Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην εξαιρετικά προηγμένη και εξελιγμένη αρχιτεκτονική της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).
Αυτό το πρωτοποριακό crossover -το πρώτο BEV που κυκλοφόρησε στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας σχεδίασης της Kia «Opposites United»- χαρακτηρίζεται από ένα EV σχεδιασμό υψηλής τεχνολογίας προσανατολισμένο στο μέλλον. Κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με δυνατότητα επιλογής πολλαπλών εκδόσεων κινητήρα και υψηλής αυτονομίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ικανότητα φόρτισης υψηλής τεχνολογίας 800V σημαίνει ότι το EV6 μπορεί να ολοκληρώσει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 % έως το 80 % σε μόλις 18 λεπτά. Η έκδοση GT, που έχει σχεδιαστεί για τους οδηγούς που αναζητούν συναρπαστικές επιδόσεις, επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.
Το EV6 είναι το πρώτο BEV που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Kia βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και αποτελεί την πρώτη φάση της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νέο motto «Movement that inspires».
Με το EV6 ξεκινά η εφαρμογή της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας για τα οχήματα BEV, plug-in hybrid (PHEVs) και υβριδικά (HEVs) ώστε να καλυφθεί το 40 % των συνολικών πωλήσεων της Kia έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες για αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Ως μέρος αυτού, η Kia στοχεύει το 2030 να αυξήσει τις πωλήσεις BEV στις 920.000 μονάδες και να γίνει ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής. Έως το 2025 η Kia σχεδιάζει να ενισχύσει την γκάμα EV με 11 μοντέλα BEV, το πρώτο από τα οποία είναι το EV6. Από αυτά τα 11, τα επτά θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική E-GMP, ενώ τέσσερα θα είναι EV που θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.
EV6 – κανένας συμβιβασμός στην απόδοση
Σχεδιασμένο στην ολοκαίνουργια, υπερσύγχρονη πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) της Kia το EV6 προσφέρει τα καλύτερα χαρακτηριστικά για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίχως συμβιβασμούς.
Ενώ τα περισσότερα BEV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά περιορίζονται σε δυνατότητες λόγω της βάσης τους πάνω σε πλατφόρμες που αρχικά δημιουργήθηκαν για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το EV6 έχει βελτιστοποιηθεί από την αρχή ως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ωφελημένο από τις εξελιγμένες τεχνολογικά και μηχανολογικά προδιαγραφές της E-GMP. Ως αποτέλεσμα, το EV6 συνδυάζει την απαράμιλλη απόδοση του με εκρηκτικές επιδόσεις, με την ταχεία φόρτιση.
Η ειδική αρχιτεκτονική της E-GMP διασφαλίζει ότι το EV6 επωφελείται από τα βέλτιστα χαρακτηριστικά οδήγησης χάρη και στην ισορροπημένη αναλογία βάρους 53:47 -μια κορυφαία αναλογία για BEV. Αυτό επιτεύχθηκε με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης.
Σχεδιασμένο και εξελιγμένο από το μηδέν, το EV6 ξεπερνά κάποια εγγενή μειονεκτήματα που υπάρχουν στα χαρακτηριστικά οδήγησης πολλών άλλων BEV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικά επιθετικού ρυθμού επιτάχυνσης και της απόκρισης στο γκάζι. Οι προηγμένοι υδραυλικοί σύνδεσμοι που συνδέουν το πίσω υποπλαίσιο με το βασικό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της οδηγικής απόδοσης του EV6 και αντισταθμίζει το συνολικό βάρος που συνήθως χαρακτηρίζει τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Το EV6 έχει άριστη απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες οδήγησης χάρη στις τέσσερις προηγμένες λειτουργίες κίνησης – Eco, Normal, Sport ή Snow- τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη. Λειτουργίες όπως η χαρτογράφηση ροπής, το σύστημα διεύθυνσης, το ESC και τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας, τα διαχειρίζεται η ευφυής τεχνολογία κίνησης του αυτοκινήτου για να παρέχουν την ιδανική οδηγική εμπειρία ανά πάσα στιγμή.
