Μέσα στην επόμενη διετία θα προχωρήσουν έργα και άλλες πρωτοβουλίες που συνδέονται με την ψηφιοποίηση συνολικού ύψους έξι δισεκατομμυρίων ευρώ είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συζήτηση που είχε σήμερα στη ΔΕΘ με τη δημοσιογράφο Κική Τσιλιγγερίδου.
Ο στόχος του υπουργείου
Στόχος του υπουργείου, κατά τον κ. Πιερρακάκη, είναι να γίνονται όλες οι αλληλεπιδράσεις του πολίτη με το δημόσιο μέσω μιας εφαρμογής, σχέδιο που υλοποιείται σε δύο στάδια.
«Στο τέλος της πρώτης φάσης σε ένα – ενάμισυ χρόνο που θα έχουμε διασυνδέσει όλες τις παλιές υπηρεσίες. Στη δεύτερη φάση θα δημοπρατήσουμε περίπου 440 έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ θα δημοπρατηθούν στην επόμενη διετία. Στη δεύτερη φάση θα έχουμε προσεγγίσει τον απόλυτο στόχο που – όπως στο εσθονικό μοντέλο – θα μπορεί να κάνεις σχεδόν όλες τις συναλλαγές από το σπίτι…».
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπενθύμισε πως μελέτη του Ο.Ο.Σ.Α το 2006 είχε υπολογίσει πως το κόστος της περιττής γραφειοκρατίας έφτανε στο 6,8% του ΑΕΠ.
Στο υπουργείο ετοιμάζονται να επαναλάβουν την ίδια μελέτη με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί με τον κ. Πιερρακάκη να τονίζει πως «δεν πρέπει να γίνουμε Εσθονία». Οπως είπε, «κανείς δεν πρέπει να διεκδικεί ως χώρα να γίνει μια άλλη χώρα. Πρέπει να γίνεις η καλύτερη δυνατή εκδοχή του εαυτού σου. Σε αυτό τον τομέα έχουμε πολύ καλό δυναμικό και η Ελλάδα έχει καλύψει την απόσταση σε κάποιους τομείς, όπως το ψηφιακό δημόσιο. Το ψηφιακό σύστημα εμβολιασμού είναι επίσης ένα παράδειγμα».
Το 2018 πραγματοποιήθηκαν 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές αλληλεπιδράσεις και στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς περίπου 150 εκατομμύρια με πρόβλεψη πως στο σύνολο του έτους θα ξεπεράσουμε τα 300 εκατομμύρια. Αν το μεταφράσουμε σε ώρες, τι σημαίνει σε κόστος μετάβασης, κόστος ευκαιρίας μπορεί να έχει ένα μέτρο του οικονομικού αποτυπώματος».
Ο κορωνοϊός, κατά τον κ. Πιερρακάκη, συνέβαλλε στην επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης της χώρας υπό την έννοια πως «κάτι που ήταν εκκρεμότητα το κατέστησε αναγκαιότητα». Ο,τι είχε το πρώτο συνθετικό «τηλε-« μπήκε στη ζωή μας. Η πανδημία άλλαξε τη ζήτηση, αλλά στην περίπτωση της Ελλάδας «άλλαξε και η προσφορά αφού από τις 500 ψηφιακές υπηρεσίες πήγαμε λίγο κάτω από τις 1.300. Εχω την αίσθηση πως στις κρίσεις πρέπει κανείς να τις αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο που μπορεί».