Νίκος Μιχαλόπουλος
Η Abarth θα είναι μια από τις μάρκες της Stellantis που θα γίνει 100% ηλεκτρική. Αυτή τη στιγμή, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τορίνο εργάζεται για την ανάπτυξη του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου της που θα ονομάζεται Abarth 500 Elettrica ή Abarth 595e, θα βασίζεται στο νέο ηλεκτρικό Fiat 500.
Τις τελευταίες εβδομάδες, έχουν προκύψει αρκετές πληροφορίες που αποκάλυψαν τις πρώτες λεπτομέρειες για την στρατηγική του «Σκορπιού», η οποία θα οδηγήσει στο ντεμπούτο του πρώτου EV της μάρκας. Τώρα, χάρη σε μερικές φωτογραφίες που τράβηξε ο Cento Ottani και δημοσιεύτηκαν στο Instagram από την ROAD Car, έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις πρώτες λεπτομέρειες του υποτιθέμενου ηλεκτρικού 500 της Abarth μέσω ενός πρωτότυπου χωρίς καμουφλάζ που εντοπίστηκε σε ένα πάρκινγκ στο Τορίνο. Αυτά τα πλάνα επιβεβαιώνουν ότι η ανάπτυξη έχει ήδη ξεκινήσει.
Δεδομένου πως πρόκειται για το πρώτο δοκιμαστικό μουλάρι, διαθέτει το Hatchback αμάξωμα του ηλεκτρικού Fiat 500 σε μπλε χρώμα και μπορούμε να διακρίνουμε τις ζάντες αλουμινίου 17″ δανεισμένες από την Alfa Romeo Mito με ελαστικά Continental. Οι εικόνες δεν δείχνουν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ωστόσο στην παρούσα φάση εξέλιξης δεν πρέπει να περιμένουμε κάτι συνταρακτικό. Στην έκδοση παραγωγής όμως περιμένουμε μια πιο σπορ εμφάνιση, καθώς και νέες πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή, πιο επιθετικό πίσω προφυλακτήρα με αεροδυναμικό διάχυτη και μοναδικά σχεδιασμένους τροχούς.
Ο Olivier François, Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, είχε δηλώσει ότι δεν είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις μια έκδοση Abarth του νέου 500 και επίσης ο ήχος, που θα έχει το πρώτο ηλεκτρικό Abarth, θα έχει πολύ ενδιαφέρον.
Θα είναι διαθέσιμη μια λειτουργία για την ψηφιακή αναπαραγωγή του τυπικού ήχου της μάρκας. Επιπλέον, ο François επιβεβαίωσε την έναρξη της ανάπτυξης και τελικά ένα σχετικά γρήγορο προϊόν θα φτάσει στην αγορά. Η άφιξη του νέου Abarth 500e στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες αναμένεται εντός του 2023.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι προς το παρόν δεν έχει φανεί ακόμη ένα πρωτότυπο με την τελική διαμόρφωση, είναι σαφές ότι η ανάπτυξη βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, καθώς πρόκειται για μια έκδοση ενός υπάρχοντος μοντέλου και όχι για ένα όχημα σχεδιασμένο από την αρχή, δεν θα αργήσουν να ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές.
Το Autocar έχει υποθέσει χρόνο επιτάχυνσης από 0 έως 100 km/h λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα άνω των 160 km/h. Για σύγκριση, το τρέχον Abarth 595 Competizione διαθέτει έναν κινητήρα turbo T-Jet 1,4 λίτρων που επιτρέπει επιτάχυνση μόλις 6,7 δευτερολέπτων, ενώ το τυπικό Fiat 500 Elettrica διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 118 ίππων (87 kW) και 220 Nm και 42 kWh μπαταρία, επιτρέποντας επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 9 δευτερόλεπτα.
Τέλος, εκτός από το Abarth 500 Elettrica (ή Abarth 595 Elettrica), ο «σκορπιός» θα παρουσιάσει δύο ακόμα EVs λίγο αργότερα.