Είναι ή δεν είναι φούσκα, η προβολή των κρυπτονομισμάτων μεγαλώνει καθημερινά και εξελίσσεται σε ένα φαινόμενο που παίρνει πλέον συστημικές διαστάσεις.
Μία αγορά που από το μηδέν έφτασε τον περασμένο Νοέμβριο να αξίζει 3 τρισ. δολάρια και σήμερα εμφανίζει κεφαλαιοποίηση περί τα 2 τρισ. δολάρια, είναι λογικό να έχει περισσευούμενη ρευστότητα την οποία δαπανά σε προωθητικές ενέργειες για να προσελκύσει ακόμη περισσότερους πελάτες.
Η προώθηση στον αθλητισμό
Υπάρχει καλύτερο πεδίο προβολής από τον αθλητισμό και δη από το κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ του κόσμου που παρακολουθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ανά την υφήλιο και πολλοί νέοι;
Την αρχή έκανε η Coinbase, το δεύτερο μεγαλύτερο ανταλλακτήριο crypto του πλανήτη, εταιρεία εισηγμένη στον Nasdaq, με κεφαλαιοποίηση κοντά στα 45 δισ. δολάρια.
Η συμφωνία με το NBA
Η συμφωνία χορηγίας που ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο είναι η πρώτη του NBA με το οικοσύστημα των crypto.
Λίγο αργότερα, μέσα στον Δεκέμβριο, η Coinbase ανακοίνωσε στρατηγική συμφωνία με τον σταρ του NBA Κέβιν Ντουράντ, μέσω επενδυτικής Thirty Five Ventures και του δικτύου Boardroom, που του ανήκουν.
Χαρακτηριστικό επίσης παράδειγμα είναι η πλατφόρμα Crypto.com από τη Σιγκαπούρη, η οποία έχει ξεκινήσει ένα σαφάρι μάρκετινγκ τους τελευταίους μήνες μέσω του οποίου έχει ήδη δαπανήσει περίπου 1,5 δισ. δολάρια μόνο για την προβολή της σε αθλήματα.
Όποιοι είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν την πρόσφατη αναμέτρηση των Milwaukee Bucks του Γιάννη Αντετοκούνμπο με τους Los Angeles Lakers του ΛεΜπρον Τζέιμς, ίσως παρατήρησαν ότι σε επίπεδο διαφημίσεων τα crypto κυριαρχούν.
Το Staples Center μετονομάστηκε σε Crypto.com Arena
Το γήπεδο της δημοφιλέστερης ομάδας του NBA, έχει πάρει το νέο του όνομα από ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων (Crypto.com), ενώ στη βάση κάθε μπασκέτας διαφημίζεται το μεγαλύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων (Binance).
Η μεγαλύτερη συμφωνία της Crypto.com ήταν για την επωνυμία του γηπέδου στο οποίο αγωνίζονται οι Los Angeles Lakers και οι Los Angeles Clippers. Η εταιρεία που έχει δημιουργήσει και το δικό της κρυπτονόμισμα Crypto.com Coin, πλήρωσε 700 εκατ. δολάρια στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του γηπέδου AEG κι έτσι, το Staples Center μετονομάστηκε σε Crypto.com Arena για 20 χρόνια. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα dealστην ιστορία του αθλητισμού.
Η συμφωνία με τον Λεμπρόν
Και αφού σύναψε συμφωνία με τους Lakers, θα ήταν σχεδόν ατόπημα να μην κάνει το ίδιο με τον μεγαλύτερο αστέρα της ομάδας του Λος Άντζελες ΛεΜπρόν Τζέιμς.
Στα τέλη Ιανουαρίου, η Crypto.com ανακοίνωσε πολυετή συμφωνία με το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα LeBron James Family Foundation, για την εκπαίδευση φοιτητών και οικογενειών στο Web3 καθώς και στη χρήση αποκεντρωμένων εφαρμογών που βασίζονται στην τεχνολογία Blockchain.
Τον Απρίλιο του 2021, μία άλλη ομάδα του NBA, οι Miami Heat συμφώνησαν με την πλατφόρμα cryptoFTX για να μετονομάσουν το γήπεδό τους από American Airlines Arena σε FTXArena έναντι 135 εκατ. δολαρίων για 19 χρόνια.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι ως προωθητική ενέργεια, η ονοματοδοσία γηπέδων έχει στο παρελθόν συνδεθεί με χρεοκοπίες και διάσημα σκάνδαλα, όπως το γήπεδο Enron Field στο Χιούστον που μετά ξέσπασε ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα και το Sport Authority Field στο Ντένβερ, της εταιρείας που είχε φτάσει να διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα αθλητικών ειδών και να απασχολεί πάνω από 15.000 εργαζόμενους στις ΗΠΑ αλλά χρεοκόπησε.