Η ΔΕΘ, οι φοροελαφρύνσεις και οι φωνές στο Eurogroup

Πλησιάζοντας προς τη ΔΕΘ, αρχίζουν δειλά – δειλά να πέφτουν στο τραπέζι, από φορείς και Επιμελητήρια, οι προτάσεις για την «επόμενη ημέρα»

-Πλησιάζοντας προς τη ΔΕΘ, αρχίζουν δειλά – δειλά να πέφτουν στο τραπέζι, από φορείς και Επιμελητήρια, οι προτάσεις για την «επόμενη ημέρα». Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προέβλεπε ούτως ή άλλως την εξάντληση όλων των δημοσιονομικών περιθωρίων για νέες φοροελαφρύνσεις μόνιμου χαρακτήρα, ωστόσο οι καταστροφές των τελευταίων εβδομάδων και το κόστος που συνεπάγονται, ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας των αναγκαίων διαβουλεύσεων με τους Θεσμούς.

– Το γεγονός ότι και το 2022 θα είναι μια χρονιά χωρίς ασφυκτικούς, δημοσιονομικούς κανόνες, αναμφίβολα διευκολύνει το οικονομικό επιτελείο, ωστόσο δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι έχουν καταγραφεί ήδη «φωνές» στο Eurogroup, που ζητάνε να ξεκινήσει το συμμάζεμα σε όλη την Ευρώπη, έτσι ώστε από το 2023 να επιστρέψει η… κανονικότητα. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν χωράνε σε αυτή την κανονικότητα φοροελαφρύνσεις με μόνιμο δημοσιονομικό κόστος, μαζί με έκτακτες δαπάνες όπως αυτές για την πανδημία και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές…

-Και μια επισήμανση για κάποιους που μπερδεύουν τα πορτοκάλια με τα μήλα. «Καταργήθηκε η έκτακτη ενίσχυση των 8.000 ευρώ για τις πυρόπληκτες επιχειρήσεις», λένε αλλά ξεχνάνε μια μικρή λεπτομέρεια. Ως τώρα, προβλεπόταν τελική αποζημίωση στο 30% των ζημιών, αλλά πλέον φτάνει στο 70%, καλύπτοντας έτσι σημαντικό μέρος των ανασφάλιστων κτιριακών εγκαταστάσεων, μηχανημάτων, πρώτων υλών, εμπορευμάτων…

–Πάνω από 1,7 εκατομμύρια φορολογικές δηλώσεις απομένουν προς υποβολή κι όλα δείχνουν ότι οι φορολογούμενοι θα εξαντλήσουν τις προθεσμίες. Το γεγονός ότι 1 στα 3 εκκαθαριστικά είναι χρεωστικό παίζει αναμφίβολα το ρόλο του. Από την άλλη, δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες βλέπουν σημαντικά μικρότερο φόρο, ενώ μισθωτοί που μπήκαν σε αναστολή συμβάσεων λόγω Covid βλέπουν επιστροφές φόρων…

-Σύμφωνα με τα στοιχεία του International Energy Agency, από το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από καύσιμα, το 24% αναλογεί στις μεταφορές. Τα οχήματα ευθύνονται, μάλιστα, για σχεδόν το 75% αυτού του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά οι εκπομπές από αεροπλάνα και πλοία συνεχίζουν να αυξάνονται. Πάνω σε αυτά τα στοιχεία θα γίνει χοντρό παιχνίδι για τα βιοκαύσιμα και τη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, όχι μόνο στην Ευρώπη που έχει αποφασίσει μηδενικές εκπομπές αλλά σε όλο τον κόσμο…

 

Πηγή: Powergame.gr