Για τις AWD εκδόσεις του EV6, ένα σύστημα ενεργοποίησης αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) εξασφαλίζει πάντα μια ομαλή μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών πίσω κίνησης (RWD) και της τετρακίνησης (AWD) χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εναλλαγή. Ο πίσω άξονας λειτουργεί ως ο βασικός για την κίνηση με τον μπροστινό να λειτουργεί όταν χρειάζεται. Το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Στη λειτουργία AWD, το DAS συνδέεται για να βελτιώσει την ισχύ και τη σταθερότητα οδήγησης. Η ενεργοποίηση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μπορεί να γίνει μέσα σε 0,4 δευτερόλεπτα συνδέοντας και αποσυνδέοντας τον συμπλέκτη στον κινητήριο άξονα χρησιμοποιώντας έναν ενεργοποιητή/ μοτέρ. Κατά τη μετάβαση στη λειτουργία RWD, η τεχνολογία DAS βελτιώνει την αυτονομία έως και 8% και ταυτόχρονα επιτρέπει πιο δυναμική και σπορ οδήγηση.
Περαιτέρω έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV6 δίνει μια προηγμένη διάταξη αμορτισέρ που συνδυάζει σπορ οδήγηση και υψηλά επίπεδα άνεσης. Η νέα τεχνολογία ενσωματώνει τα συνηθισμένα συστήματα αμορτισέρ και ανάρτησης, αλλά προσθέτει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της πίεσης κατά την επαναφορά. Αυτή η καινοτομία προσφέρει μια σταθερή και σπορ οδήγηση στις χαμηλότερες συχνότητες ταλάντωσης και μια ομαλή και άνετη οδήγηση σε υψηλότερες συχνότητες. Η τεχνολογία αυτή γίνεται αισθητή στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές, ενώ στο άλλο άκρο σε οδοστρώματα με έντονες ανωμαλίες και λακκούβες.
Το EV6 διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού, ενώ βελτιώνει την οδήγηση και το κράτημα χάρη στην αυξημένη ακαμψία.
Ασύλληπτες επιδόσεις με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά
Εξοπλισμένο με δύο υψηλούς απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες 430 kW, το EV6 GT ανάγει τις ηλεκτρικές επιδόσεις σε άλλο επίπεδο. Το EV6 GT διατίθεται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh μεγάλης αυτονομίας. Με μέγιστη απόδοση ροπής 740 Nm, το EV6 GT επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης συμπληρώνει το προηγμένο σύνολο του EV6 GT.
Η έμφαση στη σπορ οδήγηση και στις επιδόσεις επεκτείνεται σε όλη την οικογένεια EV6 και δεν περιορίζεται μόνο στην κορυφαία έκδοση. Συγκεκριμένα, η γκάμα του EV6 προσφέρει μια επιλογή από πολλαπλές πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις κινητήρων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών μεγάλης (77,4 kWh) και τυπικής αυτονομίας (58,0 kWh).
Η έκδοση 2WD 77,4 kWh μπορεί να διανύσει έως και 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 605 Nm διαθέσιμη στην έκδοση AWD, αυτή η έκδοση του EV6 μπορεί να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 PS).
Ταχύτατη φόρτιση 800V
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, σε όλες τις εκδόσεις παραλλαγές, ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh.
Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (ICCU). Το ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kW ισχύος που επιτρέπει την φόρτιση από την μπαταρία του οχήματος μέσω ενός απλού προσαρμογέα που μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα. Το βύσμα προσαρμογέα θα είναι συγκεκριμένο, επιτρέποντας στο EV6 να φορτίζει οτιδήποτε: από εξωτερικές οικιακές συσκευές έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες.
