Quantcast

Dodge: «Αντίο» στα θρυλικά Charger και Challenger

Η εποχή των “Muscle Car” πλησιάζει στο τέλος της, ακόμη και για τη μάρκα Dodge

Νίκος Μιχαλόπουλος

Είναι γνωστό εδώ και καιρό, αλλά πλέον η αμερικανική φίρμα του ομίλου Stellantis το επισημοποίησε, ανακοινώνοντας ειδική έκδοση για τον αποχαιρετισμό δύο συμβόλων της αμερικανικής αυτοκίνησης, τουλάχιστον στη σημερινή της μορφή και με τους διάσημους… σε υπερβολικά κυβικά μεγέθη κινητήρες. Το μοντέλο του 2023 για το Charger και το Challenger θα είναι το τελευταίο που θα προσφέρεται με θερμικούς κινητήρες.

Το αφιέρωμα

Η μάρκα, λοιπόν, αποφάσισε να «γιορτάσει το τέλος μιας εποχής με αληθινό στυλ Dodge».  Για να αποτίσουμε φόρο τιμής στα δύο Muscle Cars, παρουσιάστηκαν δύο «αναμνηστικά» αυτοκίνητα, που περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, ειδικές εκδόσεις, επέκταση των παραλλαγών SRT Jailbreak και μια συγκεκριμένη διαδικασία πωλήσεων πελατών με στόχο την αποφυγή της συσσώρευσης παραγγελιών από έναν μόνο αγοραστή, προκειμένου να γίνει κάθε μεμονωμένο κομμάτι συλλεκτικό.  Έτσι, επτά εκδόσεις θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες, καθεμία από τις οποίες θα μοιράζονται έναν σύνδεσμο με ένα από τα μοντέλα Dodge που χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια της εποχής των Muscle Cars, μεταξύ των δεκαετιών του ’60 και του ’70 του περασμένου αιώνα.  Λεπτομέρειες και συγκεκριμένες πληροφορίες θα ανακοινωθούν σταδιακά μέχρι την τελευταία από τις επτά εκδόσεις, που θα παρουσιαστούν στο Sema στο Λας Βέγκας, που έχει προγραμματιστεί για τις 1 έως 4 Νοεμβρίου.  Επιπλέον, η Dodge θα ζωντανέψει πολλές ιστορικές αποχρώσεις, συμπεριλαμβανομένων των B5 Blue, Plum Crazy Purple και Sublime Green, για να προσφέρει 14 εξωτερικές χρωματικές επιλογές.  Όλα τα μοντέλα του 2023 θα φέρουν την αναμνηστική πλακέτα “Last Call” και το Charger and Challenger R / T 2023 θα έχει επίσης το λογότυπο “345” στο φτερό για να γιορτάσει τον κινητήρα Hemi 345 των 5.7 λίτρων.

Τέλος μιας εποχής

«Γιορτάζουμε το τέλος μιας εποχής – και την απαρχή ενός ελπιδοφόρου νέου εξηλεκτρισμένου μέλλοντος – παραμένοντας πιστοί στην παράδοση μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Tim Kuniskis.  Από την άλλη πλευρά, η διακοπή στους θερμικούς κινητήρες ήταν θέμα συζήτησης εδώ και αρκετό καιρό, επειδή οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων και κατανάλωσης δεν επιτρέπουν να βγουν στην αγορά αυτοκίνητα με κινητήρες σε υπερβολικά κυβικά μεγέθη, όπως στα Muscle  Cars (η Dodge καταργεί τους 707 ίππους από το αρχικό Hellcat και τους 840 ίππους από το Challenger SRT Demon).  Ο όμιλος Stellantis κινδυνεύει, για παράδειγμα, να πληρώσει έως και 572 εκατ. δολάρια λόγω της απόφασης των αρχών των ΗΠΑ να αυξήσουν τις κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων.  Η απόφαση του κατασκευαστή να προχωρήσει στην προοδευτική ηλεκτροδότηση των διαφόρων αμερικανικών εμπορικών σημάτων του, συμπεριλαμβανομένης της Dodge, αποτελεί μέρος αυτού του πλαισίου.  Τώρα το μέλλον του Charger και του Challenger θα είναι «γεμάτο ηλεκτρόνια» και για το σκοπό αυτό, έχουν ήδη διατεθεί 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την αναδιοργάνωση του καναδικού εργοστασίου στο Brampton και τη συναρμολόγηση οχημάτων που «υποστηρίζουν τα σχέδια ηλεκτροκίνησης της εταιρείας».