Quantcast

Euroferry Olympia: Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για τα αίτια της πυρκαγιάς – Οι συγγενείς ψάχνουν απαντήσεις

Τα πρώτα ευρήματα των τριών πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας- που συνεργάζονται με τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών και προσπαθούν να συντάξουν ένα τελικό πόρισμα για το πως ξεκίνησε η φωτιά- είναι ξεκάθαρα

Ο Ηλίας Γεροντιδάκης και η Βένια Μπεκιάρη έχασαν στις 18 Φεβρουαρίου δύο αγαπημένα τους πρόσωπα. Είναι δύο μέλη των 11 οικογενειών που ζουν μέσα στο πένθος. Έχουν περάσει σχεδόν 2,5 μήνες από τη στιγμή που το πλοίο Euroferry Olympia τυλίχτηκε στις φλόγες και απανθρακώθηκαν 11 άνθρωποι.

Τις πρώτες ημέρες θεωρούνταν αγνοούμενοι αλλά όλοι, λίγο ή πολύ, γνώριζαν την αλήθεια. Ήξεραν πως οι ελπίδες για να βρεθούν ζωντανοί ήταν μηδαμινές. Από τότε μέχρι και σήμερα έχει ξεκινήσει ένα τεράστιος δικαστικός αγώνας, καθώς οι οικογένειες των θυμάτων, αλλά και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών που είδαν τα οχήματά τους να καταστρέφονται, διεκδικούν αποζημιώσεις. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της διαδικασίας, οι δικοί τους δεν πρόκειται να γυρίσουν πίσω. Αυτό δεν αλλάζει. Αυτό που μπορεί να αλλάξει είναι η στάση των εταιρειών που πραγματοποιούν τέτοια ταξίδια. Για να μην θρηνήσει ποτέ ξανά κανείς κανέναν. Κανέναν σύζυγο, πατέρα, θείο και ξάδερφο.

Τα αναπάντητα ερωτήματα…

Τα πρώτα ευρήματα των τριών πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας- που συνεργάζονται με τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών και προσπαθούν να συντάξουν ένα τελικό πόρισμα για το πως ξεκίνησε η φωτιά- είναι ξεκάθαρα: βραχυκύκλωμα στα σημεία όπου λαμβάνουν ρεύμα τα φορτηγά ψυγεία. Τα πρώτα ευρήματα στηρίζουν ακριβώς αυτά που είχαν καταγγείλει οι οδηγοί και οι συγγενείς τους, λίγο μετά την έναρξη της πυρκαγιάς και των ερευνών για τους αγνοούμενους. Το πλοίο, βάσει των πρώτων στοιχείων, ήταν κακοσυντηρημένο, δεν είχαν γίνει τα απαραίτητα ενώ η πυρασφάλεια δεν λειτούργησε σωστά.

  •          Γιατί ήταν ορισμένοι οδηγοί μέσα στα γκαράζ ενώ αυτό απαγορεύεται;
  •          Γιατί δεν απομακρύνθηκαν; Έγινε έλεγχος σε όλα τα γκαράζ για να φύγουν όλοι από τα σημεία και να μεταφερθούν στις καμπίνες τους;
  •          Ήταν καλές οι συνθήκες υγιεινής μέσα στο πλοίο;
  •          Πόσο γρήγορα εκκενώθηκε το πλοίο και πως λειτούργησε το προσωπικό;

Αυτά τα ερωτήματα χρήζουν άμεσης απάντησης, μίας απάντησης που θα δοθεί στο δικαστήριο. Με κάθε τρόπο.

«Η φωτιά δεν ξεκίνησε από κάποιο φορτηγό…»

Ο Ηλίας Γεροντιδάκης, οδηγός φορτηγού και ο ίδιος, έχασε τον πατέρα του, μέσα στο πλοίο. «Φυσικά και θέλουμε δικαίωση. Θέλουμε να λάμψει η αλήθεια. Η φωτιά δεν ξεκίνησε από κάποιο φορτηγό όπως έλεγαν στην αρχή αλλά από βραχυκύκλωμα στα σημεία που παίρνουν ρεύμα τα φορτηγά ψυγεία», είπε στον ΣΚΑΙ από την Ολλανδία, όπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή για επαγγελματικούς λόγους. «Η υπόθεση πρέπει να οδηγηθεί στο δικαστήριο και να διαπιστωθεί τι έχει συμβεί. Πρέπει να μάθουμε την αλήθεια. Χάθηκαν άνθρωποι», επισήμανε ο άνδρας, ο οποίος βίωσε την απώλεια του πατέρα του μέσα στο πλοίο της εταιρείας Grimaldi. H Βένια Μπεκιάρη έζησε αρκετές ημέρες με την αγωνία αν είναι ζωντανός ο σύζυγός της Νίκος. Ήταν στη λίστα των αγνοουμένων. Η ίδια πλέον σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση προσπαθεί να δικαιωθεί. «Αυτό που θέλουμε είναι μόνο η αλήθεια», ήταν τα λίγα λόγια που της απέσπασα καθώς το σοκ της απώλειας και ο πόνος δεν ξεπερνιούνται εύκολα.

O δικηγόρος, Μιχάλης Μαρκουλάκος, εκπροσωπεί οικογένειες των θυμάτων αλλά και μέλη του πληρώματος του πλοίου που έχουν καταγωγή από την Ελλάδα. Σχετικά με τα πρώτα ευρήματα των πραγματογνωμόνων εξήγησε στον ΣΚΑΙ: «Ήδη οι διορισμένοι από εμάς τεχνικοί σύμβουλοι έχουν εντοπίσει τα pillars τα οποία εμφανίζουν βραχυκύκλωμα και υπερφόρτωσης ρεύματος. Από αυτό προκύπτει ότι μάλλον από εκεί πέρασε η φωτιά. Πρέπει να μας αποδοθούν και άλλα στοιχεία, όπως είναι τα βίντεο και το μαύρο κουτί. Πρέπει να μας δοθούν τα στοιχεία για να φτιαχτεί το τελικό πόρισμα. Η φωτιά ξεκίνησε από ένα από τα γκαράζ του πλοίου.». Σύμφωνα με τον ποινικολόγο «οι οικογένειες των νεκρών, οι οδηγοί και όσοι κινδύνευσαν ζητούν να λάβουν χρηματική αποζημίωση. Το ατυχήματα στην πραγματικότητα ήταν προβλεπόμενο ότι θα συμβεί. Οι συνθήκες και η κατάσταση στο καράβι ήταν κακή. Ήταν απλώς θέμα χρόνου να συμβεί. Το πιο σημαντικό πλέον είναι το μαύρο κουτί του πλοίου αλλά και το βίντεο.

Η εταιρεία Grimaldi πάντως έχει ορίσει και δικούς της τεχνικούς συμβούλους, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν ανεξάρτητη και διαφορετική έρευνα για το τι πήγε λάθος και οδηγηθήκαμε σε αυτή την τραγωδία.