Στο εσωτερικό της καμπίνας, μια εύχρηστη θύρα φόρτισης που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίζουν συσκευές από την μπαταρία του οχήματος χωρίς να χρειάζονται επιπλέον προσαρμογείς.
Επιπλέον, το EV6 έχει σχεδιαστεί για να ρυμουλκεί έως και 1.600 κιλά όταν είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 77,4 kWh, σε εκδόσεις RWD και AWD. Για όσους επιλέξουν την έκδοση μπαταρίας 58 kWh, το EV6 προσφέρει έως και 750 κιλά δυνατότητα έλξης ρυμούλκησης. Όποια και αν είναι η επιλογή, το EV6 προσφέρει ισχυρή απόδοση για μακρινά ταξίδια μηδενικών εκπομπών με την οικογένεια.
Η λειτουργία Utility Mode επιτρέπει σε σημαντικά συστήματα να συνεχίσουν να λειτουργούν όταν το αυτοκίνητο είναι απενεργοποιημένο. Κατά την Utility Mode, η μπαταρία υψηλής τάσης τροφοδοτεί τον κλιματισμό, τα φώτα και το σύστημα ψυχαγωγίας χωρίς κανέναν κίνδυνο εξάντλησης της μπαταρίας 12V.
Ανάκτηση ενέργειας
Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Το σύνολο περιλαμβάνει προαιρετικά μία αποδοτική αντλία θερμότητας της πιο πρόσφατης γενιάς, η οποία εκμεταλλεύεται τις απώλειες θερμότητας από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό εξασφαλίζει ότι ακόμη και στους -7 βαθμούς Κελσίου, το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει το 80% της αυτονομίας του, όπως σε συνθήκες με 25 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης, παρουσιάζεται η πιο πρόσφατη γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο λειτουργεί με διακόπτες πίσω από το τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να μπορούν γρήγορα και εύκολα να ελέγχουν τον βαθμό επιβράδυνσης του αυτοκινήτου ώστε να ανακτήσουν κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και την απόδοση του συστήματος. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (0, από το 1 έως το 3, i-PEDAL ή auto mode). Η λειτουργία i-PEDAL επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και ταυτόχρονα επιτρέπει στον οδηγό να επιβραδύνει ήπια το αυτοκίνητο δίχως να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ φρένου.
Νέος σχεδιαστικός προσανατολισμός
Το EV6 σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία design της μάρκας, «Opposites United», η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα. Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του σχεδιασμού βρίσκεται μια νέα οπτική ταυτότητα που προκαλεί θετικές δυνάμεις και φυσική ενέργεια, με αντίθετους συνδυασμούς έντονων στοιχείων και ανάγλυφων επιφανειών.
Με στόχο να προσφέρει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία των crossover, η έκδοση GT του EV6 προσφέρει ένα ξεχωριστό, εντυπωσιακό εξωτερικό με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, καθώς και πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης από ένα ηλεκτρικό Kia.
Στο εμπρός μέρος η «μάσκα τίγρης» της Kia έχει επανασχεδιαστεί για την ψηφιακή εποχή. Αποτελώντας μέρος αυτού του «Digital Tiger Face», τα φώτα ημέρας έχουν μια κομψή, σύγχρονη εμφάνιση και περιλαμβάνουν ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Από κάτω ένας χαμηλά τοποθετημένος αεραγωγός διευρύνει οπτικά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας τη high tech εικόνα του.
Το προφίλ διαθέτει μια σιλουέτα εμπνευσμένη από τα crossover, η οποία είναι μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική. Στο κάτω μέρος των θυρών υπάρχει μια χαρακτηριστική γραμμή η οποία στη συνέχεια έχει μια κλίση προς τα πάνω και προς τους θόλους των πίσω τροχών έτσι ώστε το προφίλ του αυτοκινήτου να επιμηκύνεται οπτικά. Σχεδιασμένο εν μέρει έτσι ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική απόδοση, έχει μια πίσω κολώνα με έντονη κλίση και ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο που φαίνεται να επεκτείνει την επιφάνεια του παραθύρου. Πάνω από αυτό υπάρχει μια αεροτομή οροφής τύπου πτέρυγας που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς το σπόιλερ που βρίσκεται χαμηλότερα και πάνω από τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα του αυτοκινήτου.
