Black Friday: Στο 80% με 85% της ίδιας περιόδου του 2019 ο τζίρος

Ρόλο στην πορεία της Black Friday διαδραμάτισε και η κακοκαιρία της Παρασκευής

Στο 80% έως 85% εκείνης του 2019 διαμορφώνεται η κίνηση την εβδομάδα της Black Friday.

 

Η κίνηση ήταν αυξημένη σε σχέση με πέρυσι και θεωρείται ικανοποιητική για δύο λόγους:

Πρώτον, υπήρχε περιορισμένη διαθεσιμότητα σε σχέση με άλλα χρόνια λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και

Δεύτερον, λόγω αυτής της περιορισμένης διαθεσιμότητας αγαθών, οι εκπτώσεις δεν ήταν… γενναίες

«Φέτος, δεν υπήρξαν οι εξαλλοσύνες του παρελθόντος, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν εμπορεύματα», παραδέχεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) Αντώνης Μακρής. Ο ίδιος σημειώνει ότι καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονται, η λιανική πώληση πρέπει να διατηρήσει αποθέματα ενόψει και των Χριστουγέννων όπου δεν αναμένεται μέχρι τότε, να έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα κι επομένως να υπάρξουν ισχυρές ανατροφοδοτήσεις της αγοράς με νέα αγαθά. Και όπου θα υπάρξει ανατροφοδότηση αυτή θα γίνει σε υψηλότερες τιμές απ’ ό,τι στο παρελθόν λόγω των ανατιμήσεων της ενέργειας, του μεταφορικού κόστους κ.ο.κ.

Ακόμη, ρόλο στην πορεία της Black Friday διαδραμάτισε και η κακοκαιρία της Παρασκευής, παρόλο που όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της αγοράς, ο καιρός του Σαββάτου που προσφέρονταν για ψώνια, ως ένα βαθμό αναπλήρωσε τις απώλειες της Παρασκευής. Τέλος, για τους λιανεμπόρους, η Black Friday δεν τέλειωσε την περασμένη Παρασκευή, αλλά συνεχίστηκε και χθες που ήταν η Cyber Monday. Έτσι, θα χρειαστούν λίγες επιπλέον ημέρες για να γίνει η τελική αποτίμηση της πορείας της αγοράς.

Πάντως, όλα δείχνουν ότι ο τζίρος κύλησε καλύτερα από πέρυσι, όταν η αγορά είχε λειτουργήσει αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών καναλιών. Επίσης η διάθεση και η διανομή είχε παρουσιάσει σημαντικά προβλήματα, αφού μπλόκαραν οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Αγαθά που αποκτήθηκαν πριν την Black Friday διανεμήθηκαν ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα, δημιουργώντας έτσι μια ασαφή πορεία της αγοράς κατά τη συγκεκριμένη περίοδο. Επομένως συγκρίνοντας την περυσινή περίοδο, η μικρή αύξηση των πωλήσεων δεν θα πρέπει να χαροποιεί ιδιαίτερα τους εμπόρους.

«Σαφώς, κερδισμένα θα είναι φέτος τα φυσικά εμπορικά καταστήματα που μπόρεσαν να λειτουργήσουν με μια ανοιχτή αγορά», σχολίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας ωστόσο ότι τα e-shops θα διατηρήσουν τη δυναμική τους, παρά την εφετινή τους κάμψη. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημείωσε ότι φέτος η αγορά κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ, αντί 280 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρονται ακόμη και στο φαινόμενο του «ξεχειλώματος» της Black Friday και της Cyber Monday. Από δύο ημέρες του μήνα, τελικά «απλώθηκαν» εκπτωτικά και με όρους marketing σε ολόκληρο τον μήνα Νοέμβριο. Έτσι, «ταμειακά», δηλαδή σε όρους εισπράξεων η κίνηση δεν απέδωσε, παρά το ότι οι πωλήσεις σαφώς ξεπέρασαν τις περυσινές και τελικά, διαμορφώθηκαν σε ικανοποιητικό επίπεδο. «Οι αγοραστές τελικά κινήθηκαν μόνον τις τελευταίες ημέρες του μήνα, παρά το γεγονός ότι εκπτώσεις και Black Friday υπάρχουν παντού, από τις αρχές του μήνα» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής.

Τέλος, αναφερόμενοι οι άνθρωποι της αγοράς στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τονίζουν ότι ο προβληματισμός είναι μεγάλος, καθώς τα αγαθά ανατιμώνται και ταυτόχρονα καθυστερούν να έλθουν. Έτσι, μια επιχείρηση δυσκολεύεται να αγοράσει αγαθά σε υψηλές τιμές και τα οποία μάλιστα μπορεί να φτάσουν στις αποθήκες της μετά τα Χριστούγεννα.

Αιτία για το φαινόμενο αυτό, είναι η μείωση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας αγαθών. Αυτό συμβαίνει, αφενός μεν εξαιτίας της επιδείνωσης της κατάστασης της πανδημίας στις ασιατικές χώρες -κάτι που οι τοπικές κυβερνήσεις συστηματικά για εύλογους λόγους αποκρύβουν- αφετέρου δε, εξαιτίας των διακοπών παροχής ενέργειας που σημειώνονται στις γραμμές παραγωγής, με δεδομένο τον περιορισμό των αποθεμάτων ενέργειας και την εκτόξευση του κόστους.

Πηγή: powergame.gr