Θλίψη για το καλλιτεχνικό στερέωμα έφερε η ξαφνική είδηση ότι έφυγε από τη ζωή απροσδόκητα ο θεατρικός συγγραφέας Τσιμάρας Τζανάτος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου (Σχολή Σταυράκου), Θέατρο (Δραματική Σχολή Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη) και Ιστορία της Τέχνης (Ε. Βακαλό).
Το διαδίκτυο πλημμύρισε με αναρτήσεις φίλων και συνεργατών του που εκφράζουν τα συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
Απαντώντας στην ερώτηση για το τι θα ήθελε να “περάσει” στον αναγνώστη είχε πει: “Πως ό,τι είμαστε έγινε μέσω μιας κακοποίησης. Μια κακοποίηση που την ξεχάσαμε, για να πάμε παρακάτω. Η βία και ο βίος του πολιτισμού που μας γέννησε, πάνε χέρι-χέρι αιώνες τώρα. Κι έτσι γίναμε τα τέρατα που φοβόμασταν. Εντοιχισμένοι σε εαυτούς κατασκευές, που δεν μας περιέχουν ως υποκείμενα. Εξ ου και αισθανόμαστε πως η πραγματική ζωή είναι πάντα κάπου δίπλα στη ζωή που έχουμε. Μια απόσταση μας χωρίζει διαρκώς από την ζωή, αν και μέσα στη ζωή όλοι μας“.
Ποιος ήταν ο Τσιμάρας Τζανάτος
Όπως διαβάζουμε στο βιογραφικό του, δούλεψε αρχικά σαν ηθοποιός στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Από τα μέσα του ΄90 αποσύρθηκε για να επιστρέψει το 2012 -κατ΄ εξαίρεση- επί σκηνής.
Παράλληλα, από το 1985 εργάστηκε ως ραδιοφωνικός παραγωγός μουσικών εκπομπών και λόγου (Ράδιο 5, Τικ-Τακ FM, ΕΡΑ 2, ΕΡα Sport, Planet) αλλά και ως δημοσιογράφος σε έντυπα και περιοδικά (Εξουσία, Κλικ, Metropolis Press, Music.gr, κ.ά). Ασχολήθηκε με το σενάριο και την στιχουργία/ποίηση. Τα τελευταία χρόνια εργάστηκε στην τηλεόραση είτε στην αρχισυνταξία εκπομπών είτε ως κειμενογράφος ( Εκατομμυριούχος, Αδύναμος Κρίκος, κ.ά).
Ως θεατρικός συγγραφέας εμφανίστηκε το 2004 με το κείμενο Έξοδος στο έργο «Ονείρου Οδύσσεια» (Δ. Δημητριάδη, Ν. Δήμου, Μ. Πολιτοπούλου, Ε. Πέγκα) που ανέβηκε στο Κ.Θ.Β.Ε (εκδ. Univercity Press) και το Μαζί Ποτέ το 2009 στο Κινητήρας Studio (βασισμένο στην ταινία του Φατίχ Ακίν Gegen die Wand/Head On), και τα δύο σε σκηνοθεσία Χρύσας Καψούλη και την ομάδα DameBlanche.
Tον Μάιο του 2013 παρουσιάστηκε στις «Αναγνώσεις» του Εθνικού Θεάτρου το έργο του Εκκρεμότητα σε σκηνοθεσία Βασίλη Νούλα με την ομάδα Nova Melancholia.
Τον Δεκέμβριο του 2013, σε επαφή με κρατούμενους οροθετικούς και χρήστες των φυλακών Κορυδαλλού και τη ΜΚΟ ΤΕΧΝΟΔΡΟΜΩ παρουσιάστηκε το έργο του «Κ.» που γράφτηκε για να παιχτεί από τους ίδιους τους κρατούμενους στο χώρο της φυλακής Στις Αναγνώσεις 2014 στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ παρουσιάστηκε το θεατρικό του έργο «Δεσποινίς Δυστυχία/Miss Misery» σε σκηνοθεσία Άσπας Τομπούλη.
Το 2015 κυκλοφορεί σε μορφή αφηγήματος η «Δεσποινίς Δυστυχία» από τις Εκδόσεις Σοκόλη, και παρουσιάζεται το «Κ.» σε σκηνοθεσία Χρύσας Καψούλη με 20 ηθοποιούς/περφόρμερς στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο πλαίσιο της διημερίδας Θέατρο και Φυλακή.
Το 2017 για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παραστάθηκε το έργο του «Κώστας Νούρος: Ξένος δυο φορές», μια μουσική βιογραφία που παίχτηκε σε αυθεντικές ταβέρνες του Πειραιά σε μια συνεργασία με την Ανθή Γουρουντή/Libro Coro και τη Χρύσα Καψούλη, και στο Αναλόγιο Ελληνικού Λόγου 2018 του ΔΘΠ το έργο του «Πόσα ζώα χωράει ένας άνθρωπος». Η «Εκκρεμότητα» ανεβαίνει το 2018 εκ νέου, από μια ομάδα νέων ηθοποιών σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Βογιατζή, στο Θέατρο Μικρή Αργώ.
Το 2018 ανεβαίνει στο θέατρο Φούρνος ως πλήρης παράσταση το θεατρικό “Δεσποινίς Δυστυχία” σε σκηνοθεσία Χρύσας Καψούλη, και τιμάται με το Βραβείο “Κάρολος Κουν” 2018 Δραματουργίας Ελληνικού Έργου, και συμπεριλαμβάνεται με τον τιτλο “Signorina Infelicita” στον τόμο Ανθολογία Σϋγχρονων Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων που παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Θεάτρου της Νάπολη 2019, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει στην στο Φεστιβάλ της Νάπολη με το κείμενο «ID : Αχινός/Riccio del mare» σε μετάφραση Τζίνας Καρβουνάκη για την παράσταση «629: Uomini in Gabbia» σε σκηνοθεσία Mario Gelardi σε συνεργασία με σύγχρονους Ιταλούς και Ισπανούς θεατρικούς συγγραφείς.
Τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική, η ποιητική συλλογή «Αγνώστου Η βία του βίου» (Ποιήματα 2010-2021)