Quantcast

Επανεξετάζεται το άνοιγμα των σχολείων – Συζητούν για 14 Σεπτεμβρίου

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ

Το ισχυρό επιδημιολογικό φορτίο σε όλη την επικράτεια προβληματίζει τους ειδικούς που περιμένουν να δουν πώς θα αποδώσουν τα μέτρα των προηγούμενων ημερών

Την ημερομηνία της έναρξης της σχολικής χρονιάς επανεξετάζουν σύμφωνα με πληροφορίες τα μέλη της επιτροπής των λοιμωξιολόγων καθώς διαπιστώνουν ότι ακόμα το επιδημιολογικό φορτίο του κορωνοϊού στην Ελλάδα είναι ισχυρό.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες η πρόταση που συζητείται είναι τα σχολεία να ανοίξουν μια εβδομάδα αργότερα από ό,τι έχει ανακοινωθεί. Αντί, δηλαδή, για τις 7 Σεπτεμβρίου να ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου.

Το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες η καθημερινή έκθεση του ΕΟΔΥ καταγράφει 200 και πλέον κρούσματα σε όλη την επικράτεια έχει προβληματίσει τους ειδικούς οι οποίοι περιμένουν να διαπιστώσουν πότε θα αποδώσουν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα.

«Προς το παρόν περιμένουμε να δούμε σε ποιο βαθμό θα αποδώσουν το προσεχές διάστημα τα μέτρα που έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ», δήλωσε χαρακτηριστικά στο protothema.gr και το ygeiamou.gr ο κ. Γκίκας Μαγιορκίνης, Καθηγητής στο Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και μέλος της Ομάδας Εργασίας με αντικείμενο την επισκόπηση των επιστημονικών δεδομένων και των εξελίξεων της επιδημίας του κορωνοϊού SARS-CoV-2 του υπουργείου Υγείας.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που είναι σίγουρο είναι η χρήση μάσκας από τα νηπιαγωγεία όπως έχει εισηγηθεί ομόφωνως η επιτροπή και έχει αποδεχθεί το υπουργείο Παιδείας.

Ήδη, την περασμένη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν δύο συσκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και τη Δευτέρα αναμένονται οι ανακοινώσεις με τις λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ερώτημα παραμένει, πάντως, τι θα γίνει με την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την περασμένη ‘Ανοιξη, και το εάν -και πώς – θα έχει επικουρικό ρόλο με την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Η νέα σχολική χρονιά θα βρει στις έδρες των σχολείων 3.445 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η απόφαση για τον διορισμό τους έχει ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και οι εκπαιδευτικοί αναμένεται να έχουν αναλάβει καθήκοντα έως τις 26 Αυγούστου. Όσον αφορά στους νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης, η διαδικασία προσλήψεων βρίσκεται στη φάση των ενστάσεων, κάτι που σημαίνει ότι το πρώτο κουδούνι δεν θα βρει νεοδιορισθέντες στις έδρες, παρά μόνο αναπληρωτές.

Ο αριθμός των αναπληρωτών που αναμένεται να προσληφθεί σε πρώτη φάση -κατ’ εκτίμηση μέσα στις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι ανακοινώσεις- αναμένεται να είναι περίπου ίδιος με πέρυσι, γύρω στις 20.000. Στην ουσία, πρόκειται για αύξηση του αριθμού του εκπαιδευτικού δυναμικού στα σχολεία, εάν υπολογιστεί ότι μαζί με τους αναπληρωτές, θα βρεθούν στις τάξεις και οι νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής.

Δια ζώσης διαλέξεις στα πανεπιστήμια με έως 50 φοιτητές

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, η εξεταστική του Σεπτεμβρίου θα γίνει όπως και τον Ιούνιο, δηλαδή με το κάθε πανεπιστήμιο να επιλέγει τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως. Από το νέο εξάμηνο, ωστόσο, οι φοιτητές θα επιστρέψουν στα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων. Όπως ανακοίνωσε η κ. Κεραμέως, οι διαλέξεις και τα μαθήματα έως και 50 ατόμων θα γίνονται δια ζώσης, ενώ οι υπόλοιπες εξ αποστάσεως.