Ένα αποκαλυπτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήρθε στη δημοσιότητα, το οποίο αναγράφει στοιχεία για τον έλεγχο των συρμών. Μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, έχει ξεκινήσει η έρευνα για τις ευθύνες και τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, στο έγγραφο που εκδόθηκε στις 17/11/2021 αποκαλύπτεται ότι σε περίπτωση που απουσιάζει ο αρμόδιος επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται από τον Μηχανοδηγό ή τον βοηθό του.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που λείπει ο επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται με τους εξής τρεις τρόπους:
α) Οι συρμοί οι οποίοι εξέρχονται από τα μηχανοστάσια θεωρούνται ελεγμένοι ως συρμοί και ως μεμονωμένα οχήματα για να εκτελέσουν το κύκλωμα των αμαξοστοιχιών και να εισέλθουν στο μηχανοστάσιο για έλεγχο, επισκευή, συντήρηση την ίδια ή την επόμενη ημέρα.
β) Οι Συνοδοί, πέραν του καθιερωμένου ελέγχου της αμαξοστοιχίας πριν την αναχώρησή της, θα πρέπει συνεπικουρούμενοι από τεχνικό της Διεύθυνσης Συντήρησης να προβαίνουν σε δοκιμή πέδης, έλεγχο θυρών και σε έλεγχο της σύνδεσης των οχημάτων.
γ) Ο Μηχανοδηγός προβαίνει στις απαραίτητες δοκιμές όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 2.3 του εγχειριδίου Μηχανοδηγού.
Αυτό το υπογράφει ο Διευθυντής Λειτουργίας Μεταφορών της Hellenic Train.
Το «μαύρο κουτί» θα ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας
Οι ερευνητές μελετούν τα στοιχεία για την τραγωδία στα Τέμπη, με το «μαύρο κουτί» να περιμένουν να τους δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα στοιχεία για το τι τελικά συνέβη.
Το καταγραφικό του Intercity 62, το λεγόμενο «μαύρο κουτί» αναλύουν οι ειδικοί εμπειρογνώμονες που προσπαθούν να προσθέσουν κρίσιμα κομμάτια στο παζλ της τραγωδίας. Αυτό που έχουν στα χέρια τους θα δείξει πότε οι μηχανοδηγοί προσπάθησαν να επιβραδύνουν αλλά και πότε άλλαξαν πορεία. Δεν υπάρχει καταγραφή συνομιλιών, όπως συμβαίνει στα αεροπλάνα. Αυτό όμως έχει μικρή σημασία, καθώς τα ηχητικά ντοκουμέντα έχουν βρεθεί από το σταθμαρχείο Λάρισας και ήδη έχουν μπει στο μικροσκόπιο.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Αστυνομίας για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Το νέο στοιχείο που έρχεται στο φως και αναμένεται να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση είναι η εύρεση του καταγραφικού στο πρώτο βαγόνι, στη μηχανή της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο και «μαύρο κουτί».