Νίκος Μιχαλόπουλος
Τα σχέδια του ομίλου είναι γνωστά εδώ και αρκετό καιρό. Τις τελευταίες ώρες έγινε γνωστή μια κρίσιμη λεπτομέρεια. Δηλαδή τα νέα μοντέλα που θα παράγονται στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στο Melfi, στη Basilicata. Σήμερα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της επαρχίας Potenza το Fiat 500X, το Jeep Renegade και το Compass, οι αντικαταστάτες των οποίων θα κατασκευάζονται σε άλλα εργοστάσια. Το χρονοδιάγραμμα της νέας γενιάς του ιταλικού SUV εξακολουθεί να βρίσκεται σε απόλυτη μυστικότητα, σε αντίθεση με το νέο Renegade, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του το 2025 και θα κατασκευάζεται στην Ισπανία, όπου θα γεννηθεί και η νέα Lancia Ypsilon.
Το 2024 το νέο «ισπανικό» Ypsilon.
Η αναδιοργάνωση των ευρωπαϊκών εργοστασίων του ομίλου Stellantis προβλέπει συγκεντροποίηση της παραγωγής μοντέλων που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Όπως ήδη είδαμε για τα νέα DS 4 και Opel Astra, αμφότερα στην πλατφόρμα Emp2 και συναρμολογημένα στο Rüsselsheim (Γερμανία). Τα επόμενα μοντέλα του ευρωαμερικανικού ομίλου θα παράγονται επίσης σε εργοστάσια που θα μοιράζονται οι διάφορες μάρκες. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, το νέο Lancia Ypsilon που αναμένεται για το 2024 θα κατασκευαστεί μαζί με το Renegade στη Σαραγόσα, το οποίο θα μεταμορφωθεί σε ένα είδος νέου συμπαγούς Crossover για την Stellantis. Ιστορικά, μάλιστα, το ισπανικό εργοστάσιο συμμετείχε στην παραγωγή του Opel Corsa και τώρα συναρμολογεί μοντέλα όπως το Opel Crossland και το Citroën C3 Aircross.
Η νέα γενιά του Panda.
Ωστόσο, δεν θα γεννηθούν όλα τα μικρά αυτοκίνητα του ομίλου στην Ισπανία. Μετά το τέλος της παραγωγής στο Pomigliano της τρέχουσας γενιάς Fiat Panda, που έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως το 2026. Το subcompact του Lingotto θα αντικατασταθεί από ένα νέο μοντέλο που θα συναρμολογείται στην Ανατολική Ευρώπη. Προς το παρόν, τα σχέδια της Stellantis για την παραγωγή του νέου Panda δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα, αλλά η επιλογή βρίσκεται μεταξύ του εργοστάσιου του Kragujevac, στη Σερβία, ή σε αυτό στην Trnava, στην Τσεχία.
Τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στο Μέλφι.
Ταυτόχρονα, στο Melfi θα δημιουργηθούν γραμμές συναρμολόγησης για οχήματα που βασίζονται στη μεσαία πλατφόρμα STLA, σχεδιασμένα για να φιλοξενούν αυτοκίνητα από 435 έως 500 cm με μπαταρίες από 87 έως 104 kWh για δηλωμένες αυτονομίες έως 700 χιλιόμετρα. Η νέα ναυαρχίδα της Lancia, η οποία θα επαναφέρει το όνομα Aurelia, θα είναι 100% ηλεκτρική, όπως αναφέρει το Automotive News Europe, η κωδική ονομασία της είναι L74, κάτι που θα υπογραμμίζει τη στενή σχέση με αυτό που θα είναι ο αντικαταστάτης του DS 7 Crossback, το οποίο εσωτερικά ονομάζεται D74. Ωστόσο, θα υπάρχουν συνολικά τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα συναρμολογηθούν στο Μέλφι, εκτός από αυτά τα δύο, θα υπάρχει επίσης χώρος για το OV85, ένα ηλεκτρικό που θα το δούμε ως Opel και Vauxhall και το D85, την γαλλική ναυαρχίδα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος που πιθανότατα θα πάρει το όνομα του DS 9 Crossback. Οι αριθμοί στην εσωτερική ονοματολογία υπογραμμίζουν επίσης ότι η νέα Aurelia δεν θα τοποθετηθεί στην ίδια κατηγορία με τις ναυαρχίδες Opel και DS, αλλά θα βρίσκεται μια κατηγορία πιο κάτω.
Όχι μόνο ηλεκτρικά
Η κυκλοφορία των ηλεκτρικών ναυαρχίδων αναμένεται να οδηγήσει στην παραγωγή περίπου 90.000 μονάδων ετησίως, που θα καταλάμβαναν λιγότερο από το ένα τέταρτο της παραγωγικής ικανότητας της Melfi. Ως εκ τούτου, φαίνεται περισσότερο από εύλογο να πιστεύουμε ότι η Stellantis σκοπεύει να παράγει και άλλα μοντέλα, πιθανότατα με υβριδικούς θερμικούς κινητήρες εντός του εργοστασίου.