Το BMW Group παραμένει σταθερά προσηλωμένο στους φιλόδοξους στόχους του για τη βιωσιμότητα και θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 40% ανά όχημα μέχρι το 2030 σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα συγκριτικά με το 2019. «Προάγουμε με συνέπεια το θέμα της βιωσιμότητας με τις καινοτομίες μας», δήλωσε ο Thomas Becker, Επικεφαλής Βιωσιμότητας και Κινητικότητας στο BMW Group. «Η τρέχουσα συζήτηση για τις πρώτες ύλες επικυρώνει τη μετάβασή μας σε μία κυκλική οικονομία. Θέλουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή χρήση των πρώτων υλών στα οχήματά μας που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους και να τις ανακυκλώνουμε στην παραγωγή νέων οχημάτων. Θα συνεχίσουμε να μειώνουμε τις εκπομπές CO2 και να διατηρούμε τους φυσικούς πόρους μέσω της μέγιστης απόδοσης ενέργειας και πρώτων υλών». Κατά μέσο όρο, σχεδόν το 30% των οχημάτων του BMW Group κατασκευάζονται ήδη σήμερα από ανακυκλωμένα και επαναχρησιμοποιημένα υλικά, τις λεγόμενες «δευτερογενείς πρώτες ύλες». Μακροπρόθεσμα, η φιλοσοφία “Secondary First” έχει ως στόχο την αύξηση αυτού του ποσοστού στο 50%.
Το BMW Group είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχώρησε στην καμπάνια “Business Ambition for 1.5°C”, η οποία λανσαρίστηκε από την SBTi (Science-Based Targets Initiative). Αυτό σημαίνει ότι η πορεία της εταιρείας προς την κλιματική ουδετερότητα ακολουθεί μια επιστημονικά επικυρωμένη και διαφανή μέθοδο που ευθυγραμμίζεται με τον πιο φιλόδοξο στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δεσμεύεται στο στόχο της πλήρους κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα το αργότερο έως το 2050.
Προσέγγιση 360 μοιρών σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα.
Το BMW Group προωθεί με συνέπεια των εξηλεκτρισμό ολόκληρου του στόλου του. Μέχρι το 2030, τουλάχιστον ένα στα δύο αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το BMW Group θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Οι μάρκες MINI και Rolls-Royce Motor Cars θα προσφέρουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Για παράδειγμα, το BMW Group στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά όχημα στη φάση χρήσης κατά 50% μέχρι το 2030, συγκριτικά με το 2019.
«Ωστόσο, η Βιωσιμότητα, για το BMW Group, σημαίνει κάτι πολύ περισσότερο από την κατασκευή και πώληση αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων», δήλωσε ο Thomas Becker. «Μόνο μία ολοκληρωμένη προσέγγιση βιωσιμότητας από την πηγή έως την ανακύκλωση πετυχαίνει μία ουσιαστική μείωση των εκπομπών CO2». Η εξοικονόμηση εκπομπών CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού καθίσταται εξαιρετικά σημαντική καθώς η ηλεκτροκίνηση αυξάνεται, ειδικά μάλιστα εν όψει της ενεργοβόρας παραγωγής μπαταριών υψηλής τάσης. Παρόλα αυτά, το BMW Group στόχο έχει να πάει ενάντια σε αυτή την τάση μειώνοντας τις εκπομπές CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού κατά 20% μέχρι το 2030, συγκριτικά με τις τιμές του 2019, και μέχρι 80% στην παραγωγή. Το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group είναι ήδη ανθρακικά ουδέτερο χάρη σε επιλεγμένες πρωτοβουλίες αντιστάθμισης.
Υπεύθυνη προμήθεια πρώτων υλών, διατήρηση φυσικών πόρων.
Το BMW Group έχει θέσει ως στόχο τη δημιουργία της πιο βιώσιμης αλυσίδας εφοδιασμού σε ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου, εστιάζοντας στη μείωση των εκπομπών CO2, στην προστασία των φυσικών πόρων και στη συμμόρφωση με τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα.
Καθώς η ηλεκτροκίνηση ενισχύεται, οι πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες ειδικά για εξαρτήματα του συστήματος e-drive, βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο της προσοχής. Η σχεδιαστική αρχή για την τρέχουσα γενιά ηλεκτροκινητήρων BMW eDrive καταργεί την ανάγκη χρήσης σπάνιων γαιών στο ρότορα. Το BMW Group υιοθετεί επίσης τη δική του προσέγγιση στην προμήθεια πρώτων υλών που είναι απαραίτητες για τις μπαταρίες υψηλής τάσης με στόχο την επίτευξη πλήρους διαφάνειας στην προέλευση και τις μεθόδους εξόρυξης του υλικού: η εταιρεία αγοράζει λίθιο και κοβάλτιο απευθείας και το καθιστά διαθέσιμο σε κατασκευαστές κυψελών μπαταριών.
Το “πράσινο ατσάλι” μειώνει τις εκπομπές CO 2 έως και 95%.
Σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να πετύχει θεαματική πρόοδο. Το BMW Group έχει ήδη συνάψει περισσότερες από 400 συμβάσεις με τους προμηθευτές του για χρήση 100% πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Μεταξύ αυτών είναι και οι προμηθευτές αλουμινίου καθώς και παραγωγοί κυψελών μπαταριών, για παράδειγμα. Το BMW Group προμηθεύεται αλουμίνιο από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα από το Φεβρουάριο του 2021 χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ηλιακή ενέργεια. Από το 2024 και μετά, όλοι οι τροχοί από χυτό αλουμίνιο για τις μάρκες BMW και MINI θα παράγονται επίσης με χρήση μόνο πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Η αναγεννητικά παραγόμενη ενέργεια χρησιμοποιείται τόσο για την ενεργοβόρα ηλεκτρόλυση κατά την παραγωγή αλουμινίου όσο και κατά τη χύτευση των τροχών.
Οι εκπομπές CO2 επίσης μειώνονται συνεχώς στην εφοδιαστική αλυσίδα ατσαλιού. Από το 2025 και μετά, το BMW Group θα αγοράζει ατσάλι με μειωμένες εκπομπές CO2 που παράγεται όχι με τη χρήση πρώτων υλών βασισμένων σε ορυκτά όπως ο άνθρακας, αλλά χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο ή υδρογόνο και πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή αυτού του ατσαλιού έως και 95%. Το BMW Group θα καλύπτει πάνω από το 40% της ζήτησης στα Ευρωπαϊκά εργοστάσιά του με αυτό μέχρι το 2030. Κατά συνέπεια, θα επιτευχθεί μείωση στις εκπομπές CO2 έως και 400.000 τόνους το χρόνο.
Η κυκλική οικονομία το κλειδί για την ενίσχυση της βιωσιμότητας.
Το BMW Group εστιάζει στη σημαντική αύξηση της αναλογίας δευτερογενών υλικών στα οχήματά του με στόχο την περαιτέρω μείωση της εξάντλησης πρώτων υλών και των εκπομπών ρύπων. Το BMW i Vision Circular έχει ήδη αποδείξει με πόση συνέπεια ένα αυτοκίνητο μπορεί να σχεδιάζεται ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Εκτός από τις πρώτες ύλες με βιολογική βάση, χρησιμοποιεί κυρίως υλικά που έχουν ήδη ολοκληρώσει έναν προϊοντικό κύκλο ζωής και με τη σειρά τους έχουν 100% ανακυκλωσιμότητα. Στόχος είναι η ανακύκλωση των πρώτων υλών από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, για την ευρεία παραγωγή νέων αυτοκινήτων στο μέλλον.
Το παράδειγμα που έθεσε το BMW i Vision Circular καθιστά σαφές ότι η εξοικονόμηση των φυσικών πόρων ξεκινά με τη σχεδίαση ενός οχήματος. Αυτή περιλαμβάνει τη συνεχή μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων, των ομάδων υλικών και των φινιρισμάτων επιφανειών. Αντί για σύνθετα υλικά και κόλλες, το BMW i Vision Circular χρησιμοποιεί κυρίως μονομερή υλικά καθώς και κορδόνια, μπουτόν ή συνδέσμους ταχείας απελευθέρωσης, που σημαίνει ότι τα μεμονωμένα εξαρτήματα μπορούν εύκολα να διαχωριστούν το ένα από το άλλο και να ανακυκλωθούν ανάλογα με τον τύπο τους όταν έρχεται η ώρα της ανακύκλωσης.
Καινοτόμες διαδικασίες ανακύκλωσης ως βάση για μία αποτελεσματική κυκλική οικονομία.
Το BMW Group κάνει επίσης σημαντική προετοιμασία γύρω από την ανακύκλωση των οχημάτων στο πλαίσιο της μετάβασης σε μία οικονομία κλειστού βρόχου. Μέχρι και 10.000 οχήματα BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad ανακυκλώνονται κάθε χρόνο στο Κέντρο Ανακύκλωσης & Αποσυναρμολόγησης του BMW Group [Recycling & Dismantling Centre (RDZ)] στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Τα οχήματα αυτά αποσυναρμολογούνται με μία τυποποιημένη διαδικασία που εστιάζει στον εντοπισμό επαναχρησιμοποιήσιμων εξαρτημάτων καθώς και υλικών που είναι κατάλληλα για ανακύκλωση. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί εξέλιξης του BMW Group χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία που απέκτησαν από το RDZ προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ανακυκλωσιμότητα νέων μοντέλων από την αρχή. Επίσης, μοιράζονται τα ευρήματα με τους συνεργάτες του Ομίλου. Το BMW Group διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της πλατφόρμας IDIS (International Dismantling Information System). Τα δεδομένα και τα ευρήματα που δημοσιεύονται εκεί είναι διαθέσιμα σε ανακυκλωτές σε όλο τον κόσμο.
Το RDZ έχει επίσης χρησιμοποιήσει καινοτόμες μεθόδους επί πολλά χρόνια για την ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης από ηλεκτροκίνητα οχήματα. Έχουν αναπτυχθεί διαδικασίες με τη συμβολή συνεργατών από το χώρο της βιομηχανίας και της επιστήμης που μπορούν να επιτύχουν ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 90%. Το BMW Group έχει μοιραστεί αυτή την τεχνογνωσία προάγοντας έτσι τη γενικότερη πρόοδο στον τομέα της ανακύκλωσης μπαταριών.
Στην Κίνα, η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) έχει πλέον καθιερώσει για πρώτη φορά έναν κλειστό κύκλο για την επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών όπως το νικέλιο, το λίθιο και το κοβάλτιο από μπαταρίες υψηλής τάσης. Οι πρώτες ύλες που εξάγονται χρησιμοποιούνται στην παραγωγή κυψελών νέων μπαταριών για το BMW Group. Ο κλειστός κύκλος υλικών εξοικονομεί πόρους και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 70% συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενών υλικών που εξορύχθηκαν πρόσφατα.
Βιώσιμη παραγωγή: περιορισμός CO 2 , αποβλήτων και κατανάλωσης νερού.
Οι αρχές της κυκλικής οικονομίας επηρεάζουν επίσης τις διαδικασίες παραγωγής. Το BMW Group έχει δημιουργήσει κλειστούς βρόχους για το ατσάλι και το αλουμίνιο μεταξύ των εγκαταστάσεων παραγωγής και των προμηθευτών του. Ως αποτέλεσμα, γύρω στο 70% των απορριμμάτων χάλυβα από τις εγκαταστάσεις συμπίεσης και τα υπολείμματα αλουμινίου επαναχρησιμοποιούνται μέσω άμεσης κυκλικής οικονομίας (κλειστός βρόχος).
Το BMW Group έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 που αποδίδονται στην παραγωγή οχημάτων πάνω από 70% από το 2006. Όλα τα εργοστάσια στο διεθνές δίκτυο παραγωγής είναι ουδέτερα σε εκπομπές CO2 από το 2021. Παράλληλα, η κατανάλωση νερού και η παραγωγή αποβλήτων μειώνονται συνεχώς. Για παράδειγμα, μόνο περίπου 580 γραμμάρια υπολειμματικών αποβλήτων παρήχθησαν ανά όχημα που κατασκευάστηκε το 2021 στο μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.
Η ενεργειακή απόδοση, η εξοικονόμηση πόρων και η αποφυγή αποβλήτων βελτιώνονται περαιτέρω στα εργοστάσια παραγωγής του BMW Group με το μετασχηματισμό σε iFACTORY. Το νέο εργοστάσιο του BMW Group στα βορειοδυτικά της Ουγγρικής πόλης Debrecen, όπου θα κατασκευάζονται τα μοντέλα μας “Neue Klasse” από το 2025 και μετά, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παραγωγής οχημάτων που είναι σταθερά προσανατολισμένο στη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία.
Ευθύνη για το περιβάλλον.
Η προσέγγιση 360 μοιρών για τη βιωσιμότητα όχι μόνο περικλείει ολόκληρη την αλυσίδα αξιών από την εξόρυξη πόρων μέχρι την παραγωγή και την ανακύκλωση, αλλά και όλα τα επίπεδα βιωσιμότητας με οικολογικές, οικονομικές και κοινωνικές πτυχές.
Η εταιρεία υποστηρίζει πρωτοβουλίες όπως η δέσμευση του World Wildlife Fund For Nature (WWF) για εξόρυξη βαθέων υδάτων στο πλαίσιο της προσπαθειών της για την προώθηση της υπεύθυνης εξόρυξης πρώτων υλών. Το BMW Group αρνείται να χρησιμοποιήσει ορυκτά βαθιάς θάλασσας ή να χρηματοδοτήσει την εξόρυξη βαθέων υδάτων, μέχρις ότου οι συνέπειες μιας τέτοιας εξόρυξης στα οικοσυστήματα διερευνηθούν διεξοδικά σε επιστημονική βάση και μπορεί να εξασφαλιστεί επαρκής προστασία για τη βαθιά θάλασσα.
Παρόλο που δεν χρησιμοποιείται καθόλου κοβάλτιο από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό στην 5η γενιά των μπαταριών υψηλής τάσης του BMW eDrive, το BMW Group εξακολουθεί να συμμετέχει εκεί σε ένα τοπικό project. Μαζί με συνεργάτες, η εταιρεία έχει ζητήσει από τη Γερμανική Εταιρεία για τη Διεθνή Συνεργασία – Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) – να αναπτύξει μέτρα που θα βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των εργατών μικροορυχείων και των κατοίκων των γειτονικών κοινοτήτων.
Ευθύνη απέναντι στο εργατικό δυναμικό και την κοινωνία.
Το BMW Group επιτελεί επίσης με υπευθυνότητα την αποστολή του απέναντι στο εργατικό του δυναμικό στην τρέχουσα φάση του μετασχηματισμού προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Η μεγαλύτερη εκπαιδευτική πρωτοβουλία στην ιστορία του Group είναι τώρα σε εξέλιξη. Το BMW Group επένδυσε περίπου 389 εκατομμύρια ευρώ το 2021 στην εκπαίδευση και εξέλιξη των εργαζομένων του. Περισσότεροι από 75.000 συμμετέχοντες ανέπτυξαν δεξιότητες σε αυτούς τους μελλοντικούς τομείς, δίνοντας τους τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του μετασχηματισμού στο BMW Group.
Το BMW Group τοποθετείται ως ένας αξιόπιστος και έμπιστος εργοδότης σε ότι αφορά την προσέλκυση ταλαντούχων και δημιουργικών επαγγελματιών. Κάτι που εγγυάται μακροπρόθεσμες βιώσιμες θέσεις εργασίας και ελκυστική συμμετοχή των εργαζομένων στην επιτυχία της εταιρείας. Η ατομική επαγγελματική ανέλιξη, η υποστήριξη για κοινωνική δέσμευση και η συνεπής προσήλωση στη διαφορετικότητα και την εξάλειψη των διακρίσεων καταδεικνύουν επίσης πώς το BMW Group εφαρμόζει στην πράξη την κοινωνική του ευθύνη τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
Το BMW Group, μία εταιρεία με πολυεθνικό ανθρώπινο δυναμικό και εγκαταστάσεις σε πέντε ηπείρους, συμμετέχει ενεργά στην κοινωνία και τηρεί τις υποχρεώσεις του στο πλαίσιο της ευρύτερης εικόνας. Η διαπολιτισμική κατανόηση, η ουσιαστική εκπαίδευση για παιδιά και νέους και η οδική ασφάλεια είναι μερικοί από τους τομείς για τους οποίους η εταιρεία δεσμεύεται.
Το BMW Group προωθεί επίσης πρωτοβουλίες των εργαζομένων της. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το project “PowerUp” που ‘τρέχουν’ δύο νεαροί επαγγελματίες του BMW Group. Η ιδέα: ένας ισχυρός συσσωρευτής ενέργειας που αποτελείται από έξι μπαταρίες υψηλής τάσης από πρώην οχήματα εξέλιξης αποθηκεύει ηλιακή ενέργεια από ένα φωτοβολταϊκό σύστημα και τροφοδοτεί ένα σχολείο κοντά στο εργοστάσιο του BMW Group στο Rosslyn της Νότιας Αφρικής. Αυτό μπορεί να παράγει 36 kWh καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας καθημερινά, που είναι αρκετή για τη λειτουργία περίπου 38 υπολογιστών, 100 λαμπτήρων φωτισμού και μιας αντλίας νερού. Χάρη στις μπαταρίες υψηλής τάσης από το Lohhof κοντά στο Μόναχο, το σχολείο όχι μόνον εξοικονομεί κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά μειώνει και τις εκπομπές CO2 κατά 40 τόνους το χρόνο.