Επίσκεψη στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στον Άγιο Στέφανο πραγματοποίησε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, για να διαπιστώσει την υποδειγματική του λειτουργία.
«Πήγαινε στον Άγιο Στέφανο», μου είπαν δύο φίλοι που εκτιμώ πολύ. «Να δεις ότι εκεί η τοπική διεύθυνση του ΕΦΚΑ λειτουργεί καλά». Πήγα λοιπόν κι εγώ να δω μια περίπτωση που ο ΕΦΚΑ λειτουργεί όπως πρέπει. Να δω πώς είναι! Και οι φίλοι μου είχαν δίκιο. Πράγματι εκεί ο ΕΦΚΑ λειτουργεί ικανοποιητικά. Η διευθύντρια Βασιλική Γόνη, προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα και είναι αφοσιωμένη στη δουλειά της. Το ίδιο και οι υπάλληλοι, που συνομίλησα μαζί τους. Ήταν αρκετά πρόθυμοι και εξυπηρετικοί.
Ευχαριστημένοι σε γενικές γραμμές ήταν και οι ασφαλισμένοι, που περίμεναν για τα ραντεβού τους. Οι πολίτες εξυπηρετούνται πια με ραντεβού που κλείνουν είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά κι αυτό είναι μια πρόοδος. Πρόοδος επίσης για την καθημερινότητα τόσο των ασφαλισμένων όσο και των υπαλλήλων είναι ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης 1555, όπως και οι καινούργιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που έχουν ξεκινήσει να εγκαθίστανται. Στον Άγιο Στέφανο θα εγκατασταθούν πολύ σύντομα.
Υπάρχει λοιπόν μια απόδειξη ότι τα πράγματα στον ΕΦΚΑ μπορούν να λειτουργήσουν σωστά όταν το Υπουργείο, η Διοίκηση και οι Διευθύνσεις του ΕΦΚΑ έχουν τους σωστούς ανθρώπους και τη σωστή κατεύθυνση. Και το προσωπικό μου όραμα είναι να λειτουργεί ολόκληρος ο ΕΦΚΑ με αυτόν τον τρόπο. Εξυπηρετώντας και όχι βασανίζοντας τους πολίτες. Γι’ αυτό άλλωστε φέρνουμε σε μερικές μέρες στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ. Για να κάνουμε όλες τις οργανωτικές τομές που απαιτούνται προκειμένου ο ΕΦΚΑ να γίνει πιο σύγχρονος και πιο φιλικός στον ασφαλισμένο. Με πιο γρήγορες προμήθειες. Με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Με διευθυντικά στελέχη υψηλού επιπέδου τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, που θα συντελέσουν στην πιο γρήγορη αναδιοργάνωση του Ασφαλιστικού Φορέα προς όφελος των πολιτών. Με επιβράβευση της απόδοσης για τους καλούς υπαλλήλους και με έλεγχο για όσους δεν κάνουν τη δουλειά τους.
Γνωρίζω βέβαια ότι υπάρχουν κι εκείνοι που εξακολουθούν να δυσπιστούν. Αυτοί που αρνούνται το καινούργιο. Αυτοί που δεν θέλουν τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές, αγνοώντας πως θα τους πάρουν ένα κομμάτι από τη στοίβα των εκκρεμών συντάξεων που έχουν μπροστά τους κι έτσι θα κάνουν καλύτερη τόσο τη ζωή τη δική τους όσο και αυτών που περιμένουν να πάρουν σύνταξη. Είναι εκείνοι που δυσπιστούν απέναντι το νέο ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555, ξεχνώντας πως και αυτός κάνει καλύτερη την καθημερινότητά τους, διότι τους απαλλάσσει από μια σειρά τηλεφωνήματα στα οποία δεν ήταν καν σε θέση να απαντήσουν, με το γνωστό σκηνικό που υπήρχε πριν από μερικούς μήνες. Εκείνοι που δυσπιστούν απέναντι στο νέο ηλεκτρονικό «Πύργο Ελέγχου» έκδοσης των συντάξεων που δημιουργήθηκε πριν από μερικούς μήνες κι ας έχει συντελέσει στο ότι φτάσαμε το 2021 να ήταν μια χρονιά ρεκόρ στην έκδοση των συντάξεων.
Δεν μπορώ όμως να κάνω πολιτική ακολουθώντας τους εραστές της ακινησίας. Δεν μπορώ να κάνω πολιτική υιοθετώντας απλώς τη συνέχιση πολιτικών που οδήγησαν τον ΕΦΚΑ να έχει μόνος τους το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Στον ΕΦΚΑ χρειάζονται τομές κοινής λογικής με ανθρώπους που αγκαλιάζουν ένα πνεύμα κοινής λογικής. Με αυτούς τους ανθρώπους θα προχωρήσουμε και είμαι βέβαιος ότι είναι η συντριπτική πλειονότητα και μέσα στον ίδιο τον ΕΦΚΑ.
Σ’ αυτόν τον φοβερά προβληματικό Οργανισμό κάτι έχει ξεκινήσει να αλλάζει. Με όλους τους πραγματικά προοδευτικούς ανθρώπους μέσα στον ΕΦΚΑ θα ολοκληρώσουμε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια εκσυγχρονισμού. Και είμαι βέβαιος ότι σε μερικά χρόνια όλοι θα λέμε «είμαι περήφανος που συμμετείχα κι εγώ στο να αντιμετωπιστεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης».
Ανάρτηση στο Facebook: