Με τη διαφημιστική δαπάνη να μειώνεται και τον ανταγωνισμό του TikTok να εντείνεται, η Meta Platforms, ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, είδε για πρώτη φορά τα έσοδά της να μειώνονται το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Τα συνολικά έσοδα, τα οποία προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις online διαφημίσεις, υποχώρησαν κατά 1% στα 28,8 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες της Ουόλ Στριτ για 28,9 δισ., σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv που επικαλείται το Reuters.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 6,69 δισ. δολάρια, ή 2,46 δολάρια ανά μετοχή, στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ποσό μειωμένο κατά 36% κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Όσον αφορά το επόμενο τρίμηνο, η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε μια δυσοίωνη πρόβλεψη για μείωση των εσόδων στα 26-28,5 δισ. δολάρια, πολύ κάτω από τα 30,52 δισ. που περίμεναν οι επενδυτές σύμφωνα με την Refinitiv.
Μικρή αύξηση χρηστών
Το Facebook, η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, ανέφερε ότι οι μηνιαίοι χρήστες του ανήλθαν στα 2,93 δισεκατομμύρια άτομα, αριθμός αυξημένος κατά 1% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ ο αριθμός των ενεργών ημερήσιων χρηστών έφτασε τα 1,97 δισεκατομμύρια και ξεπέρασε τις προσδοκίες.
Όπως πολλές άλλες εταιρείες με παγκόσμια παρουσία, η Meta βλέπει τα έσοδα να πιέζονται λόγω του ισχυρού δολαρίου, καθώς οι πωλήσεις διαφημίσεων σε άλλα νομίσματα αντιστοιχούν πλέον σε λιγότερα δολάρια.
Τα αποτελέσματα της Meta υποδηλώνουν ωστόσο ότι η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης είναι μεγαλύτερη στα κοινωνικά δίκτυα από ό,τι σε άλλες υπηρεσίες.
Η Alphabet, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων, ανέφερε αυτή την εβδομάδα αύξηση των εσόδων, με τα έσοδα της μηχανής αναζήτησης Google να ξεπερνούν τις προβλέψεις των επενδυτών.
Κιμ Καρντάσιαν
Η Meta αντιμετωπίζει εξάλλου αυξημένο ανταγωνισμό από το κινεζικό TikTοk, το οποίο προσπαθεί τώρα να μιμηθεί με την υπηρεσία σύντομων βίντεο Reel.
Τη Δευτέρα, δύο από τις μεγαλύτερες διασημότητες του Instagram, η Κιμ Καρντάσιαν και η ετεροθαλής αδελφή της Κάιλι Τζένερ κάλεσαν την εταιρεία να πάψει να μιμείται το TikTok και να «ξανακάνει το Instagram Instagram».
«Η Meta έχει πρόβλημα επειδή κυνηγάει το TikTok. Και αν οι Καρντάσιαν λένε ότι δεν τους αρέσει πια το Instagram [..] Η Meta πρέπει να δώσει προσοχή» σχολίασε η Κιμ Φόρεστ της Bokeh Capital Partners.
Όσον αφορά το metaverse στο οποίο ποντάρει πλέον η Meta, όλα παραμένουν κυρίως θεωρητικά.
Το τμήμα Reality Labs, το οποίο αναπτύσσει τεχνολογίες του metaverse όπως γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, είχε ζημίες 10,2 δισ. δολαρίων το 2021.
Στο δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις έπεσαν στα 453 εκατ. δολάρια από 695 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο.