Quantcast

Θεσσαλονίκη: Ψηφιακή περιήγηση στη Μακεδονία του 19ου αιώνα μέσα από πλατφόρμα ΙΜΜΑ-ΕΚΕΤΑ

Μια διαδραστική περιήγηση στο ιστορικό τοπίο και την εξέλιξη της ιστορικής ταυτότητας της Μακεδονίας του 19ου αιώνα προσφέρει στη μαθητική κοινότητα η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα

Αξιοποιώντας τις συλλογές του ΙΜΜΑ και ιδιωτών συλλεκτών, οι ερευνητές των δύο φορέων υλοποίησαν τη μεταφορά στον ψηφιακό διαδικτυακό κόσμο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Μουσείου, προσφέροντας στο ευρύ κοινό τη δυνατότητα να ανακαλύψει την οθωμανική Μακεδονία στα χρόνια της προετοιμασίας και εξέλιξης της Ελληνικής Επανάστασης.

Η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, με τον τίτλο «Αναζητώντας την κληρονομιά του ‘21 στη Μακεδονία του 19ου αιώνα», παρουσιάστηκε απόψε στο ΙΜΜΑ στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, παρουσία της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττας Μακρή.

«Περνάμε με μεγάλα βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, όπου τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες έθεσαν τις βάσεις για ένα περιβάλλον διαδραστικό, αποδοτικό και γοητευτικό, μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή», επισήμανε η κ. Μακρή, σημειώνοντας ότι «με διορατικότητα και παιδαγωγική μέριμνα θεσπίσαμε τις θεματικές ενότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, όπου, μέσα από καινοτόμα προγράμματα, στρέφουμε την προσοχή μας στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού σε μαθήτριες και μαθητές».

«Η νέα πραγματικότητα στην ελληνική εκπαίδευση έχει ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα», παρατήρησε η κ. Μακρή, προσθέτοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί μας ανακαλύπτουν και εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη υιοθετώντας, αξιοποιώντας και μεταδίδοντας τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση».

Μιλώντας για τους εκπαιδευτικούς στόχους που προωθούνται μέσα από την ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα «Αναζητώντας την κληρονομιά του ‘21 στη Μακεδονία του 19ου αιώνα» η υφυπουργός τόνισε ότι η πρωτοβουλία «αποσκοπεί στην πληροφόρηση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των μαθητών στα ιστορικά ορόσημα, στην προώθηση της ιδέας του διαπολιτισμικού διαλόγου, την ανάπτυξη της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης, των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών».

«Στο διδακτικό αντικείμενο της Ιστορίας, σημαίνοντα ρόλο παίζει η σύνδεση του μαθήματος με την τοπική ιστορία, είτε μέσω σχολικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικών προγραμμάτων, ευρωπαϊκών προγραμμάτων, είτε μέσω εργασιών, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν οι μαθητές τη σύνδεση της πολιτιστικής κληρονομιάς της ιδιαίτερης πατρίδας τους με την εθνική, την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια ιστορία. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται καλύτερα και ο γενικός στόχος για την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και της κριτικής σκέψης σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης και της εθνικής αυτογνωσίας», εξήγησε.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απέστειλε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για τη Μακεδονίας και τη Θράκη, Σταύρος Καλαφάτης, ενώ μίλησαν επίσης οι αντιπεριφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας Άγγελος Χαριστέας και Μελίνα Δερμεντζοπούλου, καθώς και ο πρόεδρος του ΙΜΜΑ, καθηγητής Ιστορίας του ΑΠΘ Βασίλης Γούναρης. Την παρουσίαση των λειτουργικών δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας έκαναν οι συντελεστές της υλοποίησης του από το ΙΜΜΑ και το ΙΠΤΗΛ ΕΚΕΤΑ.

Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία και με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΥΠΠΟΑ για επιχορήγηση ή/και αιγίδα δράσεων Μουσείων, Πινακοθηκών και Συλλογών 2021.