Quantcast

Συντριβή Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση για την απομάκρυνση πυρομαχικών – Το χρονικό της τραγωδίας – (Βίντεο)

Τα βλέμματα των αρχών είναι στραμμένα στο «μαύρο κουτί» καθώς αναμένεται να προκύψουν απαντήσεις για το πώς πρoέκυψε η πτώση του αεροσκάφους

Όλη νύχτα δεν έπαυσαν ούτε λεπτό οι δυνάμεις των Ενόπλων δυνάμεων και της Πολιτικής Προστασίας τις έρευνες στην περιοχή όπου έλαβε χώρα η μοιραία συντριβή του αεροσκάφους Antonov, απ’ την οποία έχασαν τη ζωή τους και οι 8 επιβαίνοντες.

Τα βλέμματα των αρχών είναι στραμμένα στο «μαύρο κουτί» καθώς αναμένεται να προκύψουν απαντήσεις για το πώς προέκυψε η πτώση του αεροσκάφους.

Παράλληλα, δεν έχουν σταματήσει λεπτό οι προσπάθειες να απομακρυνθούν τα πυρομαχικά που διασκορπίστηκαν μετά την πτώση.

Το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς του στρατού προσπαθεί να απομακρύνει από την περιοχή τους όλμους που έφερε το μοιραίο Antonov. Το ευτυχές είναι πως, μέχρι στιγμής, δεν έχουν εντοπιστεί επικίνδυνες ουσίες.

Όταν ολοκληρωθεί η έρευνα, τα πυρομαχικά είτε θα απομακρυνθούν είτε θα εξουδετερωθούν επί τόπου. Γι’ αυτό και έχει κριθεί αναγκαίο, μέχρι νεοτέρας, να παραμείνει σε ισχύ η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Εντοπίστηκαν οι σοροί

Αργά το βράδυ της Κυριακής γράφτηκε ο τραγικός επίλογος, αφού από την ΕΜΑΚ ανασύρθηκαν και οι οκτώ σοροί των Ουκρανών που επέβαιναν στο Antonov. Οι σοροί μεταφέρθηκαν στο Γενικό Nοσοκομείο Κομοτηνής για να υποβληθούν σε ιατροδικαστική εξέταση, ενώ στη συνέχεια θα παραδοθούν στις ουκρανικές αρχές.

38 λεπτά πριν από την τραγωδία

Το Antonov είχε απογειωθεί από τη Νις της Σερβίας, με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς τη Ντάκα του Μπανγκλαντές, με ενδιάμεσους σταθμούς το Αμμάν της Ιορδανίας και το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.

Το χρονικό της τραγωδίας

Στον ελληνικό εναέριο χώρο μπήκε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα 4 αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.