Εμπνευσμένο εσωτερικό
Ο εσωτερικός σχεδιασμός, ξεχωριστός στα πλαίσια της εποχής των EV, επωφελείται σημαντικά από τη χρήση της ειδικής πλατφόρμας E-GMP της Kia. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του EV6, το μεταξόνιο των 2.900 mm έχει ως αποτέλεσμα οι χώροι στο εσωτερικό να είναι ανάλογοι πολλών SUV μεσαίου μεγέθους.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η υψηλής τεχνολογίας καμπύλη οθόνη του συστήματος infotainment. Η καθαρή σχεδίαση της ευρείας οθόνης και του ταμπλό δίνει στο εσωτερικό μια αίσθηση ευρύτητας. Όσοι κάθονται μπροστά απολαμβάνουν μια λιτή, μινιμαλιστική αρχιτεκτονική ταμπλό που τονίζει την αξιοσημείωτη αίσθηση του χώρου της καμπίνας. Καθώς δεν υπάρχει ανάγκη για ένα κεντρικό τούνελ μετάδοσης το επίπεδο δάπεδο του EV6 παρέχει σε όσους κάθονται πίσω 990 χιλιοστά χώρο για τα πόδια τους εξασφαλίζοντας εξαιρετική άνεση.
Ένα καινοτόμο νέο σύστημα HVAC (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός) βελτιώνει περαιτέρω την άνεση των επιβατών. Με την ενσωμάτωση μιας αρχιτεκτονικής HVAC που διαχωρίζεται σε ότι είναι εντός και εκτός της καμπίνας, το μέγεθος του εσωτερικού τμήματος του συστήματος HVAC μειώνεται κατά 55%. Αυτή η βέλτιστη διάταξη εξασφαλίζει μια πιο λεπτή σχεδίαση του ταμπλό και κατά συνέπεια μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βέλτιστη απόδοση ψύξης.
Τα ειδικά καθίσματα επιτρέπουν στον οδηγό και το συνοδηγό να χαλαρώνουν με απόλυτη άνεση και πολυτέλεια όταν το EV6 είναι σταθμευμένο ή φορτίζει. Με το πάτημα ενός κουμπιού, τα καθίσματα θα σηκωθούν και θα ανακληθούν βελτιστοποιώντας τη στάση αλλά και την κατανομή της πίεσης του σώματος, επιτρέποντας στους επιβάτες να τεντωθούν, να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να κοιμηθούν. Ο ελαφρύς και λιγότερο ογκώδης σχεδιασμός τους αυξάνει περαιτέρω τον εσωτερικό χώρο του EV6.
Σε όλη την καμπίνα του EV6 χρησιμοποιούνται κορυφαία υλικά ώστε να δημιουργείται μια φιλόξενη αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα η επιλογή τους έχει γίνει και με γνώμονα τη μέγιστη αντοχή. Έχουν χρησιμοποιηθεί βιώσιμα υλικά, από επενδύσεις από vegan δέρμα ή ειδικά υφάσματα καθισμάτων μέχρι και μοκέτες από ανακυκλωμένα πλαστικά, που είναι ισοδύναμα με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού 500ml.
Όλα τα βασικά χειριστήρια του EV6 βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό για μια διαισθητική οδηγική εμπειρία. Ο επιλογέας Shift-By-Wire, που εξοικονομεί χώρο, είναι τοποθετημένος βολικά στην κεντρική κονσόλα και δίπλα στο κουμπί εκκίνησης του EV6, ενώ το κομψό τιμόνι ενσωματώνει τους βασικούς διακόπτες ADAS για μέγιστη λειτουργικότητα. Οι διακόπτες αφής για το θερμαινόμενο τιμόνι του EV6 αλλά και για τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα βρίσκονται επίσης σε κοντινή απόσταση για βέλτιστη άνεση του χρήστη.
Το EV6 διαθέτει έξυπνη και ευέλικτη διαμόρφωση του εσωτερικού του καθώς και πολλούς χώρους αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένου του πορτμπαγκάζ των έως και 520 λίτρων (VDA) με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς στη θέση τους. Με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα, η χωρητικότητά του αυξάνεται σε περίπου 1.300 λίτρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει και εμπρός χώρο αποσκευών το οποίο παρέχει έως και 52 λίτρα επιπλέον χώρο αποθήκευσης για τις 2WD εκδόσεις και 20 λίτρα για τις AWD.
Τα ηχομονωτικά υλικά στο δάπεδο, στους θόλους των τροχών, τις πόρτες και την πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και τα λάστιχα μειώνουν το θόρυβο από το δρόμο και τον αέρα, δημιουργώντας έναν ήσυχο και γαλήνιο χώρο για όλους τους επιβάτες. Ένα ακουστικό παρμπρίζ και αντίστοιχα κρύσταλλά παραθύρων βελτιώνουν περαιτέρω την εμπειρία μετακίνησης εξασφαλίζοντας στο EV6 μια ακουστική βαθμολογία αντίστοιχη με premium μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας.
Κορυφαία τεχνολογία
Το EV6 εισάγει μια σειρά τεχνολογιών που ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία. Είναι σχεδιασμένα για να κάνουν τα ταξίδια ασφαλέστερα, ευκολότερα και λιγότερο αγχωτικά.
Το υψηλής τεχνολογίας σύστημα ψυχαγωγίας περιλαμβάνει δύο καμπύλες ευρείες οθόνες υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών, οι οποίες διαθέτουν πάνελ λεπτής μεμβράνης που χρησιμοποιούν νέες δομές και προηγμένη τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης από το φως. Ο πίνακας οργάνων και το σύστημα infotainment συνδέονται σαν να είναι τυλιγμένα γύρω από ένα σώμα από ενισχυμένο κρύσταλλο. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια προσαρμόσιμη οθόνη- πίνακας οργάνων που παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, την υπολειπόμενη αυτονομία και την κατάσταση φόρτισης. Το Adjacent είναι μια κεντρική οθόνη που συνδυάζει τα συστήματα πλοήγησης και infotainment καθώς και το μενού. Αυτό το ζεύγος οθονών χωρίς πλαίσιο διαθέτει φιλμ μείωσης του φωτός και λειτουργίες «αυτόματης φωτεινότητας» προκειμένου να είναι εύκολα αναγνώσιμες σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.
Η προηγμένη ενσωματωμένη τεχνολογία εξοικειώνει ομαλά τον οδηγό με το EV6 μέσω του προηγμένου συστήματος head-up display (HUD) με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) – τεχνολογία που συνήθως διατίθεται από premium μάρκες. Η απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ του GPS, της ενσωματωμένης κάμερας και των συστημάτων HUD προβάλει λεπτομερείς οδηγίες σε απόσταση 7,5 μέτρων πάνω στο δρόμο, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να κοιτά πάντα μπροστά. Το HUD επαυξημένης πραγματικότητας και οι δύο οθόνες παρέχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός για να έχει μια ευχάριστη και εμπνευσμένη οδήγηση χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξει κάπου αλλού.
Διαθέσιμο είναι και ένα δυνατό surround ηχοσύστημα Meridian® 14 ηχείων, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ένα Kia BEV, εξασφαλίζοντας μια πραγματικά συναρπαστική εμπειρία ήχου. Το ηχοσύστημα των 14 ηχείων έχει εξελιχθεί από τους ειδικούς της Meridian και διαθέτει αρκετές από τις τεχνολογίες επεξεργασίας ψηφιακού σήματος (DSP) της βρετανικής εταιρείας που είναι πρωτοπόρος στον ήχο. Η βασική φιλοσοφία ήχου της Meridian έχει ενσωματωθεί στο EV6, επιτρέποντας στους πελάτες να απολαμβάνουν φυσικό, ζωντανό και αυθεντικό ήχο εν κινήσει.
