Quantcast

BMW Group: Εγκαινιάζει δεύτερη γραμμή παραγωγής μπαταριών στην Λειψία

Η παραγωγή εξαρτημάτων για συστήματα e-drive επεκτείνεται

Ξεκίνησε η λειτουργία μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής μονάδων μπαταριών στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Επεκτείνοντας περαιτέρω την παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στο Γερμανικό κρατίδιο της Σαξονίας, η νέα γραμμή συναρμολογεί μονάδες μπαταριών για την αμιγώς ηλεκτρική BMW i4*, που κατασκευάζεται στο Μόναχο. Η πρώτη γραμμή του είδους στο εργοστάσιο της Λειψίας, τέθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 2021 και παρέχει μονάδες μπαταριών για την BMW iX*.

 

«Η έναρξη λειτουργίας της δεύτερης γραμμής παραγωγής μονάδων μπαταριών στη Λειψία συνεισφέρει σημαντικά, παρέχοντας εξαρτήματα μπαταριών που απαιτούνται για την κατασκευή ενός αυξανόμενου αριθμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων», δήλωσε ο Markus Fallböhmer, Επικεφαλής Παραγωγής Κινητήρων και Συστημάτων E-Drive στο BMW Group. Η σταδιακή επέκταση της παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, φέρνει το BMW Group όλο και πιο κοντά στο στόχο του για το 2030, όταν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τις μισές από τις πωλήσεις του BMW Group.

 

Εξασφαλίζοντας τη μελλοντική βιωσιμότητα του Εργοστασίου της Λειψίας.

Η νέα γραμμή παραγωγής μονάδων μπαταριών υποστηρίζεται από μία επένδυση περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ. Με την επέκταση παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης, δημιουργούνται επίσης νέες θέσεις εργασίας. Περίπου 250 άτομα θα εργάζονται στη νέα γραμμή παραγωγής έως τα τέλη του 2022, πλέον των 700 που ήδη απασχολούνται στην παραγωγή τέτοιων συστημάτων στη Λειψία.

 

Η δεύτερη γραμμή παραγωγής μονάδων μπαταριών του εργοστασίου της Λειψίας καταλαμβάνει μία επιφάνεια περίπου 4.250 m² και χρησιμοποιεί περιοχές παραγωγής της BMW i που αυτή τη στιγμή είναι κενές μετά τη λήξη της παραγωγής του BMW i3 στις 30 Ιουνίου. Κάθε μονάδα μπαταρίας περνά συνολικά από 196 σταθμούς παραγωγής πριν ολοκληρωθεί και καταστεί έτοιμη για περαιτέρω επεξεργασία.

 

«Το εργοστάσιο της Λειψίας παραμένει εξηλεκτρισμένο», δήλωσε με ικανοποίηση η Petra Peterhänsel, Διευθύντρια του Εργοστασίου. «Τώρα που η παραγωγή του BMW i3 έφτασε στο τέλος της, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις δεξιότητες και την εμπειρία των εργαζομένων μας αλλού, και να τους προσφέρουμε ασφαλείς θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα», σχολίασε, προσθέτοντας πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συνεχίσει να διασφαλίζει τη μελλοντική βιωσιμότητα του εργοστασίου.

 

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μία σταθερή αύξηση της ζήτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης (e-drive) στη Λειψία θα γίνει ακόμα πιο εκτεταμένη και ευέλικτη ήδη από του χρόνου, με τα προσεχή στάδια του προγράμματος επέκτασης να δημιουργούν και άλλες νέες θέσεις εργασίας. Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο θα είναι η παραγωγή του διαδόχου του MINI Countryman, που προγραμματίζεται να βγει από τις γραμμές παραγωγής από το 2023. Το crossover μοντέλο θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό.

 

Από την κυψέλη στη μπαταρία υψηλής τάσης.

Η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης μπορεί να χωριστεί σε δύο στάδια: παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης.

 

Η παραγωγή μονάδων είναι μία εξαιρετικά αυτοματοποιημένη διαδικασία στην οποία οι κυψέλες ιόντων λιθίου υποβάλλονται πρώτα σε καθαρισμό με πλάσμα, πριν την επίστρωση με ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα, ώστε να εξασφαλίζεται βέλτιστη μόνωση. Στη συνέχεια συνδυάζονται για τη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων γνωστών ως modules. Το BMW Group προμηθεύεται τις κυψέλες των μπαταριών από εταίρους που τις κατασκευάζουν σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές της εταιρείας.

 

Οι ολοκληρωμένες μονάδες μπαταριών εγκαθίστανται στη συνέχεια σε ένα αλουμινένιο περίβλημα μαζί με τις συνδέσεις και τις μονάδες ελέγχου και ψύξης. Το μέγεθος, το σχήμα του περιβλήματος και ο αριθμός των μονάδων μπαταρίας που χρησιμοποιούνται, διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση του οχήματος. Ως εκ τούτου, κάθε μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να προσαρμόζεται άριστα ώστε να είναι κατάλληλη για το αυτοκίνητο που θα τροφοδοτεί.

 

Παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής για τα συστήματα e  drive , εστιασμένο στη Γερμανία.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων που προορίζονται για την κατασκευή συστημάτων μετάδοσης κίνησης, το BMW Group βασίζεται σε ένα παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και τα εξαρτήματά τους για όλη τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων BMW και MINI κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών της εταιρείας στο Dingolfing, στη Λειψία και στο Regensburg (Γερμανία), καθώς και στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στη Shenyang (Κίνα). Υπάρχει επίσης μία τοπική παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης στην Ταϋλάνδη, για το εργοστάσιο του Rayong. Στο Μόναχο, το BMW Group λειτουργεί ένα πιλοτικό εργοστάσιο e-drive και ένα Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών (Battery Cell Competence Centre), όπου οι διαδικασίες δημιουργίας κυψελών μπαταριών αναλύονται πλήρως, και οι τεχνολογίες για τις διαδικασίες παραγωγής τελειοποιούνται. Λίγο έξω από το Μόναχο, το BMW Group σύντομα θα εγκαινιάσει ένα Κέντρο Αριστείας Κατασκευής Κυψελών (Cell Manufacturing Competence Centre).

 

Η νέα εγκατάσταση που βρίσκεται στο Parsdorf, ανατολικά της πόλης, θα είναι ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την παραγωγή κυψελών μπαταριών. Αυτό θα αποτελέσει πρότυπο για τη μαζική παραγωγή των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου και θα επαληθεύσει τη βιωσιμότητα της παραγωγής μεγάλης κλίμακας, κυρίως όσον αφορά την ποιότητα, το χρόνο και τα κόστη.

 

Στο Dingolfing και στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut, το BMW Group κατασκευάζει ηλεκτροκινητήρες στο Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων E-Drive. Το περίβλημα για το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα e-drive πέμπτης γενιάς κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr.