Ανάλυση: Θα είναι το 127 το νέο μικρό Fiat που περιμένουμε το 2023;

Η αναβίωση του θρυλικού μοντέλου είναι πιο κοντά από ποτέ. Τα παρακάτω σημεία μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε για την επιστροφή του!

Νίκος Μιχαλόπουλος

Ο Olivier François, CEO της Fiat, προανήγγειλε σε δηλώσεις του στο βρετανικό Autocar την έλευση του νέου εκπροσώπου της Fiat στην κατηγορία Β, το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP και e-CMP στην οποία βασίζονται τα Peugeot 208 και Opel Corsa, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει (εσκεμμένα) περισσότερα στοιχεία.

Το χρονοδιάγραμμα αποκαλύπτει πως το αυτοκίνητο βρίσκεται ήδη στην τελική φάση της εξέλιξης και είναι θέμα χρόνου να δούμε τα πρώτα δοκιμαστικά πρωτότυπα στους δρόμους, που θα μας δώσουν μια πρώτη γεύση του πολυαναμενόμενου μοντέλου.

Σύμφωνα με τον François, πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Punto, ο οποίος δεν θα διατηρήσει αυτήν την ονομασία, καθώς ο κύκλος του δημοφιλούς μοντέλου έκλεισε. Αλλά όπως άφησε να εννοηθεί, θα επιλέγει ένα όνομα από το παρελθόν.

Στα χνάρια του «500»

Η κατηγορία B είναι ουσιαστικά το «ψωμί» της Fiat. Σε δύσκολες περιόδους στηριζόταν σε μοντέλα όπως τα UNO και Punto. Με το τέλος της παραγωγής του τελευταίου το 2018, δεν υπήρξε ποτέ άμεσος αντικαταστάτης, αφήνοντας την εταιρεία χωρίς εκπρόσωπο στην κατηγορία που έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την τεχνογνωσία να ηγηθεί.

Είναι σίγουρο, λοιπόν, πως με την επάνοδο της, στην κατηγορία που ίδρυσε η ίδια το 1971 με το 127, να θέλει να προκαλέσει «σοκ» στην αγορά.

Πως θα πετύχει; Ακολουθώντας την συνταγή «500». Το Fiat 127 ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο στην σύγχρονη εποχή του αυτοκινήτου, υιοθετώντας τεχνικές λύσεις που παραμένουν επίκαιρες. Πίσω από αυτό το επαναστατικό μοντέλο, βρισκόταν ο ιδιοφυής σχεδιαστής και μηχανικός Dante Giacosa. Το μοντέλο αποτέλεσε ένα ολοκληρωμένο hatchback με αρχιτεκτονική που εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Με σχεδόν 8 εκατομμύρια μονάδες κατάφερε να είναι το best seller της Ευρώπης από το 1973 μέχρι το 1978. Το όνομα 127 επομένως είναι από τα πιο ισχυρά χαρτιά στην φαρέτρα της Fiat και η εμφάνιση του την δεδομένη χρονική στιγμή θα είναι και συμβολική.

Με την «ευχή» του Lapo Elkann

Ήταν το 2013, όταν ο ανεξάρτητος σχεδιαστής  David Obendorfer παρουσίασε ένα ψηφιακό σχέδιο μιας σύγχρονης εκδοχής του 127, προς τιμή του σχεδιαστή του κλασικού αυτοκινήτου Pio Manzu. Το σχέδιο προκάλεσε ενθουσιασμό σε όλους τους φίλους του αυτοκινήτου, οι οποίοι το έβλεπαν ως πιθανό αντικαταστάτη του από τότε γερασμένου Fiat Punto. Ένθερμος υποστηριχτής της ιδέας ήταν ο Lapo Elkann, ο εγγονός του Ανιέλι και αδερφός του σημερινού προέδρου της Stellantis, John Elkann. Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως η ενδεχόμενη αναβίωση του συζητήθηκε στα Διοικητικά Συμβούλια της μάρκας… Ωστόσο ο λόγος που δεν έγινε πραγματικότητα ακούει στο όνομα του Sergio Marchionne, στις άστοχες επενδύσεις και στις προτεραιότητες.

Σχεδίαση

Το επερχόμενο μικρό της Fiat θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, η οποία φιλοξενεί τα Opel Corsa και Peugeot 208, από τα οποία θα δανειστεί την σιλουέτα τους. Σε αντίθεση με την μόδα που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, που θέλει τα Hatchback να έχουν σχεδόν κάθετο κόψιμο στην πέμπτη πόρτα, τα προαναφερθέντα μοντέλα ακολουθούν μια διαφορετική γραμμή, με αρκετά κεκλιμένη την πίσω πόρτα, εντελώς συμπτωματικά όπως και το 127 του 1971, γεγονός που δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στην Fiat για την πολυαναμενόμενη αναβίωση!

Επίκληση στο συναίσθημα

Όπως ξανά είπαμε, στην επάνοδο της Fiat στο Segment B, δεν χωράνε λάθη και αποτυχίες. Το Fiat 127 έχει το δικό του Fun Club, δημιουργεί νοσταλγία και παράλληλα προάγει τον Life Style χαρακτήρα. Στοιχείο που θα είναι βασικό χαρακτηριστικό στα Fiat της επόμενης γενιάς. Έτσι η ιταλική εταιρεία κάνει μια έμμεση επίκληση στο συναίσθημα, θέτοντας τα θεμέλια για να ανακτήσει την πρωτοκαθεδρία.    

Η ηλεκτρική εποχή

Κάθε νέο μοντέλο της Fiat θα έχει τουλάχιστον μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μέχρι το 2027, όπου η μάρκα θα μετατραπεί σε πλήρως ηλεκτρική. Το 127e, όπως πιθανότατα θα ονομαστεί, θα υιοθετήσει τις λύσεις των ξάδερφων του και ίσως και αυτές του ηλεκτρικού 500 ως μια πιο προσιτή ηλεκτρική έκδοση. Όσον αφορά τα θερμικά σύνολα, δεν θα δούμε κάποιον πετρελαιοκινητήρα, ενώ οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες θα είναι όλοι τους υβριδικοί.

Αποκλειστικά πεντάθυρο

Ακολουθώντας την μόδα της εποχής, το νέο Fiat 127 θα διατεθεί αποκλειστικά ως πεντάθυρο.

Και σε Abarth

Ο «Σκορπιός» αναβιώνει και αναγεννάται. Μέσα στα τρία νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει, θα βρίσκεται σε περίοπτη θέση το νέο Hot Hatchback, ωστόσο θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αφού η Abarth θα αφοσιωθεί στα ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων.

Το αντίπαλο δέος της αναβίωσης του Renault 5

Η Renault του χρόνου θα παρουσιάσει την ηλεκτρική αναβίωση του επίσης θρυλικού «5», η Fiat σε καμία περίπτωση δεν θέλει να αφήσει τους Γάλλους μόνους τους στην κατηγορία Β και μάλιστα με Lifestyle προσανατολισμό.

Σχεδιαστής με όραμα

Το όπλο της Fiat σε αυτό το ομολογουμένως δύσκολο εγχείρημα ακούει στο όνομα François Leboine. Ο προερχόμενος από την Renault Γάλλος σχεδιαστής έχει το ταλέντο να εκμοντερνίζει κλασικές γρεμμές, δημιουργώντας μια εξέλιξη του ρετρό σχήματος ως συνέχεια, χωρίς να δημιουργεί νοσταλγία!

Αν και παρακινδυνευμένη η ανάλυση, όλα τα παραπάνω στοιχεία συγκλίνουν πως ένα από τα πιο αγαπητά μοντέλα της Fiat είναι έτοιμο να ξαναβγεί στους δρόμους! Αναμονή λοιπόν μερικούς μήνες για να δούμε αν επιβεβαιωθούμε και η τορινέζικη μάρκα μας επιφυλάσσει αυτήν την έκπληξη!