Το σύστημα ηχείων προσφέρει επίσης το Active Sound Design (ASD), μια νέα λειτουργία της Kia που παρέχει στους οδηγούς ηχητική ανατροφοδότηση ανάλογα με την κίνηση, ενώ ελέγχεται μέσω μιας διεπαφής.
Κορυφαία συστήματα ασφάλειας και άνεσης
Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η άνεση στον αυτοκινητόδρομο, το EV6 διαθέτει το πιο εξελιγμένο Highway Driving Assist (Υποστήριξη Κίνησης σε Αυτοκινητόδρομο) της Kia με υποστήριξη αλλαγής λωρίδας (HDA 2). Χρησιμοποιώντας ραντάρ που είναι τοποθετημένα περιφερειακά στο αυτοκίνητο, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει μια καθορισμένη απόσταση και ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα ενώ η τεχνολογία Lane Following Assist (LFA) τοποθετεί το αυτοκίνητο στο μέσο της λωρίδας του. Χρησιμοποιώντας το Smart Cruise Control που βασίζεται στην πλοήγηση με έλεγχο στροφών (NSCC-C), το σύστημα μπορεί να μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου στις στροφές και να επαναφέρει την ταχύτητα μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Σε περίπτωση παρακείμενου οχήματος που κινείται σε κοντινή απόσταση, το HDA 2 βοηθά προσαρμόζοντας την πορεία του EV6 ώστε να περιοριστεί κάθε πιθανός κίνδυνος σύγκρουσης. Η αλλαγή λωρίδας είναι επίσης τώρα πιο εύκολη από ποτέ. Με τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι και πάνω από μια ορισμένη ταχύτητα, ένα κλικ του μοχλού των φλας θα μετακινήσει αυτόματα το αυτοκίνητο στην αντίστοιχη λωρίδα.
Το EV6 διαθέτει συστήματα παρακολούθησης τυφλού σημείου (Blind-Spot View Monitor- BVM) και συστήματα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision Avoidance Assist- BCA) για να διασφαλίζεται ότι οι αλλαγές λωρίδας γίνονται πάντα με ασφάλεια. Η BVM λειτουργεί ως ένα δεύτερο ζευγάρι ματιών, εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία του οδηγού αριστερά και δεξιά, εμφανίζοντας μια εικόνα υψηλής ευκρίνειας στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών του EV6. Το BCA χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιήσει τον οδηγό ότι πλησιάζει κάποιο όχημα, με το σύστημα να ενεργοποιεί τα φρένα εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης κατά τους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας.
Η ασφαλής πλοήγηση σε διασταυρώσεις, ιδιαίτερα σε εκείνες με πολλές λωρίδες, μπορεί συχνά να είναι μια αγχωτική εμπειρία για πολλούς οδηγούς. Το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) της Kia περιλαμβάνει πλέον λειτουργίες στροφής σε διασταύρωση και διάσχιση διασταύρωσης που στοχεύουν στην παροχή μέγιστης προληπτικής ασφάλειας κατά την πλοήγηση σε διασταυρώσεις. Εάν το φλας του EV6 είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα θα προειδοποιήσει τον οδηγό εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με επερχόμενο όχημα. Αντίστοιχα υπάρχει προειδοποίηση εάν υπάρχει κίνδυνος από οχήματα που πλησιάζουν από αριστερά ή δεξιά όταν ο οδηγός κινείται ευθεία σε διασταύρωση. Εάν ο κίνδυνος αυξηθεί το σύστημα θα προειδοποιήσει τον οδηγό και θα ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα για να αποφευχθεί σύγκρουση.
