Quantcast

Αυτό είναι το νέο βιομηχανικό σχέδιο της Ferrari

Ποια στρατηγική θα ακολουθήσει στην ηλεκτροκίνηση;

Νίκος Μιχαλόπουλος

Είναι γνωστό πως το 2025 η Ferrari θα κυκλοφορήσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Σήμερα ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει 15 νέα μοντέλα μεταξύ 2023-26, με πρόγραμμα ώστε το 80% των πωλήσεων της το 2030 να αποτελείται από ηλεκτρικά και υβριδικά

Όπως διευκρίνησε στους επενδυτές τα πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα θα αποτελούν το 80 τοις εκατό των πωλήσεων έως το 2030 και υποσχέθηκε να παράγει «ακόμα πιο μοναδικά» αυτοκίνητα καθώς κάνει την στροφή σε μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον ηλεκτρικό κινητήρα για να βελτιώσουμε την απόδοση των αυτοκινήτων μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Benedetto Vigna την Πέμπτη στην ημέρα κεφαλαιαγορών της Ferrari καθώς αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο νέο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας.

Ο Vigna επιβεβαίωσε τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας που εξειδικεύεται στα supercars να λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το 2025 και παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει 15 νέα μοντέλα από το 2023 έως το 2026.

«Ό,τι κάνουμε θα επικεντρώνεται πάντα στο να είμαστε ξεχωριστοί ως Ferrari», είπε ο Πρόεδρος John Elkann στην εναρκτήρια ομιλία του.  «Το σύνολο ευκαιριών της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρονικών θα μας επιτρέψει να φτιάξουμε ακόμα πιο μοναδικά αυτοκίνητα».

Η Ferrari αναμένει, σύμφωνα με τον Vigna ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν το 5% των πωλήσεων το 2025 και το 40% το 2030.  Τα υβριδικά μοντέλα θα πρέπει να αυξηθούν κατά 55 % στο σύνολο των πωλήσεων το 2025 από 20 % το 2021, πριν πέσουν στο 40% το 2030.

Νέα γραμμή συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο Vigna είπε ότι η Ferrari θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει τους δικούς της ηλεκτρικούς κινητήρες και μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της μοντέλα σε μια νέα γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιό της στο Μαρανέλο της Ιταλίας, ενώ θα αναθέσει την κατασκευή μη βασικών εξαρτημάτων σε συνεργάτες.

Αντιμέτωπες με τις επικείμενες απαγορεύσεις στα οχήματα με ορυκτά καύσιμα στην Ευρώπη και την Κίνα, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν περισσότερα από 250 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας.

Η Ferrari είπε ότι αναμένει να επενδύσει 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ (4,58 δισεκατομμύρια δολάρια) μέχρι το 2026, το μεγαλύτερο μέρος αυτών για την ανάπτυξη προϊόντων, ενώ θα διαθέσει EBITDA (βασικά κέρδη) 2,5 δισεκατομμυρίων έως 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι εκείνο το έτος.  Η εταιρεία αναμένει συσσωρευμένες ελεύθερες ταμειακές ροές 4,6 έως 4,9 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2022 έως το 2026.

Όπως και άλλοι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων, η πρόκληση της Ferrari υπερβαίνει απλώς τις τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίου που απαιτούνται για την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων που μπορούν να ταιριάζουν με τους προγόνους της με ορυκτά καύσιμα υψηλής απόδοσης.

Η Ferrari πουλάει επίσης μια «συναισθηματική εμπειρία» σε πλούσιους πελάτες που επικεντρώνεται γύρω από τον μοναδικό ήχο ενός ισχυρού κινητήρα.

Τόσο στους πελάτες όσο και στους επενδυτές αρέσει αυτό που κάνει σήμερα η Ferrari, με ένα μεγάλο βιβλίο παραγγελιών για αυτοκίνητα που ξεκινούν από πάνω από τις 200.000 ευρώ.