Ο σταθμάρχης στη Λάρισα είναι ένα από τα κεντρικά πρόσωπα της εθνικής τραγωδίας καθώς φέρεται να παραδέχτηκε το καθοριστικό λάθος που έκανε και οδήγησε στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Την κρίσιμη ώρα όταν έπρεπε να δώσει εντολή για να γυρίσει αυτό το κλειδί στην ευθεία ο ίδιος ξεχάστηκε. Η μοιραία αμαξοστοιχία μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και λίγο αργότερα συγκρούστηκε με εμπορική που κατευθυνόταν από την Κατερίνη στη Λάρισα.
Πολύ γρήγορα άρχισαν να έρχονται στο φως στοιχεία για τον σταθμάρχη, ο οποίος είχε αναλάβει καθήκοντα πριν από λίγες μόνο μέρες.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Live News, ο σταθμάρχης δούλευε παλιά στον ΟΣΕ ως αχθοφόρος. Για 10 χρόνια ήταν υπάλληλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μοιράζοντας τα σχολικά βιβλία σε παιδιά και πριν από 6 μήνες επέστρεψε στον ΟΣΕ, για να συγκεντρώσει όπως φαίνεται τα απαραίτητα ένσημα για τη σύνταξη.
Ετοιμάζει την απολογία του
Ο 59χρονος όμως δεν επέστρεψε αυτή τη φορά σαν αχθοφόρος. Παρά την ηλικία του έγινε σταθμάρχης, με συναδέλφους του, να αναρωτιούνται αν πληρούσε τα κριτήρια που είχαν τεθεί. Στην προκήρυξη του 2022 διαβάζουμε πως για να προσληφθεί κανείς ως σταθμάρχης, δεν θα έπρεπε να έχει συμπληρώσει το 42ο έτος της ηλικίας του.
Ο σκόπελος της ηλικίας φέρεται να ξεπεράστηκε καθώς στην περίπτωση του 59χρονου δεν έγινε πρόσληψη αλλά κάτι που θεωρήθηκε εσωτερική μετακίνηση.
Από τη μια μέρα στην άλλη, χωρίς την απαραίτητη εμπειρία ανέλαβε τα νέα του καθήκοντά. Και όπως διαβάζουμε στην προκήρυξη του ΟΣΕ για όλους τους σταθμάρχες ισχύουν τα ίδια. Είναι «αποκλειστικά υπεύθυνοι για την πορεία των αμαξοστοιχιών στην περιοχή της ευθύνης τους.
Μεταξύ άλλων οι σταθμάρχες όπως διαβάζουμε θα πρέπει να έχουν γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και να μιλούν καλά αγγλικά.
Ο 59χρονος είναι παντρεμένος, πατέρας μιας κόρης και πρόσφατα έγινε παππούς.
Πλέον σε συνεργασία με τον δικηγόρο του, ετοιμάζει την απολογία του. Δηλώνει συντετριμμένος και φέρεται να υποστηρίζει πως στην εθνική τραγωδία, ο ίδιος είναι το δέντρο και όχι το δάσος, στα όσα έγιναν.
Ο σταθμάρχης κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, σωματικές βλάβες και ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του δικηγόρους του, ο σταθμάρχης παραδέχεται και αποδέχεται το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί.