Ξετρελαµένος µε το γαµοπίλαφο και το αρνάκι του Χανιώτη σεφ Στέφανου Μπουρδάκη ήταν ο πρίγκιπας διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάµεντ µπιν Σαλµάν, στο δείπνο που παρατέθηκε προς τιµήν του την Τρίτη στο εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης, µε πρωταγωνίστρια την κρητική κουζίνα. Αν και µαζί του ταξίδεψαν είκοσι άτοµα, που ήταν επιφορτισµένα µε τη διατροφή του, καθώς αρνήθηκε να φάει στο ξενοδοχείο ή σε εστιατόρια, έκανε µια εξαίρεση για τον γνωστό Κρητικό σεφ, που ανέλαβε να ταξιδέψει τους καλεσµένους στις γεύσεις της Μεγαλονήσου µε πιάτα όπως το παραδοσιακό κρητικό πιλάφι (γαµοπίλαφο) και τα ντολµαδάκια. «Μεγάλη µου τιµή να ετοιµάσουµε το επίσηµο δείπνο που παρέθεσε ο πρωθυπουργός προς τιµήν του διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας. Είχαµε µια άψογη συνεργασία», δήλωσε ο Στέφανος Μπουρδάκης, που µίλησε αποκλειστικά στο «Secret» την εποµένη του δείπνου.
Ολο το µενού περιλάµβανε παραδοσιακές γεύσεις της Κρήτης, ενώ όλα τα πιάτα που περιείχαν κρέας ήταν από τα Χανιά, όπως τα ντολµαδάκια µε αυγολέµονο και κιµά. Μεγάλη βάση δόθηκε στις σαλάτες, όπως στον παραδοσιακό κρητικό ντάκο, µε φέτα και ντοµατίνια.
«Ξεκινήσαµε µε ντολµαδάκια, που έκανε το κορίτσι µας εδώ, η Εµα, συνεχίσαµε µε σαλάτες, όπως ντάκο, και εγώ επιµελήθηκα τα κυρίως, όπως το παραδοσιακό αρνάκι µε κολοκυθάκια, το οποίο τον ξετρέλανε (σ.σ.: τον πρίγκιπα). Οσο για το γλυκό, προσφέραµε κανταΐφι µε κρέµα µαστίχα και παγωτό», αποκάλυψε στο «Secret» ο µοναδικός Στέφανος Μπουρδάκης, ο οποίος νιώθει χαρά και περηφάνια που η Κρήτη συζητήθηκε στο δείπνο. «Αν και ο πρίγκιπας δεν έφαγε τίποτα από κάπου αλλού, ευχαριστήθηκε όσα του προσφέραµε και µας εµπιστεύτηκε. Εγώ δεν στέλνω απλώς το φαγητό, το σερβίρω κιόλας. Πρέπει και η προσωπικότητά σου να είναι δυνατή. Σκεφτείτε να βλέπετε έναν πίνακα και όχι τον ζωγράφο. Είναι πολύ διαφορετικό να σερβίρεις ο ίδιος το πιάτο σου. Η Κρήτη έτσι “ταξίδεψε” σε όλο τον κόσµο. Μάλιστα, από το 1996 ξεκινήσαµε να µαγειρεύουµε µε τη Μαρίκα Μητσοτάκη», εξήγησε.
Aλλους στόχους και όνειρα δεν έχει, αφού τα έχει πραγµατοποιήσει όλα και εύχεται µόνο να είναι γερός ο ίδιος και τα αγαπηµένα του πρόσωπα. «Oταν µαγειρεύεις για τον βασιλιά και τρώει µόνο από τα δικά σου χέρια, τι άλλο να θέλεις; Μιλάµε για έναν άνθρωπο που δεν µπορείς να τον πλησιάζεις πιο κοντά από τα 100 µέτρα. Είναι µεγάλη υπόθεση να σε εµπιστεύονται για το φαγητό τους», τόνισε και αποκάλυψε ένα από τα µυστικά της επιτυχίας του: «Το βασικό είναι η πρώτη ύλη. Αυτό µου είχε πει και η Μαρίκα. “Θα βρεις την καλύτερη ποιότητα”, µου έλεγε, “όσο και αν κοστίζει”. Παραγγέλνουµε τα κρέατά µας από ειδικούς χασάπηδες. Είναι σηµαντικό αυτό, είµαστε πολύ αυστηροί», εξήγησε ο κ. Μπουρδάκης. Αν αισθάνεται σταρ; «Είµαι ένας απλός µάγειρας, που το όνοµά µου έγινε µύθος», δήλωσε. Μυστικά έχει πολλά, που δεν αποκαλύπτει, παρά µόνο στον γιο του, Ευάγγελο, ο οποίος ακολουθεί µε µεγάλη επιτυχία το επάγγελµα του πατέρα του. «Ξεκινάµε µε την απλότητα και την κάνουµε πολυτέλεια», µας είπε.
Η εταιρεία
Ο γιος του, Ευάγγελος Μπουρδάκης, ασχολείται µε την εταιρεία Bourdakis Executive Event Services, που εδρεύει στα Χανιά και είναι µια οικογενειακή επιχείρηση, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της εστίασης για πάνω από 20 χρόνια. Ο Στ. Μπουρδάκης είναι ιδρυτής της και executive chef της εταιρείας. Είναι επίσης ιδιοκτήτης δύο επιτυχηµένων εστιατορίων στα Χανιά, που χαρακτηρίζονται από ισορροπηµένες γεύσεις, φρέσκα υλικά και άψογο σέρβις. Στοιχεία που τον έκαναν γρήγορα αγαπητό και γνωστό σεφ στην πόλη. «Στόχος µας είναι η συνεχής εξέλιξη και η παροχή κορυφαίας ποιότητας υπηρεσιών για κάθε είδους κοινωνική εκδήλωση, ανεξαρτήτως µεγέθους. Η σωστή επιλογή των φρέσκων υλικών και το άρτια εκπαιδευµένο προσωπικό διασφαλίζει τη σταθερή ποιότητα από την πρώτη µέχρι και τη χιλιοστή µερίδα φαγητών», αναφέρει ο ίδιος στην ιστοσελίδα bourdakis.gr. Ο εξοπλισµός της Bourdakis Executive Event Services αποτελεί ιδιαίτερο κοµµάτι, που συνθέτει το παζλ της ξεχωριστής εικόνας που παρουσιάζουν οι δεξιώσεις της. Οι επιλογές που προσφέρει στους πελάτες της αποτελούνται από υψηλής ποιότητας προϊόντα και είναι βασισµένες στις τελευταίες, εξελιγµένες προτάσεις της αγοράς. Με ποικιλία στις συλλογές σερβίτσιων και ιµατισµού, επιτρέπει στον πελάτη να δώσει τη δική του ταυτότητα και το δικό του ύφος στη δεξίωση που οργανώνει.
*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά στις 30 Ιουλίου 2022