Για να επιτευχθεί η Jinba Ittai εμπειρία οδήγησης ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια, η Mazda σχεδίασε έξυπνες τεχνολογίες νέας γενιάς όπως το σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel-drive (AWD) που λειτουργεί σε συνδυασμό με το G-Vectoring Control (GVC) για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών.
Εξελιγμένο Σύστημα 4κίνησης i-Activ AWD
Χάρη στο πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου και τις νέες τεχνολογίες μείωσης των τριβών, το σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς i-Activ AWD της Mazda, εξασφαλίζει ιδανική σταθερότητα και ηρεμία στην οδήγηση ανεξάρτητα με τις συνθήκες, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα και σε πραγματικές συνθήκες, οικονομία παραπλήσια με ενός οχήματος με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Το εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης i-Activ AWD της Mazda διαθέτει λειτουργία αναγνώρισης φορτίου και στους 4 τροχούς και συνεργάζεται αρμονικά με το GVC, ρυθμίζοντας την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, ενισχύοντας το βαθμό πρόσφυσης ανεξάρτητα με το σενάριο οδήγησης. Περιορίζει επίσης το συνολικό ποσοστό των μηχανικών απωλειών και συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου.
Οι νέες τεχνολογίες περιορισμού των τριβών περιλαμβάνουν ένα ελαστικό αποσβεστήρα στο εσωτερικό της μονάδας παραγωγής ισχύος που μειώνει σημαντικά τις διακυμάνσεις της ροπής εισόδου που αποστέλλονται στο σύστημα μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς, και μια νέα ρύθμιση που εφαρμόζει μια μικρή διαφορά στην κατανομή της δύναμης πέδησης μεταξύ εμπρός και πίσω διαφορικού. Έτσι, ρυθμίζοντας γρήγορα την κατανομή ροπής μόνο όταν είναι απαραίτητο, το σύστημα προσφέρει θετική απόκριση και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Το πίσω διαφορικό μειώνει τη μηχανική απώλεια υιοθετώντας ρουλεμάν και τη χρήση λαδιού χαμηλού ιξώδους, μαζί με μία διάταξη που αποθηκεύει λάδι στο πάνω μέρος του, και παρέχει μόνο την απαραίτητη ποσότητα όπου και όταν απαιτείται. Ενεργώντας σε συνδυασμό, αυτές οι λύσεις αυξάνουν την ακρίβεια της μονάδας ελέγχου του συστήματος AWD μειώνοντας σημαντικά τις συνολικές μηχανικές απώλειες.
Στην αρχή της στροφής, το σύστημα AWD θα διατηρήσει την υπάρχουσα κατανομή ροπής εμπρός / πίσω για να δώσει προτεραιότητα στην καλύτερη απόκριση στη στροφή, μέσω του ελέγχου ροπής της μονάδας GVC. Μετά την αρχική ενεργοποίηση, το σύστημα AWD αυξάνει σταδιακά το ποσοστό της ροπής που αποστέλλεται στους πίσω τροχούς για να επιτύχει ουδέτερη συμπεριφορά και πιο σταθερή πορεία του αυτοκινήτου.
Ο συγχρονισμός με το GVC βελτιώνει επίσης σημαντικά την απόκριση των πίσω τροχών και τη γραμμικότητα σε σχέση με τις εντολές του οδηγού στο γκάζι. Κατά την επιτάχυνση, περισσότερη ροπή κατανέμεται στους πίσω τροχούς, καθώς αυξάνεται το κατακόρυφο φορτίο. Κατά την επιβράδυνση, παρέχεται περισσότερη ροπή στους μπροστινούς τροχούς για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης πρόσφυσης και των τεσσάρων τροχών. Βελτιώνει επίσης τη δυνατότητα ελέγχου, οπότε το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πιστά στις εντολές του οδηγού.
Το σύστημα AWD προσφέρεται στα μοντέλα CX-5, CX-30 και Mazda3.
G-Vectoring Control Plus (GVC Plus)
Το GVC Plus ενσωματώνει μία τεχνολογία που ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα χρησιμοποιώντας, εκτός από τον κινητήρα, και τα φρένα ώστε να ελέγξει απευθείας τις τάσεις περιστροφής του αυτοκινήτου περί τον κάθετο άξονά του.
Καθώς ο οδηγός βγαίνει από μία στροφή επιστρέφοντας το τιμόνι στην ευθεία, το GVC Plus ασκεί ελαφριά δύναμη πέδησης στους εξωτερικούς τροχούς, παρέχοντας μια σταθεροποιητική ροπή που βοηθά στην επαναφορά του αυτοκινήτου στην ευθεία. Το σύστημα πραγματοποιεί σταθερά ομαλές μεταβάσεις στις τάσεις εκτροπής ακόμη και κάτω από συνθήκες μεγάλων δυνάμεων κατά το στρίψιμο, βελτιώνοντας την ικανότητα του αυτοκινήτου να ακολουθεί με ακρίβεια τις απότομες αλλαγές διεύθυνσης και τις γωνίες εξόδου.
Εκτός από τη βελτίωση του χειρισμού σε ελιγμούς αποφυγής σύγκρουσης έκτακτης ανάγκης, το GVC Plus προσφέρει μια αίσθηση σιγουριάς κατά την αλλαγή λωρίδων σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και κατά την οδήγηση σε χιόνι ή σε ολισθηρό οδόστρωμα.
Το σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) προσφέρεται σε όλα τα μοντέλα Mazda.