Το κλειδί για την ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι η ικανότητα να βλέπεις και να σε βλέπουν. Προκειμένου να προσφέρει τα καλύτερα επίπεδα φωτισμού, το Kia EV6 διαθέτει το νέο Ευφυές Σύστημα εμπρός φωτισμού (Intelligent Front-lighting System- IFS), μια τεχνολογία που επιτρέπει σε κάθε LED να ανάβει ανεξάρτητα για να προσφέρει μια μεγάλης ακρίβειας εμπειρία φωτισμού. Το IFS επιτρέπει στον οδηγό να ταξιδεύει με μόνιμα ενεργούς τους προβολείς χωρίς κανέναν κίνδυνο να τυφλώσει όσους κινούνται στο αντίθετο ρεύμα. Μια εμπρός κάμερα με τεχνολογία αναγνώρισης οχήματος μειώνει ή αυξάνει την ένταση φωτός κάθε μεμονωμένου LED, ενισχύοντας την ορατότητα προς τα εμπρός του οδηγού προστατεύοντας παράλληλα όσους κινούνται απέναντι.
Η προειδοποίηση συγκέντρωσης οδηγού (Driver Attention Warning- DAW) και η έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Assist- ISLA) έχουν προστεθεί στα συστήματα ADAS που αυξάνουν τον ασφάλεια του οδηγού στο δρόμο. Το DAW προσδιορίζει το επίπεδο προσοχής του οδηγού αναλύοντας το στυλ οδήγησης και το χρόνο που βρίσκεται στο δρόμο. Το σύστημα θα συστήσει ένα διάλειμμα μέσω ενός προειδοποιητικού μηνύματος στον πίνακα οργάνων όταν το επίπεδο προσοχής του οδηγού πέσει κάτω από το «1» στην κλίμακα των 5 σημείων. Το ISLA «διαβάζει» τα σήματα κυκλοφορίας και τις πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης για να ενημερώσει τον οδηγό για το τρέχον όριο ταχύτητας ενώ παρέχει και άλλες βασικές πληροφορίες. Όταν ενεργοποιηθεί, το ISLA θα χρησιμοποιήσει μια οπτική και ηχητική προειδοποίηση για να ειδοποιήσει τον οδηγό για μια αλλαγή στις συνθήκες.
Οι ελιγμοί γίνονται εύκολοι
Ο χώρος στάθμευσης και άλλοι δυνητικά δύσκολοι ελιγμοί διευκολύνονται με το Surround View Monitor (SVM). Οι κάμερες εμφανίζουν θέα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, με την προβολή να γίνεται στην οθόνη του συστήματος infotainment του EV6.
Η κίνηση με όπισθεν για έξοδο από στενό χώρο είναι επίσης πιο ασφαλής χάρη στην Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA). Αυτό το σύστημα υψηλής τεχνολογίας ανιχνεύει επερχόμενα οχήματα που πλησιάζουν από κάθε πλευρά όταν κάνουν όπισθεν. Εάν εντοπιστεί πιθανότητα σύγκρουσης το σύστημα θα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.
Για τις ίδιες στενές θέσεις στάθμευσης, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Remote Smart Parking Assist (RSPA) του EV6 προκειμένου να αποφύγουν πλήρως την ταλαιπωρία. Το RSPA είναι μια λειτουργία που επιτρέπει στο όχημα να σταθμεύει αυτόνομα, είτε ο οδηγός βρίσκεται είτε όχι στο όχημα. Χρησιμοποιώντας κάμερες surround και αισθητήρες υπερήχων, το EV6 μπορεί να επισημάνει μια θέση στάθμευσης κατάλληλου μεγέθους και να οδηγηθεί αυτόματα στο χώρο, με αυτόματο έλεγχο γκαζιού, φρένων και αλλαγής ταχυτήτων. Επιπλέον, το RSPA μπορεί να σταθμεύσει το όχημα τόσο σε κάθετους όσο και σε παράλληλους χώρους στάθμευσης.
