Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες που αναζητούν εργασία και είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν σε κινητά τηλέφωνα, tablet και άλλες κινητές συσκευές την νέα ψηφιακή κάρτα και να τη χρησιμοποιούν για εύκολη και άμεση πρόσβαση στις παροχές που δικαιούνται.
Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων και της Δημόσιας ΥπηρεGovίας Απασχόλησης, η νέα Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ σηματοδοτεί την κατάργηση της έντυπης μορφής της κάρτας ανεργίας.
Διασυνδεδεμένη με το Ψηφιακό Μητρώο ΔΥΠΑ
Η κάρτα είναι διασυνδεδεμένη με το Ψηφιακό Μητρώο ΔΥΠΑ και ενημερώνεται καθημερινά από αυτό. Εξασφαλίζεται, έτσι, σαφήνεια για το ποιος δικαιούται ποιες παροχές, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος 4921/2022 «Δουλειές Ξανά». Ειδικότερα, σκανάροντας την Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ από το Gov.gr Wallet, θα είναι εύκολα επαληθεύσιμο το είδος των παροχών, επιδομάτων, βοηθημάτων ή διευκολύνσεων που θα δικαιούται ο εκάστοτε κάτοχός της.
Η Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ αποτελεί το τέταρτο έγγραφο που εντάσσεται στο Gov.gr Wallet. Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιούλιο 2021 είναι διαθέσιμα το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας και το Δίπλωμα Οδήγησης, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο προστέθηκε η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας. Η προσθήκη της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Η υλοποίηση έγινε από Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Οι πολίτες μπορούν να εγκαθιστούν την εφαρμογή Gov.gr Wallet μέσω του wallet.gov.gr. Μέχρι στιγμής στην εφαρμογή έχουν αποθηκευτεί περισσότερα από 930.000 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, 760.000 διπλώματα οδήγησης και 5.900 κάρτες αναπηρίας.
«Από σήμερα, οι πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της ΔΥΠΑ μπορούν να έχουν πρόσβαση στις παροχές που δικαιούνται γρήγορα και απλά, χρησιμοποιώντας το #Govgr_Wallet», αναφέρει σε ανάρτησή του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Χρηστικές οδηγίες για την έκδοση της νέας Ψηφιακής Κάρτας
- Η έκδοση της νέας Ψηφιακής Κάρτας Δ.ΥΠ.Α. προϋποθέτει την εγκατάσταση της εφαρμογής Gov.gr Wallet. Προκειμένου να εγκαταστήσετε την ως άνω εφαρμογή, συνδέεστε στο διαδίκτυο μέσω της κινητής συσκευής σας και εκκινείτε ένα φυλλομετρητή ιστού. Μεταβαίνετε στον ιστότοπο https://wallet.gov.gr/#download και κατόπιν στην ενότητα «Κατεβάστε την εφαρμογή». Ανάλογα αν η κινητή σας συσκευή έχει το λειτουργικό iOS ή το Android κάνετε κλικ στην αντίστοιχη εικόνα και κατόπιν ακολουθήστε τις οδηγίες για την εγκατάσταση και αρχικοποίηση της εφαρμογής. Εναλλακτικά, μπορείτε να προβείτε στην αναζήτηση και στη μεταφόρτωση της εφαρμογής με τίτλο Gov.gr Wallet, μέσα από τα Google Play Store και AppStore (Apple).
- Αφού έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή (ή αν την είχατε ήδη διαθέσιμη στη συσκευή σας), την ανοίγετε με τη χρήση κωδικών TAXIS ή μέσω βιομετρικών στοιχείων.
- Στην κεντρική οθόνη επιλέγετε το «+»:
- Στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται η επιλογή για προσθήκη εγγράφων από όπου επιλέγετε την Ψηφιακή Κάρτα Δ.ΥΠ.Α. και ακολουθείτε τα βήματα που θα σας ζητηθούν.
- Στη συνέχεια θα σας ζητηθεί ο ΑΜΚΑ προκειμένου να γίνει επαλήθευση των στοιχείων ασφαλιστικής ταυτοποίησης και να διευκρινιστεί εάν η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας είναι ενεργή.
- Εάν η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας είναι ενεργή, τότε θα εμφανιστεί στην οθόνη σας ως ένα επιπλέον ψηφιακό έγγραφο στην εφαρμογή του Ψηφιακού Αποθετηρίου Gov.gr Wallet.
- Κάνοντας κλικ πάνω στην Ψηφιακή Κάρτα Δ.ΥΠ.Α. εμφανίζονται τα στοιχεία της:
- Το ψηφιακό σας έγγραφο είναι έτοιμο προς χρήση και μπορείτε να το αξιοποιήσετε στις συναλλαγές σας με τη Δ.ΥΠ.Α. ή με άλλους φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα.
- Η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας περιλαμβάνει QR Code το οποίο μπορεί να σκαναριστεί και έτσι να επαληθευτεί η ισχύς της από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο φορέα.
Δείτε ΕΔΩ τις οδηγίες