Quantcast

Σούπερ μάρκετ: Νέοι τιμοκατάλογοι προμηθευτών με αυξήσεις τιμών

Από τον Σεπτέμβριο και μετά, καταγράφεται μπαράζ ανατιμήσεων σε σειρά βασικών προϊόντων

«Οι ανατιμήσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο», λέει στο powergame.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Ο συγκεκριμένος δεν είναι ο μοναδικός που βλέπει να έρχονται βροχή οι νέοι τιμοκατάλογοι των προμηθευτών με αυξήσεις τιμών.

 

Από τον Σεπτέμβριο και μετά, καταγράφεται μπαράζ ανατιμήσεων σε σειρά βασικών προϊόντων, όπως άλευρα, γαλακτοκομικά, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, ζυμαρικά, αναψυκτικά κ.ά. Οι ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους ζωής λόγω της εκτίναξης των τιμών ενέργειας έχει περιορίσει τις αγορές στο σούπερ μάρκετ που έπεσαν κατά 9% τον Νοέμβριο και κοντά στο 2% τον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης πέρυσι οι ανατιμήσεις άγγιξαν το 2%, με τις μεγαλύτερες να καταγράφονται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς +5%, στα τρόφιμα +2,1% και στα καθαριστικά – απορρυπαντικά +1%.

Και αυτό το ράλι δεν έχει τέλος. Οι νέοι τιμοκατάλογοι και οι νέες αυξήσεις που θα περάσουν από τα μέσα Φεβρουαρίου στα ράφια θα κινούνται σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ ένα τρίτο κύμα αναμένεται τον ερχόμενο Απρίλιο.

Φωτιά έχουν πάρει και οι τιμές στα φρέσκα, δηλαδή φρούτα, λαχανικά αλλά και στο κρέας. Σύμφωνα με στοιχεία από την Κεντρική Αγορά Αθηνών οι τιμές χονδρικής στα μπρόκολα έχουν αυξηθεί κατά 185%. Η τιμή στα κολοκύθια έχει αυξηθεί 125%, κατά 57% ο άνηθος, 29% οι εγχώριες πατάτες, 40% οι πατάτες Κύπρου, το σπανάκι πωλείται 112% ακριβότερα, τα μανταρίνια 67%, τα λεμόνια 38%, ενώ έχουν «πετάξει» και οι τιμές στα κρέατα. Η τιμή το μοσχάρι φθάνει τα 6 ευρώ από 5,6 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) το 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2020, παρουσίασε αύξηση 29,4% έναντι μείωσης 8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2020 με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Σε ό,τι αφορά στους Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να διατηρούν την πρώτη θέση στην κατάταξη ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι καταναλωτές στην ΕΕ. Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώθηκε μεν στις -33,4 μονάδες από -38,2 μονάδες, ωστόσο το 46% των νοικοκυριών αναμένει εκ νέου ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης και μόλις το 7% προβλέπει μικρή βελτίωση.