Μόλις σταθμεύσετε και αν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων ανοίξουν τις πόρτες για να αποβιβαστούν, το σύστημα Safe Exit Assist (SEA) της Kia θα προειδοποιήσει αυτόματα και θα κλειδώσει την πόρτα εάν εντοπιστεί όχημα που πλησιάζει από την πίσω πλευρά στο τυφλό σημείο του EV6, μειώνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης και αυξάνοντας την ασφάλεια στο τέλος ενός ταξιδιού.
Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία, το EV6 διαθέτει επίσης το Smart Power Tailgate της Kia. Την ηλεκτρική πέμπτη πόρτα. Έχοντας το Έξυπνο Κλειδί (Smart Key) του EV6 στην τσέπη και πλησιάζοντας το πίσω μέρος του το σύστημα θα αναγνωρίσει το κλειδί και θα ανοίξει αυτόματα την πέμπτη πόρτα, επιτρέποντας εύκολη και βολική πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ – κάτι που είναι θαυμάσιο για όσους έχουν τα χέρια τους γεμάτα. Η είσοδος χωρίς κλειδί με το ευαίσθητο στην αφή μπουτόν εισόδου και τα προγραμματιζόμενα προφίλ οδηγών καθιστούν κάθε αλληλεπίδραση με το EV6 βολική και διαισθητική.
Κάθε πτυχή του EV6 έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τον οδηγό και να καθιστά την ιδιοκτησία EV μια βιώσιμη επιλογή διαθέσιμη σε όλους. Με την επταετή εγγύηση της Kia και την εξαιρετική θέση της στην αγορά, το EV6 θα αλλάξει ριζικά το τοπίο των EVs.
EV6: Η αρχή του ταξιδιού
Η Kia στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις BEV σε 920.000 μονάδες το 2030 και να γίνει η κορυφαία εταιρεία παγκόσμιας βιώσιμης ηλεκτρικής κινητικότητας. Η Kia σχεδιάζει να παρουσιάσει 11 BEV έως το 2026, το πρώτο από τα οποία είναι το EV6. Από αυτά τα 11 νέα μοντέλα τα επτά θα βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP και τέσσερα θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.
Dimensions | ||||||
(Europe model) | EV6 | EV6 GT-line | EV6 GT | |||
Wheelbase | 2,900 mm | 2,900 mm | 2,900 mm | |||
Length | 4,680 mm | 4,695 mm | 4,695 mm | |||
Width | 1,880 mm | 1,890 mm | 1,890 mm | |||
Height | 1,550 mm | 1,550 mm | 1,545 mm | |||
Cargo | ||||||
Boot/trunk space
*EV6 / EV6 GT-line |
520 L without luggage board option
1300 L (*when second-row seats are fully folded) |
|||||
Front trunk
|
Non-NA model: 52 L (2WD) or 20 L (AWD)
*North America model: 20 L (both AWD & 2WD) |
|||||
Performance | ||||||
Platform | Electric-Global Modular Platform | |||||
EV6 EV6 GT-line |
Long Range 77.4-kWh Battery |
AWD | Power | 239-kW (Front & Rear combined) | ||
Torque | 605-Nm (Front & Rear combined) | |||||
2WD | Power | 168-kW Rear | ||||
Torque | 350-Nm Rear | |||||
Standard Range
58.0-kWh Battery
|
2WD | Power | 125 kW Rear | |||
Torque | 350 Nm Rear | |||||
EV6
GT |
Long Range
77.4-kWh Battery |
AWD | Power | 430 Kw (Front & Rear combined) | ||
Torque | 740 Nm (Front & Rear combined) | |||||
Features | ||||||
Supported Charging Infrastructure | 400 V and 800 V (No need for additional adapters) | |||||
Ultra-fast Charging (800V) | 10 % to 80 % in 18 minutes of charge
100 km of range (WLTP) in 4.5 minutes of charge |
KIA-EV6-timokatalogos-220114 (3)