Quantcast

Πρεμιέρα για το λιανεμπόριο – Έκτακτο βοήθημα για κλειστές επιχειρήσεις

Σήμερα το πρωί οι ανακοινώσεις από τον Σταϊκούρα

Από σήμερα τα εμπορικά καταστήματα ξεκινούν την επανεκκίνηση της οικονομίας.

 

 

Ρολά σηκώνουν οι επιχειρήσεις υποδεχόμενοι τους καταναλωτές υπό το πλαίσιο αυστηρών κανόνων και προϋποθέσεων.

 

 

Την ίδια ώρα, αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης, της Αχαΐας και της Κοζάνης η απόφαση να ανασταλεί το άνοιγμα σε αυτές τις περιοχές λόγω της επιβεβαρυμένης επιδημιολογικής κατάστασης.

 

Ο υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε το πρωί της Δευτέρας έκτακτη οικονομική ενίσχυση. Συγκεκριμένα, πρόκειται για αποζημίωση ειδικού σκοπού για τις επιχειρήσεις των κλάδων στους οποίους εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα κατά τον μήνα Απρίλιο.

Αναλυτικά οι επιχειρήσεις που απασχολούν έως 50 εργαζόμενους και έχουν κύριο ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα στους κλάδους και στις περιοχές όπου εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα κατά τη διάρκεια του Απριλίου, είναι δικαιούχοι αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού, χωρίς να ληφθεί υπόψη το κριτήριο μείωσης τζίρου.

 

Η αποζημίωση διαμορφώνεται ως εξής:

1.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 0 έως 5 εργαζόμενους.
2.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 6 έως 20 εργαζόμενους.
4.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 21 έως 50 εργαζόμενους.

 

 

Πώς λειτουργεί το λιανεμπόριο από σήμερα

 

Από σήμερα οι καταναλωτές σε όλη τη χώρα εκτός από Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη, για να προβούν σε αγορές από καταστήματα λιανεμπορίου, οφείλουν να στείλουν SMS με το ονοματεπώνυμό τους μόνο στο 13032, προκειμένου να μπορέσουν να μεταβούν οπουδήποτε απαιτείται εντός νομού.

 

Το SMS θα έχει διάρκεια τριών ωρών και μπορεί να αποσταλεί μόνο μία φορά ημερησίως. Παράλληλα με το 13032 ισχύουν και το click away και το click in shop, κάτι που σημαίνει πως οι πολίτες θα πρέπει να φέρουν μαζί τους αποδεικτικό του ραντεβού τους, όπως για παράδειγμα SMS ή e-mail online παραγγελίας ή πληρωμής.

 

Αντίστοιχα οι καταστηματάρχες οφείλουν να υποδέχονται εντός του μαγαζιού μόνο έναν πελάτη ανά 25 τ.μ. του καταστήματός τους με μέγιστο όριο 20 πελάτες κατά περίπτωση, ενώ οι αγορές, εάν δεν έχουν εξοφληθεί ηλεκτρονικά θα πρέπει να γίνονται μόνο με κάρτα. Η παραλαβή του προϊόντος μπορεί να γίνει και εκτός του καταστήματος.

 

Ειδικότερα, θα πρέπει να υπάρχει καταχώρηση της παραγγελίας/ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία), ή του ραντεβού, είτε μηνύματος SMS που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και το χρονικό διάστημα παραλαβής.

 

Κατά την παραλαβή εκτός καταστήματος (click away) θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, ο μέγιστος αριθμός των ατόμων στην αναμονή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής θα πρέπει να είναι το ανώτερο 10 λεπτά.

 

Σε ο,τι αφορά στο ωράριο, προβλέπεται προαιρετικό διευρυμένο ωράριο λειτουργίας από τις 7 το πρωί έως τις 8:30 το βράδυ κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Σάββατο και απαγορεύεται η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.