Τα νάματα των ερωτήσεων στη Βουλή για την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, η οποία ανασύρθηκε έπειτα από την πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, 28 Φεβρουαρίου, δεν είναι τωρινά. Πρόκειται για μία κατάσταση η οποία δεν διέλαθε των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και, ανά περιπτώσεις, του ΣΥΡΙΖΑ, από το 2017 κιόλας, καθώς οι καθυστερήσεις και η αοριστία στις εταιρείες που είχαν αναλάβει να διασφαλίσουν ότι τα έργα θα ολοκληρώνονταν σε μάξιμουμ 1,5 χρόνο ανάγεται στο 2014.
Εξάλλου, υπάρχει σχετική επερώτηση, στη Βουλή, από το βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστο Κέλλα, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος αναρωτιέται για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που αφορά στην περαίωση του έργου το οποίο απέρρεε των υποχρεώσεων της σύμβασης, ενώ στέκεται στην παρατήρηση του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ για την κωλυσιεργία που παρατηρείται σε διάφορα τμήματα, μεταξύ αυτών και το Δομοκός-Λάρισα.
Είχε προηγηθεί, εξάλλου, εκείνη του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Νικολόπουλου από τις 5 Ιουλίου του 2017, ύστερα από δυστύχημα που έγινε στο Άδενδρο, με τρεις νεκρούς, προς τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος φέρεται να κατηγορείται, πλέον, για διαπλοκή του κουμπάρου του, Θάνου Βούρδα, ο οποίος ήταν γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, για ηθελημένη καθυστέρηση αν και γνώριζαν την κατάσταση σε κάθε λεπτομέρεια.
Ο κ. Κέλλας αναρωτήθηκε, δε, πώς, αφού η ΕΡΓΟΣΕ απάντησε στον ΟΣΕ πως έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο τμήμα Ορφανού-Λάρισας, για ποιο λόγο δεν είχε παραδοθεί ο εξοπλισμός στον ΟΣΕ, για να χρησιμοποιηθεί άμεσα. Επιπλέον, ρώτησε ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ διερωτήθηκε για ποιο λόγο η ανάδοχος εταιρεία δεν υπέγραψε τη σύμβαση από τη στιγμή που είχε υπογραφεί εκ του Ιουλίου του 2018, ενώ απόρησε αν η ΟΣΕ θα πλήρωνε ρήτρες στην περίπτωση που η ολοκλήρωση του έργου δεν θα πραγματοποιούνταν.
Στην ερώτηση απάντησε πρώτα ο ΟΣΕ, που τόνισε ότι δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποιο από αυτά τα ερωτήματα καθώς υπεύθυνη ήταν η ΕΡΓΟΣΕ, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε συμβατική υποχρέωση για καταβολή ρήτρας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην περίπτωση που το έργο παρέμενε ημιτελές. Η απάντηση δημοσιεύθηκε στις 24 Απριλίου 2019, πέντε μέρες ύστερα από τη σχετική επερώτηση. Στις 10 Μαΐου του ίδιου έτους απάντησε στο βουλευτή με επίσημο έγγραφο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διαβεβαίωσε ότι η παράδοση του εξοπλισμού έχει αρχίσει, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν σκέφτεται αποξήλωση του «ήδη εγκατεστημένου, πληρωμένου και πλήρως λειτουργικού», όπως τον χαρακτήρισε ο κ. Κέλλας στην επερώτησή του, εξοπλισμού.