Το νέο μέλος της οικογένειας e-tron της Audi συστήνει την ηλεκτροκίνηση σε ένα πιο ευρύ κοινό από το μεγάλο SUV e-tron και το σπορ e-tron GT.
To Q4 e-tron απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα SUV με compact εξωτερικές διαστάσεις αλλά χώρους από μεγαλύτερη κατηγορία, το οποίο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας και χωρίς η τιμή του να είναι απαγορευτική, τουλάχιστον για ένα μέρος του καταναλωτικού κοινού: η βασική του έκδοση Q4 e-tron 35 κοστίζει 44.900 ευρώ και υποχωρεί κάτω από τα 40.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Το Q4 e-tron είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία στην έκδοση αμαξώματος SUV, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τους μήνες του φθινοπώρου. Θα ακολουθήσει προς τα τέλη του έτους η έναρξη παραγγελιών για την coupe έκδοση Q4 Sportback e-tron, με επιπλέον κόστος περίπου 2.000 ευρώ.
Σε σύντομη διαδρομή στην Αττική είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε την πρώτη «γεύση» επί ελληνικού εδάφους, σχετικά με την λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την τεχνολογία την οποία «κουβαλά» το Q4 e-tron.
Μικρομεσαίο απέξω, μεγάλο από μέσα
Με μήκος στα 4,59 μέτρα, το Q4 e-tron είναι κατά 30 εκατ. μικρότερο σε μέγεθος από το e-tron. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις του, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi προσφέρει χώρους που συναντάμε σε μεγαλύτερα SUV. Και αυτό το επιτυγχάνει χάρη στη χρήση της αποκλειστικής για ηλεκτρικά μοντέλα πλατφόρμας MEB του Volkswagen Group, τη σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών και την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Το μεταξόνιο (2,76 μέτρα) όπως και το πορτμπαγκάζ (520 λίτρα στο Q4 e-tron και 535 λίτρα στο Q4 Sportback e-tron) καλύπτουν τις ανάγκες μεταφοράς μιας οικογένειας.
Για πρώτη φορά, η Audi δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 συνδυασμούς της φωτεινής υπογραφής που προσφέρουν οι προβολείς LED, κάνοντας το δικό του Q4 e-tron να ξεχωρίζει από μακριά. Οι δυναμικές γραμμές στο αμάξωμα, οι κολόνες Α με την μεγάλη κλίση και τα φουσκωμένα φτερά συνθέτουν την εικόνα του Q4 e-tron, ενώ επιπλέον η κλίση της οροφής προς τα πίσω και η χαμηλά τοποθετημένη αεροτομή τονίζουν το χαρακτήρα του Sportback.
Η σχεδίαση του Q4 e-tron έγινε όχι μόνο για να εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, αλλά και για πιο πρακτικούς (αεροδυναμικούς) λόγους, που συνεισφέρουν σημαντικά στην αύξηση αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ περιορίζουν και το θόρυβο κατά την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες. Χαρακτηριστικό σημείο στο εμπρός μέρος είναι η μεγάλη κάθετη μάσκα με την κλειστή γρίλια και το μαύρο πλαίσιο που εκτείνεται έως τα φωτιστικά σώματα. Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,28 στο Q4 e-tron και 0,26 στο Sportback) και τα αεροδυναμικά βοηθήματα προσφέρουν έως 52 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας.
Ένας νέος, ψηφιακός, κόσμος
Στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό, το ψηφιακό ταμπλό του Q4 e-tron δίνει την αίσθηση ενός πιλοτηρίου. Αποτελείται από την οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ (διαθέσιμη θα είναι και μία μεγαλύτερη, διαγωνίου 11,6 ιντσών). Το νέας γενιάς τιμόνι, με επίπεδο πάνω και κάτω μέρος της στεφάνης, ενσωματώνει κουμπιά αφής για εύκολη διαχείριση μίας σειράς λειτουργιών από τον οδηγό.
Διαβάστε περισσότερα: motorone.gr