροδυναμικό διαχύτη που πλαισιώνεται από δύο (μία σε κάθε πλευρά) εντυπωσιακές απολήξεις της εξάτμισης.

Το αυτοκίνητο από την σιλουέτα του έως τις λεπτομέρειες δεν κρύβει την συγγένεια του με την Series 02 που βρισκόταν στην παραγωγή από το 1966 έως το 1977, ωστόσο δεν παραπέμπει ευθέως στο θρυλικό μοντέλο, αλλά πετυχαίνει μια σχεδιαστική συνέχεια ως κληρονομιά, προβάλλοντας τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα!

Εσωτερικό

Το σαλόνι, αυστηρά 2+2 θέσεων, δανείζεται στοιχεία από τις σειρές 3 και 4 και φυσικά όπως αρμόζει στον «έλικα» η πολυτέλεια βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.

Η κορυφαία ποιότητα γίνεται αντιληπτή από την εκτενή χρήση μαλακών υλικών. Απόλυτα οδηγοκεντρική, ακολουθεί το σχεδιαστικό μοτίβο των εσωτερικών των σύγχρονων BMW. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με λειτουργία προτζέκτορα που δείχνει τον ταχογράφο, τα όρια ταχύτητας και τους χάρτες στο παρμπρίζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού. Η κεντρική οθόνη  10,25 ιντσών στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό, διαθέτει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και είναι συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.

Τα μπάκετ καθίσματα με την χαμηλή θέση οδήγησης προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος, αγκαλιάζοντας το. Οι δυο πίσω θέσεις μπορούν να θεωρηθούν ως βοηθητικές, αφού άνετα μπορούν να καθίσουν μόνο δυο παιδιά.

Ωστόσο η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με έξυπνες θήκες στην καμπίνα, όπως αυτή κεντρικά χαμηλά στο ταμπλό που θυμίζει συνέχεια της κεντρικής οθόνης.

Τέλος η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 390 λίτρα, αριθμός ικανοποιητικός για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τεχνολογία – Αρχιτεκτονική

Η BMW στην νέα Σειρά 2 Coupe έκανε την έκπληξη εξελίσσοντας την στο κορυφαίο πλαίσιο CLAR, φυσικά υπό κλίμακα, στο οποίο βασίζονται οι Σειρές 3 και 4. Με τον τρόπο αυτόν διατηρεί την κίνηση στον πίσω άξονα με τέλεια κατανομή βάρους 50:50.

Στο τεχνολογικό υπόβαθρο πρωταρχικό ρόλο έχει η περιμετρική κάμερα, η οποία κάνει το παρκάρισμα παιχνίδι. Οι άνθρωποι της BMW έχουν εξοπλίσει την Σειρά 2 με μια πλειάδα συστημάτων ADAS μεταξύ των οποίων Speed Limit Assist, Park Distance Control, Reversing Assistant, Reversing Assist Camera, Surround View και Remote 3D View: Front-collision warning, Speed Limit Info, Lane Departure Warning και Cruise Control ,Driving Assistant με Lane Change Warning, Rear Collision Prevention και Rear Crossing Traffic Warning, Active Cruise Control, καθιστώντας την ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία.

Κινητήρας

Ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.998 cc είναι ελαστικός και αποδίδει 184 PS στις 5.000-6.500 rpm και ροπή 300 Nm στις 1.350-4.000 rpm, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με το Steptronic 8 σχέσεων, με άμεσες ομαλές αλλαγές, αναδεικνύοντας τις σπορ προδιαγραφές του μοντέλου.

Στον δρόμο

Η BMW 220i Coupe είναι άραγε τόσο συναρπαστική όσο προϊδεάζει η εικόνα της; Ας δούμε αναλυτικά την συμπεριφορά της σε κάθε συνθήκη και πως ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού.

Στην πόλη χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και στην περιμετρική κάμερα, η κίνηση στον αστικό ιστό δεν προβληματίζει, ενώ το παρκάρισμα είναι πολύ εύκολο. Παράλληλα από όπου περνάει τραβάει τα βλέμματα των περαστικών. Παρά τον αυστηρά σπορ χαρακτήρα του, είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο η Σειρά 2 Coupe βρίσκεται στο φυσικό της περιβάλλον. Θα σας ενθουσιάσουν οι αναβάσεις με τις πολλές απότομες στροφές καθώς το αυτοκίνητο «πατάει» και στρίβει τέλεια, αναδεικνύοντας τον «Fun to Drive» χαρακτήρα. Το στιβαρό πλαίσιο, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, η ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης και η υψηλή ροπή δημιουργούν επιθυμία για παιχνιδιάρικη οδηγήση αυξάνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης.

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται η στιβαρότητα του πλαισίου CLAR, δημιουργώντας την αίσθηση πως πρόκειται για αυτοκίνητο «μεγάλου τουρισμού». Απόλυτα σταθερό στην πορεία, σαν να πατάει σε ράγες ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Το ταξίδι με την BMW Σειρά 2 Coupe είναι ευχάριστο με εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και ασφαλείας.

Γενικά η νέα Σειρά 2 Coupe παραμένει ευχάριστη σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Με υποδειγματική ηχομόνωση της καμπίνας και κορυφαία ποιότητα κύλισης θα ενθουσιάσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Διαθέτοντας 3 προφίλ οδήγησης εστιάζει σε διαφορετικές ανάγκες αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα. Έτσι με την επιλογή “Eco” ο κινητήρας υστερεί σε δύναμη, αλλά γίνεται αρκετά πιο οικονομικός. Με την σκληροπυρηνική επιλογή Sport γίνεται εξαιρετικά νευρικός, βγάζοντας ολόκληρη την δύναμη του, υποσχόμενος συναρπαστική οδήγηση και εκκρίνοντας υψηλά  ποσοστά αδρεναλίνης. Ο μέσος οδηγός ωστόσο, θα χρησιμοποιήσει ως επί το πλείστον την μεσαία επιλογή “Comfort”, στην οποία ο κινητήρας λειτουργεί σε φυσιολογικά επίπεδα, με ικανοποιητικές επιδόσεις και μειωμένη  κατανάλωση σε σχέση με την επιλογή “Sport”, παράλληλα η ρύθμιση της ανάρτησης γίνεται πιο μαλακή εστιάζοντας στην άνεση.

