Όλα αυτά επιβεβαιώθηκαν στα πλαίσια συνέντευξης του στο ιταλικό Quattroruote, στην οποία ο Γάλλος CEO αποκάλυψε μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής της Fiat.
Στην αρχή της συζήτησης αναφέρθηκε στα εκπληκτικά αποτελέσματα στις πωλήσεις που πέτυχε το αμιγώς ηλεκτρικό 500, αφού φιγουράρει στην δεύτερη θέση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, πίσω από το Tesla Model 3. Ο François επεσήμανε πως «το να είμαστε σταθερά μπροστά από τη Volkswagen στην Ευρώπη δίνει μεγάλη ικανοποίηση, για να το θυμηθώ, έχω την πεποίθηση πως πρέπει να επιστρέψουμε στη δεκαετία του ’70», υπογραμμίζοντας πώς «η οικολογική μετάβαση ανακατεύει την τράπουλα και είναι μια ευκαιρία για μια μάρκα όπως η Fiat να επιστρέψει για να διεκδικήσει την ηγεσία».
Έχοντας ως «πάτημα» αυτό, τόνισε πως «η ηγεσία δεν επιτυγχάνεται μόνο με ένα πιο εξελιγμένο προϊόν όπως το 500. Χρειαζόμαστε περισσότερα προϊόντα, πιο δημοφιλή αυτοκίνητα». Και έτσι άνοιξε ο διάλογος για τις μελλοντικές εξελίξεις.
Οι δυο πυλώνες της Fiat
Το δίπολο «λειτουργικότητα και συναισθηματισμός» θα χαρακτηρίζει την Fiat και στην ηλεκτρική εποχή με τον πρώτο πυλώνα να πρεσβεύεται από το Panda / Centoventi και ο δεύτερος από το 500.
Όσον αφορά το Panda / Centoventi, του έχει ανατεθεί ο σημαντικός κοινωνικός ρόλος για την ενεργειακή μετάβαση, «εκδημοκρατίζοντας» την ηλεκτροκίνηση. Το Centoventi, υπενθυμίζουμε, ήταν ένα concept που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019, σχεδιασμένο για νέους, με μια αρθρωτή πλατφόρμα που θα επέτρεπε στο αυτοκίνητο να διαμορφώσει την μπαταρία ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες, προκειμένου να έχει πολύ ανταγωνιστική τιμή, και φυσικά επίσης να είναι ανοιχτό σε τρόπους που εστιάζουν περισσότερο στη χρήση παρά στην κατοχή. Παρά το γεγονός ότι ήταν λίγο μεγαλύτερο από τον σημερινό απόγονο του αριστουργήματος του Giugiaro του 1980, το Centoventi είχε πιο στενή στιλιστική «συγγένεια», λέει ο Φρανσουά, «όλα έδειχναν πως πρόκειται για το Panda, με σαφείς υπαινιγμούς, αφού είχαμε τοποθετήσει και ένα λούτρινο αρκουδάκι πάντα στο εσωτερικό του.
Ο κορυφαίος μάνατζερ συνέχισε, «με τη συγχώνευση στην Stellantis, τον ορισμό των πλατφορμών και τα λοιπά, οι χρόνοι απομακρύνθηκαν λίγο, αλλά αυτό το μοντέλο, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “το ηλεκτρικό για όλους”, έρχεται». Ως προς το πότε, ωστόσο, ο Φρανσουά αποφεύγει. «Δεν μπορώ να απαντήσω», λέει, «εκτός από το ότι έχουμε δηλώσει ότι από το 2024 όλες οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων που θα κάνουμε θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές, δηλαδή δεν θα υπάρχει θερμική έκδοση…, εδώ, στην Ευρώπη». Και προσθέτει «Ναι, γιατί τα νέα μοντέλα θα είναι επίσης παγκόσμια, και αυτό είναι όμορφο…, αυτό είναι κάτι που μου έλειπε πολύ, δεν το είχα καταφέρει ποτέ. Δηλαδή, να ανανεώνουμε πλήρως τις γραμμές στη Βραζιλία για να έχουμε το ίδιο αυτοκίνητο εδώ κι εκεί, εδώ με μπαταρία, εκεί θερμικό. Φυσικά, στη Βραζιλία ανανεώσαμε πλήρως τη γκάμα: μόλις λανσάραμε το Fastback, μετά το Pulse, μετά το Argo, μετά το Moby, μετά το Toro, μετά το Strada, ονόματα σχεδόν άγνωστα σε εμάς, αλλά είναι εξίσου καλά».
Η παγκόσμια Fiat
«Όμως το όνειρο ήταν να έχουμε ενοποιημένα, πραγματικά παγκόσμια μοντέλα. Δυστυχώς, δεν υπήρχαν χρήματα για να το εφαρμόσουμε. Πλέον υπάρχουν και θα αλλάξουμε τα πάντα, εισάγοντας μια παγκόσμια σειρά προϊόντων. Τώρα θα γίνει. Οι συνέργειες και οι οικονομίες κλίμακας είναι τρελές και μας επιτρέπουν να χρηματοδοτήσουμε ολόκληρη τη ανάπτυξη και τις γραμμές παραγωγής».
Πολυενεργειακές πλατφόρμες Stellantis
Συνοψίζοντας από αυτά που ανέφερε στο τέλος, προκύπτει ότι οι πλατφόρμες STLA της Stellantis είναι στην πραγματικότητα πολυενεργειακές. «Electric first», δηλαδή, σχεδιασμένες κυρίως για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και ικανές να υποστηρίζουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Χρονοδιάγραμμα
Ωστόσο, το πλησιέστερο προϊόν της Fiat που θα παρουσιαστεί, εκτός απροόπτου είναι το B-Suv που θα κατασκευαστεί στην Πολωνία στην πλατφόρμα CMP και αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το επόμενο μοντέλο θα το δούμε το 2024, που πιθανότατα θα είναι το Panda. Την ίδια χρονιά ο Carlos Tavares υπέδειξε τη γέννηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου στο σερβικό εργοστάσιο στο Kragujevac, σε μια εγγενή πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει αυτοκίνητα κατηγορίας A, B ή C, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για το νέο Panda ή ένα νέο μοντέλο ως κληρονόμος του 500L. Το σίγουρο είναι πως στους επόμενους μήνες θα ακούμε ξανά και ξανά για την Fiat και όχι για λίγο!