Quantcast

Acea: Η ανάπτυξη θα ξεκινήσει ξανά το 2022, αλλά πολύ μακριά από τα προ-Covid επίπεδα

Η επιστροφή στην ανάπτυξη αναμένεται το 2022, αλλά οι ανησυχίες για την υποδομή φόρτισης εξακολουθούν να υφίστανται

Νίκος Μιχαλόπουλος

Παρά την ιστορική χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω της πανδημίας της COVID, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται στην ΕΕ πέρυσι λόγω της έλλειψης μικροτσίπ.  Με τις προμήθειες των ημιαγωγών να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει τώρα ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη φέτος, πιθανολογώντας κατά +7,9% φτάνοντας τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες.

Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθεί να είναι σχεδόν 20% χαμηλότερο από τα επίπεδα πωλήσεων πριν από την κρίση του 2019. Υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού νόμου για τα τσιπ που θα δημοσιευθεί σήμερα, η ACEA προτρέπει συνεπώς την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από υπερπόντιους προμηθευτές για να αποφύγει παρόμοια ζημιά σε στρατηγικές  ευρωπαϊκές βιομηχανίες στο μέλλον.

Στο πλαίσιο του περασμένου έτους μιας συρρικνούμενης αγοράς οχημάτων που παρεμποδίζεται από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισαν να κερδίζουν συνολικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας πλέον σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η ισχυρή απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ ευπρόσδεκτη είδηση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group και της ACEA, Oliver Zipse.  «Ωστόσο, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι αυτή είναι ακόμα μια αρκετά εύθραυστη αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μέτρα στήριξης όπως τα κίνητρα αγοράς και, κυρίως, η ευρεία διαθεσιμότητα υποδομής φόρτισης».

Επί του παρόντος, ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Στην πραγματικότητα, τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται τέσσερις φορές ταχύτερα από τη συσσώρευση σημείων φόρτισης.

«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο Zipse.  «Εάν αυτή η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με την εισαγωγή φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα βρούμε εμπόδια πολύ σύντομα».

Ο κ. Zipse κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις βρίσκονται σε συζητήσεις για τον προτεινόμενο κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR).  Η ACEA προτρέπει στο Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την αρχική πρόταση AFIR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα δημιουργήσει ένα αρκετά πυκνό δίκτυο υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού.