Ο Δήμος Γαλατσίου και η πλειονότητα των αστικών Δήμων, αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα από τα σταθμευμένα δίκυκλα στα πεζοδρόμια που πλήττουν την ασφαλή και ανεμπόδιστη κίνηση των πολιτών.
Σε μια προσπάθεια να απεγκλωβιστούν τα πεζοδρόμια από την παράνομη κατάληψη του Δημόσιου χώρου που προορίζεται για την κίνηση των πεζών, ο Δήμο Γαλατσίου κατασκεύασε πιλοτικά 6 θέσεις στάθμευσης δικύκλων επί της Λ. Βεϊκου προκειμένου να αποδώσει τα πεζοδρόμια στους πραγματικούς τους δικαιούχους.
Ο Δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος δήλωσε σχετικά: «Τα πεζοδρόμια δεν γίνεται να συνεχίσουν να αποτελούν χώρους στάθμευσης για δίκυκλα, γι’ αυτό δίνουμε λύση στην άναρχη στάθμευση με τους ειδικούς χώρους που δημιουργήσαμε πιλοτικά, ώστε να διευκολύνουμε τους οδηγούς να σταθμεύουν εύκολα και νόμιμα τα δίκυκλα τους, χωρίς να θέτουν εμπόδια στους πεζούς.
Σε συνεννόηση με την Αττικό Μετρό τοποθετήθηκαν 6 πιλοτικά σημεία στάθμευσης επί της Λεωφόρου Βεΐκου και Αγ. Γλυκερίας ώστε με αυτές τις παρεμβάσεις να αντιμετωπιστεί το καίριο ζήτημα κατάληψης των πεζοδρομίων από δίκυκλα».
Είναι προφανές πως οι 6 αυτές θέσεις στάθμευσης δεν πρόκειται να λύσουν το μεγάλο πρόβλημα που απαντάται σε όλους τους αστικούς Δήμους της χώρας, αλλά αποτελεί μια ουσιαστική αρχή ώστε να υπάρξουν ανάλογες μελέτες ευρείας κλίμακας προκειμένου να αντιμετωπιστεί το αποκρουστικό και συνάμα θλιβερό και άκρως επικίνδυνο θέαμα της κατάληψης του Δημόσιου χώρου που προορίζεται για τους πεζούς από τους κατόχους δικύκλων.
Όταν ένας πολίτης αναγκάζεται να κατέβει από το πεζοδρόμιο στο δρόμο, προκειμένου να αποφύγει ένα παρκαρισμένο δίκυκλο όχημα, ελοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος δυστυχήματος. Αν μάλιστα το επιδιώξει μια μητέρα με ένα καροτσάκι με παιδί, τότε οι συνέπειες μπορεί να είναι τραγικές. Δεν συζητάμε φυσικά για την προσβασιμότητα των ατόμων ΑμεΑ στο σύνολο σχεδόν των μεγάλων αστικών πόλεων που παρεμποδίζεται ολοκληρωτικά από τα παράνομα παρκαρισμένα δίκυκλα στα πεζοδρόμια.
Μια καλή κίνηση από τον πολυπληθή Δήμο Γαλατσίου. Ωστόσο για να μπορέσει να βρει εφαρμογή ευρείας κλίμακας θα πρέπει να εκλείψει το φαινόμενο του «διπλοπαρκαρίσματος» σε κεντρικούς δρόμους.