Τον δέκατο συνεχόμενο μήνα πτώσης σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάιο του 2022, αφού υποχώρησαν κατά 11,2% στις 791.546 μονάδες.
Και οι τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφιες απώλειες. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-15,1%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (-10,9%), τη Γερμανία (-10,2%) και τη Γαλλία (-10,1%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2022, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν 13,7% χαμηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Πέντε μήνες μετά το 2022, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν υποχωρήσει στις περισσότερες αγορές της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλία (-24,3%), Γαλλία (-16,9%), Ισπανία (-11,5%) και Γερμανία (-9,3%).
Θετικό πρόσημο για την ελληνική αγορά
Αντιθέτως αξιόλογη αύξηση 10,5% καταγράφηκε στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, αφού ταξινομήθηκαν 11.991 έναντι 10.850 τον περσινό Μάιο. Ωστόσο από την αρχή του έτους καταγράφηκε οριακή πτώση (-1,8%) αφού ταξινομήθηκαν 43.707 νέα αυτοκίνητα έναντι 44.487 το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η ευρωπαϊκή αγορά δείχνει να έχει αρνητικές τάσεις, λόγω των γεωπολιτικών γεγονότων και της ενεργειακής κρίσης. Αντιθέτως η ελληνική αγορά φαίνεται πως σταθεροποιείται με οριακές αυξητικές τάσεις. Οι λόγοι είναι το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς, στο οποίο επιδρούν λιγότερο οι αρνητικοί παράγοντες, αλλά και η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας που δίνει στον Έλληνα την ευκαιρία να αγοράσει νέο αυτοκίνητο, κάτι που στερήθηκε τα χρόνια της κρίσης.