Με βάση τα στατιστικά στοιχεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις και λόγο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής φέτος 9.000 περισσότερα παιδιά από πέρσι που κρίθηκε ότι δεν πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να συμπληρώσουν μηχανογραφικό.
Αυτές είναι οι βάσεις εισαγωγής
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, η ΕΒΕ ανά επιστημονικό πεδίο διαμορφώνεται για τις Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές στο 8,94, τις Θετικές και Τεχνολογικές Σπουδές στο 9,58, τις Σπουδές Υγείας και Ζωής στο 9,70 και των Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής στο 8,27.
Σε σχέση με πέρσι
Πέρυσι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 90.612 υποψήφιοι και εισήχθησαν 73.560 (οι θέσεις για όσους συμμετείχαν στις πανελλαδικές ήταν 73.687). Επομένως, το 2020 έμειναν εκτός ΑΕΙ 17.052 υποψήφιοι.
Με βάση τα αριθμητικά στοιχεία των επιτυχόντων, με τα έως τώρα δεδομένα, άρα χωρίς συνυπολογισμό των ειδικών μαθημάτων, φέτος έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις 90.851 υποψήφιοι για σχεδόν ισάριθμες θέσεις.
Υπολογίζεται, ότι, σε σχέση με πέρυσι, θα μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ στο πρώτο στάδιο περίπου 9.400 υποψήφιοι επιπλέον.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται, αξιόπιστη εναλλακτική που προσφέρεται για όλους αποτελούν τα δημόσια ΙΕΚ, σε σύγχρονες, ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση (πχ όπως για παράδειγμα web designers/web developers, τεχνικοί τουριστικών μονάδων, τεχνικοί αγροτουρισμού, στελέχη διεθνούς εμπορίου).
Για φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι περισσότερες από 24.000, εκ των οποίων 8.077 μέσω παράλληλου μηχανογραφικού.
Επομένως, στα δημόσια ΙΕΚ θα μπορούν να απορροφηθούν όχι μόνο οι 9.400 υποψήφιοι που προβλέπονται στο παρόν στάδιο να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ, αλλά και όλοι όσοι θα έμεναν ούτως ή άλλως εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Εξάλλου στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι το πανεπιστήμιο να αποτελεί δρόμο ζωής και όχι να εγκλωβίζει παιδιά που δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ.
Στο μεταξύ, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκπαιδευτικός, Γιώργος Χατζητέγας πέρσι από το γενικό λύκειο εισήχθη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 87,5% των υποψηφίων, ενώ φέτος θα εισαχθή το 65%, και συμπληρώνει ότι αυτά τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν μηχανογραφικό για τα δημόσια ΙΕΚ. Κατά τα υπόλοιπα, σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα «δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να μιλήσουμε για αύξηση ή μείωση των βάσεων, γιατί το σύστημα προσμέτρησης των μορίων είναι διαφορετικό από πέρσι».