Η Chobani, η εταιρεία παραγωγής γιαουρτιού και γάλακτος βρώμης, κατέθεσε την Τετάρτη αίτημα για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο Nasdaq με το σύμβολο «CHO», αποτελώντας την τελευταία εταιρεία τροφίμων και ποτών που επιδιώκει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 5,2% στα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2019 έως το 2020.
Ωστόσο, η καθαρή ζημία της υπερτριπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, φτάνοντας τα 58,7 εκατομμύρια δολάρια, καθώς επένδυσε ξανά στην επιχείρησή της.
Κατά το εννεάμηνο που έληξε στις 25 Σεπτεμβρίου, η αύξηση των καθαρών πωλήσεών της ξεπέρασε τη διευρυνόμενη καθαρή ζημία, υποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις της μπορεί να αποδίδουν.
Οι περισσότερες από τις πωλήσεις της Chobani προέρχονται από τη Βόρεια Αμερική, αλλά οι διεθνείς αγορές αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα δέκατο των εσόδων της, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
«Ελληνικό» γιαούρτι
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Χαμντί Ουλούκαγια μετανάστης από την Τουρκία, κουρδικής καταγωγής, ίδρυσε την Chobani το 2005 και από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να διαδώσει το «ελληνικό», όπως το αποκαλεί, γιαούρτι, το οποίο αναγράφει και πάνω στις συσκευασίες του.
Μάλιστα, το CNBC, γράφει ότι η εταιρεία «πιστώνεται για τη διάδοση του ελληνικού γιαουρτιού, αλλά πρόσφατα επεκτάθηκε σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως καφέ, κρέμες καφέ και γάλα βρώμης»
Το Reuters ανέφερε ότι η αποτίμησή της θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Chobani είπε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα μέρος των εσόδων από την IPO για την αποπληρωμή του χρέους. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να αναδιοργανώσει την εταιρική της δομή.
Το πρώτο κεσεδάκι γιαουρτιού Chobani έφτασε στα ράφια των καταστημάτων το 2007.
Η εταιρεία, η οποία έχει εργοστάσια στη Νέα Υόρκη, το Αϊντάχο και την Αυστραλία, απέρριψε μια προσφορά για πλειοψηφικό πακέτο από τον κολοσσό των ποτών PepsiCo Inc το 2016, υποστηρίζοντας ότι ήθελε να παραμείνει ανεξάρτητη.
Ο Ουλούκαγια, είναι πλέον δισεκατομμυριούχος, αφού το Forbes υπολογίζει την περιουσία του στα 2 δισ. δολάρια.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013, το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου αποφάνθηκε ότι η εταιρεία Chobani δεν πρέπει να κάνει λόγο για ελληνικό γιαούρτι.