Η είδηση δεν είναι μόνο πως εντός των ημερών προκηρύσσεται το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Ακόμα σημαντικότερο είναι πως ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, αποφάσισε πως θα μπει τέλος στο σαθρό μοντέλο υλοποίησης των έργων σιδηροδρόμου εξαιτίας του οποίου δεν έχει παραδοθεί πλήρως ούτε ένα χιλιόμετρο δικτύου, αν και μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί περί τα 5 δισ. ευρώ. Με το νέο μοντέλο, που θα εφαρμοστεί στα έξι σιδηροδρομικά έργα, οι ανάδοχοι θα παραδίδουν κάθε τμήμα «με το κλειδί στο χέρι», δηλαδή έτοιμο να λειτουργήσει. Δεν θα γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για την υποδομή, άλλος για την ηλεκτροκίνηση ή ένας ακόμα για την τηλεδιοίκηση.
Τα νέα έργα συνδέουν τα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο προκειμένου να ενισχυθεί ουσιαστικά ο ρόλος του ως κόμβου στο διαμετακομιστικό εμπόριο.
Ο κατάλογος ξεκινά με την αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης – ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Θεσσαλονίκη – Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ., η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και η κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ., η κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390,5 εκατ., και νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. Τον κατάλογο συμπληρώνει η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. Οι διαγωνισμοί προωθούνται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.