Quantcast

BMW: THE 8 X JEFF KOONS – Τεχνογνωσία βαφής από το Λάντσχουτ αποτυπώνεται στα κινούμενα γλυπτά του Jeff Koons

Το πιο περίτεχνα σχεδιασμένο αυτοκίνητο στην ιστορία της BMW

Η εξειδικευμένη τεχνογνωσία βαφής που διαθέτει το εργοστάσιο του BMW Group στο Λάντσχουτ παρουσιάζεται τώρα σε μία έκδοση αυστηρά περιορισμένης παραγωγής της M850i xDrive Gran Coupé, που δημιούργησε ο Αμερικανός καλλιτέχνης Jeff Koons για μία μικρή παρτίδα παραγωγής μόλις 99 οχημάτων – στο πιο περίτεχνα σχεδιασμένο αυτοκίνητο στην ιστορία της BMW.

Περίπου 2.000 βαμμένα πλαστικά τμήματα εξωτερικών πάνελ σε 45 στάνταρ και 200 custom χρωματισμούς φεύγουν από το εργοστάσιο του Λάντσχουτ κάθε εργάσιμη μέρα. Αυτά προστίθενται στα περίπου μισό εκατομμύριο εξαρτήματα το χρόνο, που περιλαμβάνουν προφυλακτήρες, μαρσπιέ, αεροτομές και διακοσμητικά – χωρίς να υπολογίζεται η βαφή εξατομικευμένων και περιορισμένης παραγωγής εξαρτημάτων.

Οι επαγγελματίες βαφείς του Λάντσχουτ εφαρμόζουν τώρα την πολυετή εμπειρία τους σε μία πολύ ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής της BMW Σειράς 8 Gran Coupé – την THE 8 X JEFF KOONS. Το αυτοκίνητο σχεδίασε ο Αμερικανός καλλιτέχνης Jeff Koons και περιλαμβάνει στοιχεία pop-art καθώς και γεωμετρικά μοτίβα.

Οι ειδικές εκδόσεις θα κατασκευάζονται στο Εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, ενώ η μονάδα παραγωγής του BMW Group στο Λάντσχουτ θα προμηθεύει όλα τα βαμμένα τμήματα των εξωτερικών πάνελ, μεταξύ των οποίων οι προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, τα καλύμματα των καθρεπτών, οι χειρολαβές θυρών και η πίσω πόρτα. Όλα τα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα με μέγιστο βαθμό ακρίβειας.

 

«Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να κατανοήσουμε και να αποτυπώσουμε το πνεύμα του καλλιτέχνη από την αρχή και να εφαρμόσουμε τις πολύ ακριβείς απαιτήσεις του με κάθε λεπτομέρεια, χειροποίητα σε μία τεχνική διαδικασία μικρής παρτίδας», εξηγεί ο Hermann Knott, Επικεφαλής Βαφής και Φινιρίσματος Παραγωγής. «Αυτό είναι επίσης ένα πολύ ξεχωριστό project για εμάς – επειδή αυτά τα αυτοκίνητα είναι πραγματικά γλυπτά πάνω σε τροχούς».

 

Ένα από τα πιο σύνθετα, από τεχνικής σκοπιάς, εξαρτήματα του οχήματος είναι η κομψή πίσω πόρτα, καθώς απαιτούνται επτά διαφορετικά χρώματα και δώδεκα στρώματα βαφής συνολικού πάχους κάτω από 250 Micro (μ.). Συγκριτικά αναφέρουμε ότι μία ανθρώπινη τρίχα έχει διάμετρο περίπου 100 Micro (μ.). «Η εφαρμογή βαφής πολλαπλών χρωμάτων είναι ιδιαίτερα απαιτητική σε απτικό και οπτικό επίπεδο», εξηγεί ο Knott. Η λεγόμενη “πολυτονική” διαδικασία που χρησιμοποιείται για κάτι τέτοιο αναπτύχθηκε ειδικά στο custom βαφείο του Λάντσχουτ. «Είχαμε διάφορες συναντήσεις με την ομάδα του Jeff Koons, όπου συζητήσαμε όλα τα απαραίτητα για τη διαδικασία με κάθε λεπτομέρεια», αναφέρει ο Knott.