Προορισμός

Με ένα αυτοκίνητο όπως η νέα Σειρά 2 Coupe, το ρητό «σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός» γίνεται πραγματικότητα. Βάζοντας «πλώρη» για Πόρτο Γερμενό, αντί της καθιερωμένης διαδρομής από την Εθνική Οδό, επιλέξαμε την ορεινή διαδρομή μέσω Βιλίων. Στα πρώτα χιλιόμετρα φάνταζε ιδανική, μέσα σε ένα πευκόφυτο τοπίο στο οποίο η BMW Σειρά 2 Coupe ταίριαζε απόλυτα, και μετατρεπόταν σε αυτοκίνητο βόλτας. Μετά από μερικά χιλιόμετρα, εξαιτίας της περσινής πυρκαγιάς, η περιοχή έμοιαζε κρανίου τόπος. Το άλλοτε καταπράσινο βουνό, στο μεγαλύτερο μέρος του είχε μετατραπεί σε ένα καταθλιπτικό τοπίο, με ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή. Ωστόσο απολαύσαμε το αυτοκίνητο και την ικανότητα του στις στροφές, ειδικά προς το τέλος της διαδρομής, όταν η βλάστηση ξανά έγινε πυκνή. Το πρόγραμμα της εκδρομής, περιελάμβανε ψαράκι στο Πόρτο Γερμένο και βόλτα στην παραλία της Ψαθάς. Η ώρα είχε πλέον περάσει, οπότε για την επιστροφή επιλέξαμε τον μακρύτερο άλλα ασφαλέστερο δρόμο από Αλεποχώρι στα Μέγαρα και στη συνέχεια από την Εθνική Οδό.

Σε ποιους απευθύνεται

Η BMW Σειρά 2 Coupe έλκει με την εμφάνιση της, δυναμικούς ανθρώπους που επιδιώκουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και να τραβάνε τα βλέμματα. Θα ξυπνήσει το πάθος στους λάτρεις της σπορ οδήγησης, ενώ θα το εκτιμήσουν οι ορκισμένοι εργένηδες και εργένισσες. Τέλος το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για ζευγάρια, υποσχόμενο ρομαντικές εξορμήσεις μόνο για δύο!

Συμπέρασμα

H νέα Σειρά 2 Coupe της διαθέτει αναλλοίωτα όλα τα διαχρονικά στοιχεία της BMW, εστιάζοντας στα σπορ χαρακτηριστικά της μάρκας! Ένα αυτοκίνητο που προσφέρει διασκεδαστική οδήγηση στον μέγιστο βαθμό, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες! Ένα αυτοκίνητο που παίζει με τις αισθήσεις, από την στιγμή που θα το αντικρίσεις, έως την ώρα που θα το νιώσεις στις στροφές! Ανεκτίμητη είναι η εντύπωση που σου δίνει πως το «φοράς», αφού τα μπάκετ καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα οδηγού και το τιμόνι γίνεται η φυσική συνέχεια των χεριών, χαρίζοντας την αίσθηση πως «γίνεται ένα» με αυτόν.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

κουπέ

Καθίσματα

4

Πόρτες

2

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΡΥΠΟΙ

κατανάλωση καυσίμου,συνδυασμένη (WLTP)

6.3-6.8 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

144-155 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7.5 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

236 km/h

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

184 Hp @ 5000-6500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

92.1 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

300 Nm @ 1350-4000 σ.α.λ.

Θέση του κινητήρα

Εμπρός, κατά μήκος

Κυβισμός κινητήρα

1998 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

4

Θέση των κυλίνδρων

σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

82 mm

Διαδρομή εμβόλιου

94.6 mm

Βαθμός συμπίεσης

11

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Twin-power turbo, Ιντερκούλερ

Μηχανισμός διανομής αερίων

VALVETRONIC, Double-VANOS

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

5.25 l

Αναλογία βάρους/ισχύος

8.1 κιλά/Hp, 123.5 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5 κιλά/Nm, 201.3 Nm/τόνος

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1490 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

475 κιλά

Όγκος χώρου αποσκευών

390 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

52 l

Μέγιστο φορτίο

75 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1600 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα

750 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4537 mm

Πλάτος

1838 mm

Ύψος

1390 mm

Μεταξόνιο

2741 mm

Απόσταση από το έδαφος

128 mm

Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)

0.26

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

11.1 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στους πίσω τροχούς

Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)

8 Steptronic

Εμπρός ανάρτηση

Γόνατο ανάρτησης

Πίσω ανάρτηση

Ανεξάρτητη πολλαπλοί σύνδεσμοι

Εμπρός και πίσω  φρένα

αεριζόμενοι δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Τιμόνι

Ηλεκτρικό

Τροχοί

225/50 R17


Τιμή

Η βασική έκδοση της νέας BMW 220i Coupe ξεκινάει από τις 45.778 €. Η πλουσιότερη Advantage από 47.606 € ενώ η κορυφαία M Sport της δοκιμής μας από 52.617 €. Δηλαδή φυσιολογικό κόστος κτήσης, εάν λάβουμε υπόψη μας τον ιδιαίτερα ξεχωριστό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.