Στην επαναφορά του μέτρου της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης, πιθανότατα από 1ης Νοεμβρίου, προχωρά η κυβέρνηση σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΣΚΑΪ και της Έλενας Λάσκαρη. Την παρέμβαση προανήγγειλε επί της ουσίας ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής σημειώνοντας χαρακτηριστικά : «Δεν το είχαμε υπολογίσει πριν από δύο μήνες ότι θα συνέβαινε αυτή η απότομη αύξηση του ντίζελ. Μετράμε τις δυνατότητές μας και θα δούμε αν είμαστε σε θέση να εξαγγείλουμε κάτι και για το ντίζελ κίνησης.»
Η κυβέρνηση ζυγίζει τα δημοσιονομικά περιθώρια, και ετοιμάζεται να παρέμβει, με πιθανότερο χρονικό σημείο ισχύος του μέτρου την 1η Νοεμβρίου. Οι διεθνείς τιμές θα κρίνουν και το εύρος της επιδότησης. Το βασικό σενάριο είναι τουλάχιστον τα 15 λεπτά το λίτρο, αλλά η επιδότηση μπορεί να είναι και υψηλότερη, αν οι τιμές ξεφύγουν περισσότερο. Το μέτρο θα ισχύει για όλους τους καταναλωτές, χωρίς να υπάρχει σενάριο για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο νέου Fuel Pass, στην παρούσα φάση οι πιθανότητες είναι λιγοστές, αλλά οι εξελίξεις στις διεθνείς αγορές θα κρίνουν και τις τελικές αποφάσεις.
Σημειώνεται ότι μετά τη λήξη της περιόδου επιδότησης στην αντλία, αφού εξαντλήθηκαν τα όποια αποθέματα, στην ελληνική αγορά οι τιμές του πετρελαίου κίνησης υπερβαίνουν σταθερά τις αντίστοιχες της βενζίνης σε όλη την Ελλάδα (με εξαίρεση τη Χίο). Σε μέσα επίπεδα πανελλαδικά άλλωστε, τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης δείχνουν τιμή βενζίνης στα 2,034 ευρώ ανά λίτρο έναντι 2,121 ευρώ ανά λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας έριξαν την τιμή περισσότερο από τις προβλέψεις στις αρχές της εβδομάδας, άλλα παραμένει το παράδοξο στη χώρα μας το φυσικό αέριο να είναι φθηνότερο σε σχέση με το πετρέλαιο, όταν η τάση διεθνώς είναι να συγκρατηθεί η κατανάλωση του φυσικού αερίου.
Υπό αυτό το πρίσμα στην κυβέρνηση επανεξετάζουν την επιδότηση του φυσικού αερίου για το Νοέμβριο, και δεν αποκλείεται να έχουμε ανατροπή, δηλαδή χαμηλότερη επιδότηση.