 

Στοιχείο κλειδί ήταν η υλοποίηση του μονοδιάστατου σχεδίου του καλλιτέχνη σε τρισδιάστατα, γεωμετρικά εξαρτήματα αυτοκινήτου. Χρησιμοποιήθηκε ένα πρόγραμμα υπολογιστή συνδεδεμένο σε προτζέκτορα λέιζερ προκειμένου να αποτυπωθεί με ακρίβεια η κάθε λεπτομέρεια. Επόμενο βήμα ήταν η προβολή της σχεδίασης μέσω λέιζερ σε γραμμική μορφή στο αντίστοιχο εξάρτημα. Οι γραμμές ανάμεσα στα μεμονωμένα στρώματα βαφής χαράσσονταν με το χέρι με μία σχολαστική διαδικασία που απαιτεί χρόνια εμπειρίας και ικανότητας.

 

Οι περισσότεροι από τους σχεδόν 100 εργαζόμενους που συμμετείχαν στο project έλαβαν ειδική πρόσθετη εκπαίδευση για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του καλλιτέχνη. «Η δημιουργία εξαρτημάτων για τον Jeff Koons είναι διαφορετική  συγκρινόμενη τόσο με τη στάνταρ διαδικασία φινιρίσματος που επιτελείται από ρομπότ όσο και με τις καθιερωμένες custom διαδικασίες βαφής που εφαρμόζουμε. Απαιτεί σημαντική ατομική εμπειρία και ταλέντο, επειδή υπάρχουν πολλοί παράγοντες που την επηρεάζουν», εξηγεί ο Knott.

 

«Δύο εξαιρετικά χαρακτηριστικά του προσωπικού μας στο εργοστάσιο του Λάντσχουτ είναι ότι απολαμβάνουν την καινοτομία και τη δεξιοτεχνία. Γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που η ομάδα μας στο τμήμα Exterior Plastic θέτει και πάλι σημεία αναφοράς στον τομέα του custom φινιρίσματος», δήλωσε ο Dr. Stefan Kasperowski, επικεφαλής του εργοστασίου του BMW Group στο Λάντσχουτ.

 

THE 8 X JEFF KOONS.

Η THE 8 X JEFF KOONS είναι η ενσάρκωση της ακρίβειας, του προηγμένου πνεύματος και της δεξιοτεχνίας κατασκευής. Χρειάστηκαν 285 ώρες για την εφαρμογή των πολλαπλών στρωμάτων βαφής, για παράδειγμα, καθώς η εντυπωσιακά εκφραστική σχεδίαση συνδυάζει 11 διαφορετικά χρώματα, από μπλε μέχρι ασημί τόνους και από κίτρινο μέχρι μαύρο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο δύο αμαξώματα μπορούν να βάφονται την εβδομάδα. Στο πολύχρωμο εσωτερικό εντυπωσιάζει η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας και το φίνο δέρμα, ενώ το παρών δίνει και η υπογραφή του καλλιτέχνη. Στα καθίσματα χρησιμοποιείται ένας εντυπωσιακός συνδυασμός ζωηρών κόκκινων και μπλε αποχρώσεων που αντικατοπτρίζουν τα χρώματα των υπερηρώων από το φανταστικό κόσμο των κόμικς καθώς και εκείνα της μάρκας υψηλών επιδόσεων BMW M. Η σπορ, δυναμική σχεδίαση περιλαμβάνει αφενός pop-art στοιχεία, αφετέρου γεωμετρικά μοτίβα – ως φόρος τιμής στις εκλεπτυσμένες γραμμές και φόρμες της Σειράς 8 Gran Coupé. Οι χρωματικές γραμμές που ‘εκρήγνυνται’ στο πίσω τμήμα του οχήματος αποτίουν φόρο τιμής στο 2010 BMW Art Car του καλλιτέχνη.  Σύμφωνα με τον Koons, το “POP!” που είναι χαραγμένο και στις δύο πλευρές καθώς και οι στρόβιλοι αέρα συμβολίζουν τη δύναμη και την ταχύτητα της THE 8 X JEFF KOONS. Η BMW 850i ήταν το πρώτο μοντέλο της Σειράς 8 που λανσαρίστηκε το 1990. Έχοντας λάβει διθυραμβικές κριτικές για την οραματική προσέγγιση της αυτοκίνησης του μέλλοντος, εντυπωσίασε τους ειδήμονες που εκτιμούν τον τέλειο συνδυασμό κομψότητας και επιδόσεων που προσφέρει. Άριστα καταρτισμένοι επαγγελματίες στα εργοστάσια της BMW στο Ντίνγκολφινγκ και στο Λάντσχουτ αφιέρωσαν σχεδόν 300 ώρες μόνο στην εξωτερική βαφή της THE 8 X JEFF KOONS με χειροποίητη διαδικασία, χρησιμοποιώντας συχνά ένα μεγεθυντικό φακό για την εφαρμογή των πολύχρωμων μοτίβων.